سوغات شیراز را از تهران در کجا بخریم؟

در روزهای کرونایی که تجمع و سفر رفتن ممنوع شده است؛ هنوز می‌توان به سوغاتی‌های اصیل و خوب هر شهری به ویژه شیراز دسترسی داشت.

این داستان واقعی است. اواخر سال ۹۸ بود که ویروس کرونا کم کم در کشور شیوع پیدا کرده بود. تقریباَ روزانه شاهد افزایش ابتلای افراد به این ویروس و متأسفانه از دست دادن عزیزانمان هم بودیم. اوضاع روحی مناسبی در جامعه وجود نداشت و بسیاری از افراد حتی جرأت این را نداشتند که به سوپرمارکتی نزدیک خانه بروند. ماسک، مواد ضدعفونی کننده و از همه مهم‌تر اطلاعات کاملی از چگونگی پخش و مبتلا شدن به کرونا وجود نداشت. کرونا یک واقعه شوک‌آور بود. خانواده ما هم مانند بقیه قصد داشتیم در عید به سفر برویم. مقصد ما شیراز بود. خیلی وقت بود که جایی نرفته بودیم و می‌خواستیم با این سفر دلی از عزا دربیاوریم که کرونا بیشتر عزادارمان کرد.

سوغات شیراز را از تهران در کجا بخریم؟

عید ۹۹ دولت، مسافرت به تمامی استان‌ها را ممنوع کرد و پلیس تمامی خودروها را به شهرشان برمی‌گرداند. هتل‌ها هم هیچ پذیرش مسافری نداشتند. ما هم مجبور شدیم که سفرمان را کنسل کنیم. هیچ راهی وجود نداشت؛ چون از شهرمان هم نمی‌توانستیم خارج شویم. به هر حال با توجه به شرایط، خودمان هم نمی‌خواستیم برویم؛ اما کلی دل خود را صابون زده بودیم که در شیراز از سوغات اختصاصی آنجا خریداری کنیم. خانه‌مان را عوض کرده بودیم و به دنبال این بودیم تا با چند وسیله خاص، جلوه متفاوتی به ظاهر خانه بدهیم که با شرایط پیش آمده، داشتیم بی خیال آن می‌شدیم. از طرفی هم می‌خواستیم تا کمی از خوراکی‌های شیراز را خریداری کنیم تا بعداً با آن‌ها از مهمانانمان پذیرایی کنیم.

مسئله کرونا و سفر نرفتن تا الان هنوز پابرجا مانده است و فکر می‌کردیم که تمامی این آرزوها بر باد رفته است تا اینکه با یک فروشگاه سوغات شیراز اینترنتی آشنا شدیم. اول از همه شک کردیم که آیا وسایلشان اصل است یا خیر. ما که هیچ شناختی نسبت به سوغات شیراز نداشتیم و طبق عادت فکر می‌کردیم که برای خرید سوغات هر شهر باید به آنجا سفر کرد؛ اما به هر حال عصر تکنولوژی است و بیشتر خریدها به ویژه بعد از کرونا به صورت اینترنتی انجام می‌شود.

با فروشگاه اینترنتی سوغات شیراز، شیراز را به تهران آوردیم

یک بار که در حال جست‌وجوی خرید آنلاین سوغاتی https://vocheri.com بودیم، با بلاگ وچری برخورد کردیم. وبلاگی که در آن به طور کامل سوغاتی‌های تمامی شهرها از جمله شیراز را به طور کامل معرفی کرده بود. تا قبل از آن فکر می‌کردیم که سوغات مهد ادیبان محدود به گلیم و کتاب شعر بود؛ اما در آنجا فهمیدیم که خوراکی‌های لذیذی از جمله یوخه، کلوچه شیرازی، بادام سوخته، حلوا شیرازی و غیره وجود دارند. نکته جالب‌تر برای خانواده‌مان این بود که می‌توانستیم همه آن‌ها را به صورت آنلاین سفارش دهیم. وقتی هم تماس گرفتم، یک مسئول خیلی محترمانه و کامل به تمامی سوالاتمان پاسخ داد. در حقیقت هیچ ابهامی برای ما باقی نگذاشت.

چقدر خوب است که بتوانید سوغات اصیل هر شهری را به راحتی و بدون اینکه به آنجا بروید، از طریق اینترنت سفارش دهید. با اینکه ما آن موقع نتوانستیم به شیراز سفر کنیم و زمانش هم دیگر پیش نیامد؛ اما حداقل اجازه ندادیم که خانه‌مان به همان سبک قدیم بماند و برنامه‌مان را دنبال کردیم. تازه توانستیم کلی خوراکی‌های خوشمزه که تعدادی از آن‌ها را هم نمی‌شناختیم، پیدا کنیم. البته برای خوراکی‌ها نگران این مسئله بودیم که در هنگام انتقال آسیب نبینند. به هر حال تکان‌های مسیر باعث می‌شود تا خوراکی به ویژه شیرینی‌ها در طول انتقالشان آسیب جدی ببینید و به عبارتی خرد شوند. حتی بعضی از سوغاتی‌هایی هم که آب دارند مانند فالوده شیرازی از در آن سرریز شوند که با وچری چنین اتفاقی نیفتاد. وچری چنان حرفه‌ای انواع خوراکی‌ها را بسته‌بندی می‌کرد که نه تنها هیچ آسیبی ندیدند، بلکه تازگی‌شان هم حفظ می‌شد.

سوغات شیراز را از تهران در کجا بخریم؟

مزایای خرید از وچری

خرید از وچری برای ما چندین مزیت داشت:

  • با استفاده از وبلاگ آن توانستیم با انواع سوغات شیراز، چه خوراکی و چه صنایع دستی، به طور کامل آشنا شویم.
  • دیگر لازم نبود تا برای خرید به شیراز سفر کنیم. به این صورت هم در زمان و هم در هزینه بسیار صرفه‌جویی کردیم.
  • هر زمانی که دلمان به اصطلاح هوس یکی از شیرینیجات شیراز را مانند یوخه می‌کرد، خیلی راحت و در طی چند ساعت یا چند روز در دستمان بود.
  • از همه مهم‌تر اینکه دیگر هیچ نگرانی بابت اصل بودن کالاها هم نداشتیم.
  • در آخر هم از یک مشاوره بسیار حرفه‌ای بهره می‌بردیم.

حالا در روزهای کرونایی که تجمع و سفر رفتن ممنوع شده است؛ هنوز می‌توان به سوغاتی‌های اصیل و خوب هر شهری به ویژه شیراز دسترسی داشت. زمانی فقط می‌توانستیم از اینترنت با انواع سوغات آشنا شویم؛ اما حالا می‌توانیم آن‌ها را بدون مراجعه فیزیکی خریداری کنیم.

اگر شما هم مثل ما قصد داشتید به شیراز سفر کنید، اما به هر دلیلی نتوانستید و تا الان هم امکان آن به وجود نیامده است، وچری را پیشنهاد می‌کنیم. وچری به صورت کامل فقط در خصوص فروش صنایع دستی و به ویژه سوغاتی‌های هر شهر فعالیت می‌کند.

کد خبر 507843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.