۱۱ بسته خدمات به دانش‌بنیان‌ها تعلق گرفت

معاونت علمی و فناوری اعلام کرد که ۱۱ بسته خدمات به دانش بنیان ها در حوزه‌هایی مانند بیمه، گمرک، مالیات و بازارسازی داخلی ارائه می کند.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یکی از بسترهای خدمات‌رسانی در این زمینه، برگزاری جلسات رایگان با استفاده از کارشناسان بیرونی است. مهندسان شرکت دانش‌بنیان و فعالان صنایع نرم و خلاق و دانش‌بنیان می‌توانند با شرکت در این جلسات سوالات فنی و تخصصی خود را با کارشناسان خبره آن حوزه در میان بگذارند و پاسخ دریافت کنند.

همچنین این کارشناسان بیرونی با کمک معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری می‌توانند خدمات بیشتری برای تولید موفق محصول به این شرکت‌ها ارائه دهند.

استفاده از خدمات تخصصی نانو

همچنین مرکز صنعتی سازی نانوفناوری کاربردی (ICAN) یک مرکز خدماتی خاص است که خدمات مختلفی را در حوزه فناوری نانو به شرکت‌های متقاضی ارائه می‌دهد. این خدمات شامل در اختیار گذاردن تجهیزات ساخت و تولید در ابعاد نانو در مقیاس آزمایشگاهی و نیمه صنعتی نیز می‌شود. همچنین در قالب شش پلتفرم فناوری شامل نانو مواد، نانو کامپوزیت، نانو الیاف، نانو پوشش، نانو کویتاسیون و پلاسمای سرد، خدمات ساخت و تولید ارائه می‌شود.

رساندن محصولات دانش‌بنیان به بازار با کمترین هزینه

این رشته از خدمت، ارائه مشاوره تخصصی و استفاده از خدمات کارآزموده و مجرب را شامل می‌شود. کسب و کارهای مختلف خلاق و دانش‌بنیان درخواست‌های عمومی خود را در این پیشخوان خدمتی ارائه می‌کنند.

مشاوره الکترونیک، مخابرات، قدرت، لیزر، سامانه‌های هوشمند و تجهیزات پزشکی، مشاوره توسعه فنی محصولات در حوزه تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی، مشاوره توسعه فنی محصولات در حوزه تجهیزات و ماشین آلات پیشرفته، مشاوره توسعه فنی محصولات در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، مشاوره توسعه فنی محصولات در حوزه مواد پیشرفته، مشاوره توسعه فنی محصولات در حوزه مواد شیمیایی و پلیمری، مشاوره طراحی صنعتی و بسته بندی و مشاوره فنی در حوزه دارو و فرآورده‌های پیشرفته حوزه تشخیص و درمان، دیگر خدمات ارائه شده در قالب بسته خدمتی «خدمات و مشاوره فنی محصولات» است.

همچنین در قالب این خدمت، یارانه خدمات آزمایشگاهی نیز به شرکت‌های دانش بنیان پرداخت می‌شود. شرکت‌های متقاضی برای دریافت یارانه خدمات آزمایشگاهی پس از ثبت درخواست، از یارانه کمکی نیز در این خصوص برخوردار می‌شوند.

شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان هر کدام به فراخور حال خود، از ۱۴۰ بسته خدمتی متنوع بهره‌مند می‌شوند. هر کدام از این بسته‌های خدماتی در حوزه‌های مانند بیمه، گمرک، مالیات و بازار سازی داخلی خود به چندین زیرشاخه مختلف تقسیم می‌شوند و بر این اساس، بیش از ۵۰۰ خدمت مختلف از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری ارائه می‌شود.

کد خبر 507896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.