بیش از ٨٠ درصد وسایل نقلیه عمومی فرسوده است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: در سه ماهه نخست سال جاری که آمار اتوبوس‌ها بررسی شد به نسبت سی و شش میلیون وسیله نقلیه ای که در جاده‌های کشور تردد می‌کنند سهم تصادف آنها کمتر از یک در صد بوده که نشان دهنده رعایت مقررات و تسلط رانندگان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار کمال هادیانفر در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «در حاشیه بازدید از ناوگان حمل و نقل عمومی در آزادراه تهران - قم؛ یکی از جدی‌ترین مسائل ما جابجایی مسافرین توسط اتوبوس‌ها است. بیش از پانزده هزار دستگاه اتوبوس در این حوزه فعالیت می‌کنند و رانندگان حرفه‌ای نیز داریم.

در سه ماهه نخست سال جاری که آمار اتوبوس‌ها بررسی شد به نسبت سی و شش میلیون وسیله نقلیه‌ای که در جاده‌های کشور تردد می‌کنند سهم تصادف آنها کمتر از یک در صد بوده که نشان دهنده رعایت مقررات و تسلط رانندگان می‌باشد.

هشتاد و دو درصد علل تصادفاتی که اتفاق می‌افتد مربوط به چهار عامل تخطی از سرعت مطمئنه، سبقت غیرمجاز، عدم توجه به جلو در حین رانندگی و خستگی و خواب آلودگی بوده است.

بستن کمربند ایمنی جز مسائل مهمی است که باید به آن توجه شود و در حوادث اخیر سرنشینان عزیزی که از کمربند ایمنی استفاده کرده بودند کمترین آسیب ممکن را در تصادف دیده اند.

بیش از هشتاد درصد از وسایل نقلیه عمومی در سن فرسودگی قرار دارند و در ده سال گذشته نیز نوسازی صورت نگرفته است در حالی که قانون هوای پاک، دولت را موظف به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کرده است.

انتظار می‌رود دولت آینده به موضوع نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی اهمیت داده و تأمین قطعات مرغوب و ارزان را در اولویت قرار دهد.

طبق پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده اتوبوس‌ها باید از شصت درصد ظرفیت خود استفاده کنند و دولت برای جبران ضرر وارد شده، باید کمک هزینه‌ای را در نظر می‌گرفت که برخی رانندگان برای جبران هزینه‌ها سعی نکنند از جابجایی کالا و بار بهره ببرند. درهرصورت پلیس برای اجرای صحیح قانون و جلوگیری از حوادث احتمالی موظف به اعمال قانون برای متخلفین خواهد بود.»

بیش از ٨٠ درصد وسایل نقلیه عمومی فرسوده است

بیش از ٨٠ درصد وسایل نقلیه عمومی فرسوده است

کد خبر 507897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.