اصفهان رتبه پنجم متوفیان غرق شدگی کشور را دارد

مدیرکل پزشکی قانونی اصفهان گفت: آمار متوفیان ناشی از غرق شدگی در سه ماهه ابتدائی امسال پنج نفر بوده است که از این تعداد سه نفر مرد و دو نفر زن هستند و از این پنج نفر چهار نفر در استخر کشاورزی و یک نفر در سد و دریاچه مصنوعی غرق شده است، البته این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

علی سلیمانپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص متوفیان غرق‌شدگی در اصفهان، اظهار کرد: هر سال با شیوع گرما شاهد افزایش آمار متوفیان ناشی از غرق شدگی و برق گرفتگی هستیم به طوری که در سال گذشته بیشترین مورد را در تابستان شاهد بودیم.

وی با اشاره به تلفات ناشی از غرق‌شدگی در فصل گرما در اصفهان، ادامه داد: تلفات ناشی از غرق شدگی در سال گذشته حدود ۸۷ نفر بوده که ۴۰ درصد آن مربوط به فصل تابستان است و این زنگ هشداری است که افراد باید در فصل گرما موارد ایمنی را رعایت کرده و در مناطق ممنوع شنا نکنند.

مدیرکل پزشکی قانونی اصفهان با اشاره به آمار غرق‌شدگی در سه ماه ابتدایی امسال، خاطرنشان کرد: آمار متوفیان ناشی از غرق شدگی در سه ماهه ابتدایی امسال پنج نفر بوده است که از این تعداد سه نفر مرد و دو نفر زن هستند و از این پنج نفر چهار نفر در استخر کشاورزی و یک نفر در سد و دریاچه مصنوعی غرق شده است البته این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: در سه ماهه ابتدایی سال ۹۹ حدود ۱۷ نفر دچار برق گرفتگی شدند که از این تعداد ۱۱ نفر مرد و شش نفر زن بودند و از این تعداد شش نفر در رودخانه، سه نفر در دریاچه مصنوعی، شش نفر در استخر کشاورزی و دو نفر در کانال آب غرق شدند، استان اصفهان با توجه به نداشتن مرزهای آبی، رتبه پنجم متوفیان ناشی از غرق شدگی در بین استان‌های کشور را داراست.

سلیمانپور اضافه کرد: با توجه به شروع فصل تابستان افراد باید مناطق ایمن سازی شده را برای شنا انتخاب کنند و به نکات و توصیه‌های لازم توجه کافی داشته باشند، بر اساس آمارهای موجود بیشترین موارد غرق شدگی در رودخانه‌ها و آب‌های کم عمق اتفاق می‌افتد، بنابراین باید رعایت نکات ایمنی برای پیشگیری از غرق شدگی را جدی گرفت.

وی با اشاره به آمار برق‌گرفتگی در استان اصفهان، خاطرنشان کرد: تلفات ناشی از برق گرفتگی در سال گذشته ۳۲ نفر بودند که ۴۵ درصد آن مربوط به فصل دوم سال است و در دوماهه ابتدایی سال جاری هشت نفر به دلیل برق گرفتگی جان خود را از دست داده‌اند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

کد خبر 507774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.