افزایش میزان تست‌های مثبت کرونا به ۴۰ درصد/ روزانه ۳۰۰ بیمار بستری می‌شوند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان این که آمار بستری روزانه در اصفهان حدود ۳۰۰ بیمار است، گفت: میزان رعایت دستورات بهداشتی در اصفهان حدود ۵۰ درصد است، میزان تست‌های مثبت بیش از ۴۰ درصد شده و حدود ۴۰ درصد از بیماران کرونا در اصفهان از گونه دلتا است.

آرش نجیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به این که اصفهان در وضعیت قرمز و بحرانی کرونا قرار دارد، اظهار کرد: میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا در اصفهان به شدت کاهش یافته و حدود ۵۰ درصد است، میزان تست‌های مثبت بیش از ۴۰ درصد شده و آمار تست‌های سرپایی نیز حدود ۵۰ درصد است و حدود ۴۰ درصد از بیماران کرونا در اصفهان از گونه دلتا است.

افزایش ابتلای زنان باردار و کودکان به کرونا

وی با بیان این که نوع غالب کرونا در استان اصفهان دلتا است، ادامه داد: تشخیص نوع دلتا کرونا بسیار سخت است، در بین بیماران مبتلا به کرونا کودکان و زنان باردار نیز مشاهده می‌شود و این نوع از جهش کرونا تمام گروه‌های سنی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با توضیح این که تمام بیمارستان‌ها در استان ملزم به پذیرش بیماران کرونا هستند، افزود: از چهار روز گذشته بیمارستان‌های ریفرال کرونا در اصفهان تغییر کرده و بیمارستان‌های امین، خورشید، ارتش و سیار صدوقی با تمام ظرفیت خود به عنوان بیمارستان‌های مرجع کرونا فعالیت می‌کنند و علاوه بر آن بیمارستان‌های شریعتی، غرضی، میلاد، عسگریه، خانواده، زهرای مرضیه، مطهری و صدوقی باید دوم سوم ظرفیت خود را برای پذیرش و بستری بیماران کرونایی اختصاص دهند تا هیچ بیماری در انتظار دریافت خدمات کرونایی نماند.

ممنوعیت انجام اعمال جراحی غیرضروری در شرایط بحرانی

وی با بیان این که ارائه خدمات غیراورژانسی در بیمارستان‌های استان ممنوع است، تصریح کرد: در شرایط فعلی که بیشتر شهرهای استان در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارد، تمام بیمارستان‌ها در شهرهای قرمز تنها اجازه انجام اعمال جراحی اورژانسی را دارند در غیر این صورت باید خدمات مربوط به درمان کرونا را به بیماران ارائه دهند تا ظرفیت تخت‌های بستری برای پذیرش بیماران کرونا افزایش یابد.

آماده‌باش بیمارستان الزهرا(س) با ۵۰ درصد ظرفیت برای بیماران کرونایی

نجیمی با تاکید بر این که میزان ابتلا و بستری بیماران کرونایی در استان اصفهان صعودی است، اضافه کرد: بیمارستان‌های کاشانی، عیسی بن مریم، فارابی، سیدالشهدا(ع)، چمران، فیض و امام موسی کاظم(ع) باید ۳۰ درصد از ظرفیت تخت فعال خود را به پذیرش و بستری بیماران کووید ۱۹ که نیاز به خدمات تخصصی این مراکز درمانی دارند، اختصاص دهند، بیمارستان الزهرا(س) نیز در حالت آماده‌باش است تا در صورت نیاز ۵۰ درصد از ظرفیت خود را برای پذیرش بیماران کرونایی اختصاص دهد و سایر مراکز درمانی خیریه و خصوصی نیز باید دو سوم ظرفیت خود را به کرونا اختصاص دهند.

۱۵۰۰ بیمار بستری کرونا در استان اصفهان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: در سایر شهرستان‌های وضعیت قرمز از جمله خمینی‌شهر، نجف‌آباد و فلاورجان نیز علاوه بر بیمارستان‌های ریفرال کرونا سایر بیمارستان‌ها نیز باید دو سوم ظرفیت خود را به پذیرش و بستری بیماران کرونا اختصاص دهند، همچنین انجام اعمال جراحی زیبایی در بیمارستان‌ها ممنوع است و مراکز جراحی نیز تنها با ۵۰ درصد ظرفیت خود اجازه انجام اعمال جراحی ضروری را دارند.

وی اضافه کرد: آمار بستری روزانه در اصفهان حدود ۳۰۰ بیمار است و فوتی‌های مربوط به کرونا تغییر چندانی نداشته و حدود ۱۰ تا ۱۵ بیمار کرونا روزانه فوت می‌کنند و به طور کلی بیماران بستری در استان بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار است و پیش‌بینی می‌شود اگر روند بیماری همچنان صعودی باشد، بیماران بستری احتمالاً به مرز سه هزار بیمار برسد.

نجیمی با بیان این که مشکل اصلی در حال حاضر شهر اصفهان است، اظهار کرد: شهرستان‌های اصفهان، کاشان، اردستان، خمینی‌شهر، شهرضا، لنجان، نائین و آران و بیدگل در وضعیت قرمز (بسیار پرخطر) قرار دارند.

کد خبر 507992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    0 0
    با سلام. لطفا در یک خبر توجیه بفرمایید چرا با وجود زمزه هایی در خصوص عدم تاثیر واکسن کرونا بر سویه دلتا واکسیناسیون در دنیا و حتی ایران متوقف نمیشه؟ اگر واقعا تاثیر ندارن خب چرا این قدر باید براش بودجه گذاشته بشه و ... ، لطفا توجیه بفرمایید.