تخریب آسفالت خیابان‌های زرین‌شهر بر اثر تردد وسایل نقلیه سنگین

شهردار زرین شهر گفت: خیابان‌های شهرها برای تردد وسایط نقلیه سنگین، از جمله تریلی و کامیون طراحی نشده اند تردد این خودروها در شهر خرابی آسفالت معابر را در پی دارد.

میثم محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا یکی از اقدامات مهم شهرداری‌ها را ایجاد زیرساخت مناسب برای تردد ایمن شهروندان و ناوگان حمل و نقل شهری دانست و اظهار کرد: تلاش مدیریت شهری زرین شهر در دوره پنجم خدمت به شهروندان و ایجاد فضایی با نشاط برای ساکنان خطه طلایی ایران و توجه به مطالبات به حق آنان است در این راستا در مدت مذکور ساماندهی آسفالت معابر اصلی، فرعی و کوچه‌های شهر به عنوان مطالبه شهروندی مورد توجه قرار داشته است.

وی افزود: بلوارهای جانبازان، علامه طباطبایی و معراج از جمله مسیرهای پرتردد زرین شهر است که علاوه بر شهروندان، خودروهای سنگین حامل مواد اولیه و تولیدات صنایع فعال در شهرستان لنجان همچون ذوب آهن، فولاد سبا و صنایع دفاع از این مسیر تردد دارند.

شهردار زرین شهر با بیان این که تردد وسایل نقلیه سنگین بیش از هر چیز آسفالت خیابان‌ها و معابر درون شهری را از بین می‌برد، تصریح کرد: خیابان‌های شهرها برای رفت و آمد وسایل نقلیه سنگین از جمله تریلی و کامیون طراحی نشده است تردد این خودروها در شهر خرابی آسفالت معابر را در پی دارد و تردد کامیون‌هایی که انتقال بار صنایع را برعهده دارند سبب شده بخش عمده آسفالت معابر زرین شهر از جمله بلوارهای جانبازان، علامه طباطبایی و معراج دچار خرابی شود.

وی با بیان این که با اجرای اصلاح و مرمت آسفالت این مسیر به مطالبه ۱۵ ساله شهروندان جامه عمل پوشانده شد، ادامه داد: از آنجایی که شهروندان برای تردد، دائم از خیابان‌های سطح شهر استفاده می‌کنند وجود مشکل در آسفالت به سرعت خودنمایی کرده و به یکی از مهم‌ترین مطالبات آنها تبدیل می‌شود از این رو شهرداری زرین شهر با صرف اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال به سمت ترمیم، اصلاح و بهسازی آسفالت مسیرهای بلوار جانبازان، علامه طباطبایی و معراج گام برداشت.

محمدی اضافه کرد: با توجه به افزایش چشمگیر قیمت قیر و آسفالت یکی از اقدامات مؤثر در دوره جدید مدیریت شهری زرین شهر ورود به مقوله اصلاح وضعیت معابر، استفاده از روش‌های جدید و حذف سیستم‌های سنتی برای ترمیم و اصلاح آسفالت شریان‌های اصلی بوده است.

وی عنوان کرد: استفاده از دستگاه آسفالت تراش جهت لایه‌برداری سطوح آسفالت قدیمی در دستور کار شهرداری زرین شهر قرار گرفته است چرا که امروزه این مهم به عنوان بهترین روش برای نگهداشت راه‌ها به شمار می‌آید و با استفاده از دستگاه آسفالت خراب شده برداشته تا به جای آن آسفالت جدید استفاده شود.

شهردار زرین شهر خاطرنشان کرد: در برهه فعلی بخش‌هایی از محور بلوارهای جانبازان، علامه و معراج که دارای خرابی‌های بسیار بوده در طرح نهضت آسفالت مورد اصلاح واقع شده و با شیوه جدید با دستگاه آسفالت تراش سطح معیوب جاده اصلاح شده و سپس نسبت به آسفالت آن محور اقدام می‌شود.

وی تخریب زیرساخت‌های شهری را ارمغان فعالیت صنایع همجوار این شهر برای خطه طلایی ایران دانست و یادآور شد: با توجه به این که خرابی آسفالت این بلوارها به دلیل تردد بسیار بالای کامیون‌های صنایع فعال در شهرستان لنجان بوده انتظار می‌رفت این صنایع در راستای انجام وظایف اجتماعی خود در بهسازی این مسیر با شهرداری زرین شهر همکاری داشته باشند، اما متأسفانه هیچ‌گونه همکاری از سوی صنایع و همچنین سازمان حمل و نقل جاده‌ای و پایانه‌ها صورت نگرفت و شهرداری به تنهایی اعتبار این پروژه را تأمین کرد.

کد خبر 507954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ابراهیم IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    0 0
    البته بلوارهایی که شهردار گفته اند اصلا داخل شهر نیستند و کمربندی شهر هستند و محل مخصوص تردد ماشین های سنگین. ضمنا مشکل بلوار جانبازان خراب آسفالت نیست و خرابی زیر سازی است چون آسفالت یا می کشند ویا حداکثر ده سانت نشست می کند ولی در بلوار جانبازان زرین شهر بسیاری از قسمتها سی تا پنجاه سانت نشست کرده و بسیار خطرناک شده است.
  • علی IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    0 0
    خسته نباشید. چهارتا لکه گیری جزئی اونم نمايشي.. جواب مطالبه 15 ساله مردم شد واقعا برای این مدیریت شهری نمایشی متاسفیم
  • مصطفی IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    0 0
    کجا آسفالت سالم هست دیگه بخدا ماشینامون داغون شد یه جاده حسابی یه آسفالت به درد بخور پیدا نمیکنی دیگه