مقایسه گوشی سامسونگ Galaxy A21S و Galaxy A30S+ لیست جزئیات

خرید گوشی موبایل برای خیلی از کاربران کار بسیار مشکلی است. مقایسه تلفن‌های همراه از نظر دوربین، سخت افزار، صفحه نمایش، طراحی و باتری می تواند به کاربران کمک کند تا انتخاب خوبی داشته باشند در این مطلب دو گوشی پرفروش سامسونگ Galaxy A21S و Galaxy A30S مورد مقایسه و ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، این روزها شرکت‌های سازنده گوشی‌های تلفن همراه انرژی خود را بیشتر بر ساخت و عرضه گوشی‌های میان رده معطوف کرده‌اند. سامسونگ که یکی از شرکت‌های شناخته شده در ساخت گوشی‌های همراه است نیز گوشی‌های سری گلکسی A که از محصولات میان رده این شرکت است را با کیفیتی خوب و البته با قیمت مناسب به بازار عرضه کرده است. در ادامه به بیان مشخصات و مقایسه پرچم داران گوشی سامسونگ Galaxy A21S وGalaxy A30S پرداخته شده است.

مقایسه Galaxy A21S و Galaxy A30S از نظر دوربین

Galaxy A21S

Galaxy A30S

دوربین اصلی

۴۸ مگاپیکسل

۲۵ مگاپیکسل

لنز اولتراواید

هشت مگاپیکسل

هشت مگاپیکسل

سنسور تشخیص عمق

دو مگاپیکسل

پنج مگاپیکسل

ماکرو

دو مگاپیکسل

-

دوربین سلفی

۱۲ مگاپیکسل

۱۶ مگاپیکسل

Galaxy A21S مجهز به دوربین چهارگانه واید، اولترا واید، ماکرو و تشخیص عمق است. Galaxy A21S دارای لنزهای ۴۸، هشت و دو لنز دو مگاپیکسلی در پنل پشتی خود است و از پنج حالت عکاسی خودکار، فیلم‌برداری، پرتره با افکت بوکه، پانوراما و حرفه‌ای پشتیبانی می‌کند.

لنز ۴۸ مگاپیکسلی Galaxy A21S با دیافراگم f/2.0 به عنوان دوربین اصلی این گوشی شناخته شده است و از فناوری اپتیکال بهره نمی‌برد، اما مجهز به فناوری فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) است. عکس‌های اولترا واید Galaxy A21S توسط لنز هشت مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 ثبت شده است و کیفیت قابل قبولی دارد.

وظیفه ثبت تصاویر سوژه‌های با فاصله بسیار کم برعهده دوربین دو مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 است که عکس‌های ثبت شده با این دوربین عموماً خارج از فوکوس و با جزئیات کم است. Galaxy A21S برای ثبت تصاویر پرتره به دلیل عدم حضور لنز تله‌فوتو، ثبت تصاویر با همکاری دوربین اصلی و دوربین تشخیص عمق دو مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 انجام خواهد شد همچنین Galaxy A21S مجهز به یک دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 از نوع واید است.

مقایسه گوشی سامسونگ Galaxy A21S و Galaxy A30S+ لیست جزئیات

در مقابل Galaxy A30S دارای سه لنز ۲۵، هشت و پنج مگاپیکسلی است که به ترتیب از نوع استاندارد، اولترا واید و تشخیص عمق هستند و دیافراگم f/1.7، f/2.2 و f/2.2 دارد. این گوشی از قابلیت‌هایی نظیر عکس‌های پانوراما، فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، عکسبرداری پرتره، HDR و ضبط فیلم با فریم ریت ۳۰ فریم در هر ثانیه پشتیبانی می‌کند و تصاویر ثبت شده کیفیت قابل قبولی دارند. Galaxy A30S دارای دوربین سلفی با لنز ۱۶ مگاپیکسلی و دیافراگم f/2.0 است.

