اعمال قانون پارک خودرو در حاشیه زاینده‌رود و ناژوان

رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: در مجموعه کوه صفه ورود خودروها ممنوع است همچنین پارک خودروها در حاشیه زاینده‌رود، بزرگراه اقارب‌پرست و پارک ناژوان اعمال قانون می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ محمدرضا محمدی امروز _یکشنبه ۲۷ تیرماه_ با حضور در یکصد و هفتاد و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: مبلغ بودجه پلیس راهور، درخور شأن مردم اصفهان نبوده و برای تأمین زیرساخت‌های ترافیکی با مشکل مواجه هستیم.

وی با بیان این که تمام هزینه‌های پلیس راهور باید در مجموعه شهرداری پاسخ داده شود و ناجا حمایت مالی در این خصوص نمی‌کند، افزود: امیدواریم با همکاری بیشتر شهردار و پلیس، شاهد ایجاد نظم ترافیکی و کاهش تصادفات بوده و نتایج آن باعث رضایتمندی شهروندان شود.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان همکاری این دستگاه مسئول با شهرداری در قالب ماده ۱۰۸ قانون توسعه ششم را اتفاقی جدید و شروعی مناسب دانست و گفت: با تعاملی که وجود دارد، تعداد خودروهای کنترل ترافیک در کلانشهر اصفهان بیشتر شده و امیدواریم سال ۱۴۰۰ در حوزه ترافیک شهری سال بهتری باشد.

وی با بیان این که سال گذشته بودجه پلیس راهور در قالب ماده ۱۰۸ حدود ۵۵ درصد جذب شد، ادامه داد: طبق ارزیابی وزارت کشور، به جز تهران، استان اصفهان رتبه اول را در این خصوص کسب کرد که نگاه مجموعه شهرداری در رابطه با آن قابل تقدیر است.

محمدی با تاکید بر اولویت ساخت ایستگاه‌های پلیس در کلانشهر اصفهان، خاطرنشان کرد: در حوزه عمرانی آنگونه که باید و انتظار داشتیم، به دلیل مشکلات موجود کمتر موفق به همکاری بودیم که امیدواریم مانند حوزه جاری اتفاقات بزرگی در حوزه عمرانی را شاهد باشیم.

وی با بیان این که پلیس راهور و نیروی انتظامی در خصوص اعمال محدودیت‌های ستاد ملی و استانی درگیر بوده و به انجام وظایف افتخار می‌کنند، تصریح کرد: امیدواریم با همکاری شورای ترافیک استان مشکلات و نیازمندی‌های ترافیکی اصفهان برطرف شود.

ورود به تفرجگاه‌ها علی‌رغم ممنوعیت، جدی گرفته نمی‌شود

رئیس پلیس راهور استان اصفهان افزود: ممنوعیت ورود پلاک‌های غیربومی به شهرها یکی از موضوعاتی است که در اجرای آن دچار چالش هستیم. طبق مصوبه ستاد مقابله با کرونا، ورود پلاک‌های غیربومی به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است بنابراین اگر خودرویی از کمربندی گذر کند نباید مشمول جریمه شود اما به دلیل ضعف در زیرساخت‌ها، ناچاریم دوربین‌های جاده‌ای را فعال کنیم و برای کمربندی‌ها نیز محدودیت‌های منع تردد اعمال می‌شود.

وی با بیان این که در کلانشهر اصفهان، ورود به تفرجگاه‌ها علی‌رغم ممنوعیت، جدی گرفته نمی‌شود، ادامه داد: در مجموعه کوه صفه با این که ورود خودروها ممنوع است، مردم با آژانس و تاکسی اینترنتی و موتورسیکلت به این مکان رجوع می‌کنند که مشکلاتی ایجاد می‌کند و گاهاً دیده شده شهروندان از عرض بزرگراه عبور می‌کنند که بسیار خطرآفرین است.

محمدی ادامه داد: اگرچه تمایلی به صدور جریمه نداریم اما در مواردی که محدودیت وجود دارد، پارک خودروها در حاشیه زاینده‌رود، بزرگراه اقارب‌پرست و پارک ناژوان اعمال قانون می‌شود تا مشکلی پیش نیاید. شرایط مردم را درک می‌کنیم و از جاری بودن زاینده خوشحالیم اما باید با تدبیر مسئولان زاینده‌رود همیشه جاری باشد زیرا این حجم انبوه جمعیتی که مراجعه می‌کنند به دلیل موقتی بودن جریان زاینده رود است.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان تصریح کرد: به دلیل کاهش محدودیت‌ها تعداد جانباختگان حوادث رانندگی در فروردین و اردیبهشت سال جاری نسبت به سال گذشته تا حدودی افزایش داشته اما در خردادماه و تیرماه این آمار مدیریت شد، فرهنگ شهروندان یک شهر را می‌توان در رفتار آن‌ها هنگام رانندگی ارزیابی کرد.

محمدی با بیان این که اگر رفتار مردم هنگام رانندگی قانونمند باشد، ساکنان آن شهر نیز قانونمند هستند، تاکید کرد: استان اصفهان همیشه در حوزه ترافیکی جزو بهترین‌ها و اولین‌های کشور بوده و اتفاقاتی در این شهر افتاده که در پایتخت هم رخ نداده است بنابراین باید رفتار مردم اصفهان نیز هنگام رانندگی در حد پایتخت فرهنگ و تمدن ایران باشد.

کد خبر 508000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    0 0
    چرا تمايلي به صدور جريمه نداريد؟ مگر ميلي است؟ مرد حسابي بايد قلع و قمعشون کنيد تازه ميگي تمايلي نداريد؟ مردم دارن ميميرن و يه عده عين خيالشون نيست اونوقت تو ميگي تمايلي به صدور جريمه نداري؟