راهیابی ۷۴ دانش‌آموز منتخب اصفهانی به مرحله کشوری مسابقات قرآن

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ۷۴ دانش‌آموز منتخب اصفهان به مرحله کشوری راه یافتند که با دانش‌آموزان دیگر استان‌ها به رقابت می‌پردازند و این برنامه تا ۲۹ تیرماه ادامه دارد.

جعفر تحویل‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص مرحله کشوری سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور، اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا دو سال است که دانش‌آموزان نمی‌توانند به صورت حضوری در مسابقات شرکت کنند بنابراین مسابقات به صورت آنلاین و مجازی برگزار می‌شود و خوشبختانه استقبال دانش‌آموزان از آن بسیار خوب بوده است.

وی اضافه کرد: این مسابقه در بخش دانش‌آموزی با شرکت ۷۴ دانش‌آموز منتخب دختر و پسر استان اصفهان تیر ماه امسال آغاز شده است که با برگزاری آزمون‌های مختلف در مرحله مقدماتی، تعداد ۴۷ نفر از دانش‌آموزان اصفهانی شرکت کننده در این دوره، به مرحله نهایی مسابقات کشوری راه یافتند و بر این اساس آمار ۶۴ درصدی برای استان اصفهان به ثبت رسیده که نسبت به سال گذشته بیش از ۱۰ درصد افزایش داشته است.

وضعیت کرونایی و برگزاری مسابقات در فضای شبکه شاد

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، تصریح کرد: بخش دانش‌آموزی این مسابقات در چهار مرحله آموزشگاهی، ناحیه‌ای، استانی و کشوری است در مرحله اول آموزشگاهی قریب به ۲۰ هزار نفر در ۱۴ رشته شرکت کردند که ۱۹ هزار و ۷۴۴ نفر رتبه‌های اول تا سوم نواحی و مناطق را داشتند و نفرات اول هر ناحیه‌ای که قریب به پنج هزار و ۲۴۸ نفر بودند به مرحله‌ استانی راه یافتند.

وی ادامه داد: امسال با توجه به وضعیت کرونایی در فضای شبکه شاد مسابقات قرآنی در سه بخش پژوهشی، آوایی و حفظ برگزار می‌شود، بخش اول رشته احکام در حوزه پژوهشی مسابقات است و این رشته به صورت آنلاین بین دانش‌آموزان برگزار می‌شود همچنین چهار رشته مفاهیم قرآن کریم، آشنایی با نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و انشای نماز در بخش پژوهشی است.

تحویل‌پور خاطرنشان کرد: چهار رشته قرائت تحقیق، قرائت تصحیح، اذان و مداحی در بخش آوایی است که در بخش دوم آثار را به صورت لوح فشرده از دانش‌آموزان داریم و بخش سوم در پنج رشته حفظ قرآن برای افرادی است که در رشته حفظ شرکت کرده بودند و این بخش به صورت برخط با همکاری یکی از مؤسسات قرآنی با مجوز آموزش و پرورش انجام گرفت و دانش‌آموزان به صورت آنلاین در این مسابقات شرکت داشتند و داوری در این بخش صورت گرفت.

وی گفت: در حال حاضر مسابقات کشوری قرآن در حال برگزاری است و ۷۴ دانش‌آموز منتخب اصفهان به مرحله کشوری راه پیدا کردند با دانش‌آموزان مابقی استان‌ها به رقابت می‌پردازند و این برنامه تا ۲۹ تیرماه ادامه داد و در رشته‌های پژوهشی مسابقات تا هشتم مردادماه ادامه خواهد داشت.

رتبه برتر ۴۱۰ نفر از فرهنگیان در استان و کسب چهار رتبه کشوری

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور، اظهار کرد: همچنین این مسابقات در بخش فرهنگیان برای چندمین دوره برگزار می‌شود و قریب به ۴۱۰ نفر از فرهنگیان رتبه‌های برتر نواحی و مناطق استان در این مسابقات شرکت کردند که در رشته‌های حفظ کل قرآن کریم، حفظ ۱۰ جزء قرآن کریم، نهج‌البلاغه و روش تدریس احکام عده‌ای از آنها معرفی شدند.

وی ادامه داد: تعداد ۴۱۰ نفر از فرهنگیان با شرکت در این مسابقات در سطح استان با همدیگر رقابت کردند و ۳۳ نفر رتبه‌های برتر استانی را کسب کردند و در نهایت از بین آنها ۱۰ نفر به مرحله کشوری معرفی شده و چهار نفر رتبه‌های برتر کشور شدند.

تحویل‌پور با بیان اهداف و پیامدهای اجرای این مسابقات برای دانش‌آموزان و فرهنگیان، تصریح کرد: هدف از اجرای این مسابقات نخبه پروری در مسائل قرآن، عترت و نماز است و معمولاً دانش‌آموزانی که در این مسابقات به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند برخوردار از استعداد بالایی هستند و با مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه آَشنایی دارند، هدف از اجرای این برنامه آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با قرآن، عترت و نهج‌البلاغه و نماز است همچنین افزایش توانمندی و ارتقای شایستگی فرهنگیان به عنوان راهبران آموزشی مدنظر است. با توجه به این که همیشه معلمان برای دانش‌آموزان الگو هستند و باعث ایجاد انگیزه در بین آنها می‌شوند.

کد خبر 508024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.