حسین کارگر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: به منظور رعایت حق تقدم برای خودروهای عمومی در راستای به حداقل رساندن اتلاف زمان و تشویق شهروندان به استفاده از حمل و نقل عمومی در دنیا برای خطوط اتوبوسهای تندرو در تقاطعها، تسهیلات خاصی پیش بینی میشود.
وی افزود: یکی از تسهیلات مهم پیش بینی خط عبور اختصاصی یا خط پرش در تقاطعها است، با امکان هوشمندسازی عبور اتوبوسها از طریق شناسایی اتوبوس وارد شونده به تقاطع و ارتباط با کنترلگرهای چراغ راهنمایی برای سبز شدن مسیر عبور فراهم میشود.
مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان با اشاره به تعریض مطلوب گذر اصلی خیابان عبدالرزاق_ولیعصر (عج) تصریح کرد: یکی از اقدامات این پروژه، حذف فضای سبز میانی به منظور تعریض گذر و با اصلاح هندسی مطلوب، توقف اتوبوس در ایستگاهها عرض کمتری از خیابان را اشغال کرده در نتیجه باعث جلوگیری از بروز ترافیک برای سایر خودروهای عبوری میشود.
وی خاطرنشان کرد: پروژه ساماندهی مسیر اتوبوس ویژه عبدالرزاق_ولیعصر (عج) با هزینه عمرانی ۷۰ میلیارد ریال پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصد داشته است.
کارگر با اشاره به خطکشیهای طولی سال گذشته سطح منطقه، گفت: با توجه به این که عملیات خطکشیهای سطح منطقه با فرا رسیدن فصول پاییز و بهار انجام میشود، طول خط کشیهای انجام شده ۱۴۵ هزار متر با هزینهای بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال بوده است.
وی افزود: خط کشی گذرگاههای عابر پیاده نیز با مساحت ۶۵۰ مترمربع، هزینه یک میلیارد ریال دربرداشته است.
نظر شما