مقایسه Galaxy A21S و Galaxy A30S از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری

Galaxy A21S

Galaxy A30S

چیپست

Exynos 850

Exynos 7904

پردازنده گرافیکی

Mali-G52 GPU

Mali-G71 MP2 GPU

سیستم عامل

اندروید ۱۰

اندروید Pie 9.0

رابط کاربری

One UI 2.01

One UI

تنوع حافظه

۳۲/۳ ،۶۴/۴ و ۶۴/۶

۶۴/۴،۳۲/۳ و ۱۲۸/۴

Galaxy A21S مجهز به تراشه هشت نانومتری Exynos 850 سامسونگ است. این تراشه پایین‌رده از ترکیب هشت هسته Cortex-A55 تشکیل شده است و وظیفه پردازش گرافیکی برعهده ماژول تک‌هسته‌ای Mali-G52 است. Galaxy A21S در نسخه‌هایی با رم سه گیگابایتی و حافظه داخلی ۳۲ و همچنین با رم چهار و شش گیگابایتی با حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت به بازار عرضه شده است.

Galaxy A30S مجهز به تراشه ۱۴ نانومتری اگزینوس ۷۹۰۴ سامسونگ است که ترکیبی از شش هسته پردازشگر از نوع Cortex-A53 و دو هسته از نوع Cortex-A73 است. این در حالی است که پردازنده گرافیکی Mali-G71 MP2 وظیفه پردازش داده‌های گرافیکی را دارد. Galaxy A30S در نسخه‌های مختلفی با رم و حافظه داخلی متفاوت در بازار موجود است. در واقع این گوشی در رم‌های سه و چهار گیگابایتی و حافظه داخلی ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت قابل خریداری است و البته می‌‎توان در صورت نیاز با استفاده از درگاه microSD حافظه آن را نیز ارتقا داد.

مقایسه گوشی سامسونگ Galaxy A21S و Galaxy A30S+ لیست جزئیات

از نظر سیستم عامل Galaxy A30S اندروید Pie 9.0 و رابط کاربری One UI را اجرا می‌کند در حالی‌که Galaxy A21S از سیستم عامل اندروید ۱۰ و رابط کاربری One UI Core 2.1 پشتیبانی می‌کند. متأسفانه رابط کاربری One UI روی گلکسی A30s خیلی خوب بهینه‌سازی نشده است و اپلیکیشن‌های پیش‌فرض زیادی روی آن نصب شده است که موجب می‌شود Galaxy A30S در مقایسه با Galaxy A21S کمی کندتر به نظر برسد.

مقایسه Galaxy A21S و Galaxy A30S از نظر صفحه نمایش

Galaxy A21S

Galaxy A30S

نوع نمایشگر

PLS TFT

Super AMOLED

سایز

۶.۵ اینچ

۶.۴ اینچ

رزولوشن

۱۶۰۰ × ۷۲۰

۱۵۶۰ × ۷۲۰

تراکم پیکسلی

۲۷۰ پیکسل در هر اینچ

۲۶۸ پیکسل در هر اینچ

سامسونگ در ساخت نمایشگر مدل Galaxy A30S از نمایشگر ۶.۴ اینچی Super Amoled استفاده کرده است که کیفیت بسیار بالایی دارد و حس خیلی خوبی را به کاربران منتقل می‌کند در مقابل Galaxy A21S از صفحه نمایش ۶.۵ اینچی PLS TFT استفاده کرده است که از کیفیت پایین‌تری نسبت بهGalaxy A30S برخوردار است و از ضعف‌های آن می‌توان به روشنایی کم آن اشاره کرد که کاربر را وادار می‌کند در محیط‌های باز و تحت نور خورشید، روشنایی را روی ۱۰۰ بگذارد.

نسبت سطح صفحه نمایش به بدنه در مدل Galaxy A30S چیزی حدود ۸۴.۹ درصد و در Galaxy A21S حدود ۸۲.۸ درصد است که نشان از حاشیه‌های زیاد آن است. تراکم پیکسلی ۲۶۸ پیکسل گوشی Galaxy A30S در هر اینچ موجب شده که کیفیت صفحه نمایش خیلی مطلوب و راضی‌ کننده نباشد.

رزولوشن نمایشگر هر دو گوشی تقریباً یکسان و اصطلاحاً HD پلاس است. نمایشگر Galaxy A21S رزولوشنی به اندازه ۱۶۰۰×۷۲۰ پیکسل داشته که این مقدار در Galaxy A30S به ۱۵۶۰×۷۲۰ پیکسل می‌رسد همچنین برای محافظت از نمایشگر هر دو گوشی از محافظ گوریلا گلس استفاده نشده است.

