ناوگان جدید حمل و نقل و ترافیک شهری رونمایی می‌شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: فردا همزمان با برنامه "هر یکشنبه، یک افتتاح" از ناوگان جدید خودرویی و موتوری حمل و نقل و ترافیک شهری رونمایی می‌شود.

مسعود بنده خدا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ناوگان جدید خودرویی و موتوری پلیس راهنمایی و رانندگی به همت شهرداری اصفهان در مجموع با هزینه‌ای بالغ بر ۳۸ میلیارد ریال تجهیز شده است.

وی افزود: ۱۶ دستگاه خودرو ۲۰۷ با هزینه‌ای بالغ بر ۲۴ میلیارد ریال به منظور تسریع در انجام مأموریت‌های میدانی و نظارتی و تأمین سلامت آمد و شد حمل و نقل درون شهری خریداری شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان ادامه داد: همچنین ۲۲ دستگاه موتورسیکلت با هزینه‌ای بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال با هدف کاهش زمان رسیدگی به مشکلات و تخلفات رانندگی و سهولت دسترسی به محل تصادفات خریداری شده است.

بنده خدا از خرید ۴۰ دستگاه دوچرخه پلیس با هزینه‌ای بالغ بر ۲ میلیارد ریال خبر داد و اضافه کرد: این دوچرخه‌ها به منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های حمل و نقل پاک در نظارت‌های مدنی و فرآیند اعمال قانون پلیس خریداری شده است.

وی از خرید پنج خودرو ون جهت تجهیز و استفاده برای حمل و نقل معلولان با هزینه‌ای بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال خبر داد و گفت: این ون‌ها مجهز به بالابر برقی، امکان جا به جایی همزمان سه ویلچر سوار، امکان استقرار یک نفر همراه معلول و دارای سقف بلند و تهویه مطبوع است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ساختمان جدید مرکز مدیریت و کنترل ترافیک شهرداری با اعتباری بالغ بر ۶۴۰ میلیارد ریال اظهار کرد: این بنا در مجاورت پارک زمزم در منطقه ۱۳ شهر اصفهان به نحوی جانمایی شده است که خاتمه بخش خطوط ارگانیک شکل دهنده سایت همجوار باشد.

بنده خدا با بیان این که این پروژه با مساحت تقریبی ۵۷۰۰ مترمربع در شش تراز پیش بینی شده است، تصریح کرد: با توجه به عملکرد نظارتی و هدایتگر این مرکز بر جریان ترافیک شهری، به مثابه " چشم‌ناظر" نصف جهان برگرفته از فرم گنبدی سازه‌های محافظتی معماری_ ایرانی (همچون آب انبار-یخچال) فرو رفته در خاک و با پوسته‌ای الهام گرفته از نقوش گنبد مسجد شیخ لطف الله طراحی شده است.

کد خبر 507733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.