قمه‌کشی، تنها یکی از آسیب‌های گریبانگیر دانش‌آموزان است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: درگیری دختران تنها یک نمونه از آسیب‌های اجتماعی در کمین دختران و پسران است که تنها نمونه اخیر آن رسانه‌ای و در فضای مجازی پخش شد اما آسیب‌های بسیاری در کمین دانش آموزان است که رسانه‌ای نمی‌شود.

محمد اعتدادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به انتشار فیلم قمه کشی دختران اصفهان و شناسایی عوامل این درگیری، اظهار کرد: در حال حاضر اقدامات اولیه در مورد پیگیری این درگیری و شناسایی عوامل آن توسط دادگستری و نیروی انتظامی انجام شده است.

وی افزود: آموزش و پرورش استان مشاوران قوی و حرفه‌ای دارد و انجام مشاوره با این دختران در دستور کار است که پس از اقدامات دادگستری و پلیس در این پرونده، مراحل مشاوره آموزش و پرورش با خانواده این دانش آموزان صورت می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: هنوز اطلاعات چندانی در اختیار آموزش و پرورش قرار نگرفته و قطعاً در روزهای آینده جزئیات این موضوع بیشتر مطرح می‌شود.

وی در خصوص اثرات آموزش مجازی و دوری دانش آموزان از مدرسه، اظهار کرد: هیچ مکانی برای دانش‌آموز جای مدرسه را نمی‌گیرد و معلمان نقش مهمی در پرورش دانش‌آموزان دارند که در دو سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا آسیب‌های بسیاری گریبانگیر فرزندان و دانش‌آموزان بوده است.

اعتدادی تصریح کرد: این درگیری دختران در یکی از پارک‌های اصفهان و قمه کشی تنها یک نمونه از آسیب‌های اجتماعی در کمین دختران و پسران است که تنها این نمونه رسانه‌ای و در فضای مجازی پخش شد اما آسیب‌های بسیاری در کمین دانش‌آموزان است که رسانه‌ای نمی‌شود.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش تأثیر بسیاری در پرورش دانش آموزان دارد و در دو سالی که دانش آموزان از فضای مدرسه دور بودند اتفاقات بدی برای پرورش فرزندان افتاد و بخش بسیاری از این آسیب‌ها به دلیل دوری دانش‌آموزان از فضای مدرسه و نزدیکی بیش از حد آنها به فضای مجازی بوده است که فضایی رها شده و دارای مشکلات بسیار است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار کرد: دانش‌آموزان در این دو سال آموزش غیرحضوری، مشکلات بسیاری داشته‌اند در حالی که مدرسه رفتن باعث تخلیه مطلوب هیجانات دانش‌آموزان می‌شود و کمتر آنها را دچار آسیب‌های اجتماعی می‌کند.

وی با بیان این که این دو سال آموزش غیرحضوری سخت‌ترین دوران آموزش و پرورش بوده است، گفت: متأسفانه اتفاقاتی که برای دانش‌آموزان و آسیب‌هایی که برای آنها پیش می‌آید همچنان جزو نگرانی‌های مهم مدیران، معلمان و بدنه آموزش و پرورش است که امیدواریم در مهرماه سال تحصیلی پیش رو با آموزش حضوری از میزان این نگرانی‌ها کاسته شود.

کد خبر 507687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.