مقایسه گوشی سامسونگ Galaxy A21S و Galaxy A30S+ لیست جزئیات

مقایسه Galaxy A21S و Galaxy A30S از نظر طراحی ظاهری

Galaxy A21S

Galaxy A30S

ابعاد

163.7x75.3x8.9 میلی‌متر

۷.۸ × ۷۴.۷ × ۱۵۸.۵ میلی‌متر

وزن

۱۹۲ گرم

۱۶۶ گرم

صدای استریو

ندارد

ندارد

قاب پشتی گوشی Galaxy A30S از جنس پلاستیک است، در حالی که فریم دور آن فلزی است. برش‌هایی که در قاب پشتی این گوشی ایجاد شده، سبب می‌شود که Galaxy A30S در زوایای مختلف از نور، رنگ‌های متنوعی به خود بگیرد. در طرف دیگر Galaxy A21S از یک قاب کاملاً پلاستیکی ساخته شده است و قاب هر دو گوشی به‌گونه‌ای است که اثرانگشت، لک و چربی دست تا حد زیادی روی آنها باقی می‌ماند.

از نظر ابعاد و وزن Galaxy A21S در برابر Galaxy A30S کمی بزرگ‌تر و البته سنگین‌تر است. بزرگی نمایشگر هر دو گوشی تنها ۰.۱ اینچ تفاوت دارد، اما وجود یک باتری پنج هزار میلی‌آمپر ساعتی در ساختار Galaxy A21S آن را نسبت به رقیبش حدود ۲۰ گرم سنگین‌تر کرده است.

همچنین در Galaxy A30S نمایشگر با ۶.۴ اینچ حدود ۸۵ درصد از قاب جلو را به خود اختصاص داده است و دوربین سلفی در یک بریدگی هفتی شکل در بالای نمایشگر قرار داده شده است در مقابل Galaxy A21S از بریدگی هفتی شکل خبری نیست و دوربین سلفی در یک حفره کوچک در گوشه سمت چپ نمایشگر تعبیه شده است. این نوع نمایشگر که به تعبیر سامسونگ Infinity-O نام دارد در Galaxy A21S با ۶.۵ اینچ بزرگی حدود ۸۳ درصد از قاب جلوی دستگاه را در اختیار گرفته است.

مقایسه گوشی سامسونگ Galaxy A21S و Galaxy A30S+ لیست جزئیات

مقایسه Galaxy A21S و Galaxy A30S از نظر باتری

Galaxy A21S

Galaxy A30S

ظرفیت

پنچ هزار میلی‌آمپر

چهار هزار میلی‌آمپر

فست شارژ

۱۵ وات

۱۵ وات

یکی از تفاوت‌های مهم Galaxy A21S با Galaxy A30S ظرفیت باتری دو گوشی است. Galaxy A21S با بهره‌گیری از یک باتری پنچ هزار میلی‌آمپر ساعتی و تراشه کم‌مصرف مبتنی بر Cortex-A55 می‌تواند برای فردی که روزانه پنج ساعت از گوشی خود استفاده می‌کند حدود سه روز دوام بیاورد این در حالی است که سامسونگ این گوشی را با شارژر سریع ۱۵ واتی در بازار عرضه کرده است.

در طرف مقابل Galaxy A30S مجهز به یک باتری چهار هزار میلی‌آمپر ساعتی است و در حالت کاربری عمومی حدود یک روز و نیم جوابگوی نیاز کاربران خواهد بود. این گوشی نیز مجهز به فست شارژ ۱۵ واتی است و می‌تواند در عرض ۵۰ دقیقه حدود ۵۰ درصد شارژ شود.

جمع‌بندی کلی از تفاوت شیائومی Galaxy A21S و Galaxy A30S

تا اینجا به مقایسه Galaxy A30S با Galaxy A21S از نظر کیفیت دوربین، قدرت سخت افزاری و نمایشگر پرداختیم. هرکدام از این گوشی‌ها، دارای مشخصات و محدوده قیمتی خاص خود بوده و برای قشر خاصی مناسب است. در نهایت این شما هستید که با توجه به این مزایا و معایبی که از دو گوشی در این مقایسه به آن‌ها اشاره شد باید تصمیم خود را برای انتخاب یکی از آن‌ها با توجه به نیازتان بگیرید.

کد خبر 507928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.