کمتر شاهد پروژه‌های نیمه تمام در شهر هستیم

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان گفت: پیشرفت پروژه‌های شهرداری نسبت به قبل بهتر شده است به همین جهت کمتر شاهد وجود پروژه‌های ناتمام در شهر هستیم و می‌توانیم مدعی شویم که به عنوان مثال پروژه رینگ چهارم بر اساس برنامه با کمی تغییر در حال اجرا است.

علیرضا صادقیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروزه آنچه در دنیا متخصصان و کارشناسان فناوری اطلاعات از آن به عنوان پدیده عصر جدید یاد می‌کنند، انفجار اطلاعات و ارزش آن در حوزه مدیریت برای اداره بهتر امور است.

وی با بیان این که اعتبار و ارزش اطلاعاتی که جهت فعالیت را به سمت برنامه‌ریزی تنظیم کند دارای ارزش بسیار زیادی است، تصریح کرد: مدیریت شهری برای اداره بهتر فعالیت‌ها در تلاش است اطلاعاتی را جمع آوری و استفاده کند که برای تصمیم گیری‌ها مؤثرتر و کاراتر بوده و از بهره‌وری بالاتری برخوردار باشد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان گفت: در مدیریت شهری تلاش کردیم اطلاعات را صحیح و دقیق استفاده کرده و در برنامه‌ریزی‌ها به کار ببریم، همچنین اطلاعات مورد نیاز شهروندان را در اختیار آنها قرار دهیم.

وی با اشاره به ایجاد درگاه الکترونیکی در شهرداری برای استفاده شهروندان، پژوهشگران و محققان به اطلاعات، گفت: از جمله درگاه الکترونیکی که مورد استفاده مدیران شهری قرار گرفته سامانه سیگما است که اطلاعات را به موقع و در لحظه در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

صادقیان با بیان این که سامانه سیگما مخفف سامانه گردش اطلاعات و مدیریت پروژه‌های شهری در شهرداری اصفهان است، اظهار کرد: این سامانه گردش اطلاعات و مدیریت پروژه‌های شهری شهرداری اصفهان را یکپارچه می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: تولید بر اساس استانداردهای PMBOK و PRINCE «استانداردهای مدیریت پروژه» یکی از ویژگی‌های این سامانه به شمار می‌رود. در این راستا طی سه سال گذشته بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در سامانه سیگما مشخص است که چقدر اقدامات و فعالیت‌ها بر اساس برنامه پیش رفته یا چقدر از برنامه عقب یا جلو هستیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان تاکید کرد: برگزاری جلسات بررسی روند پیشرفت پروژه‌های عمرانی با حضور شهردار اصفهان فقط در ارتباط با پروژه‌های عمرانی است، اما در سامانه سیگما گزارشی از تمام اقداماتی که در ردیف‌های بودجه انجام می‌شود قابل ارائه است که باعث شد که سال گذشته بالغ بر ۷۰ درصد بودجه‌ از درآمد حاصل شده را هزینه کنیم.

صادقیان اظهار کرد: پیشرفت اجرای پروژه‌های شهرداری نسبت به قبل بهتر شده است به همین جهت کمتر شاهد وجود پروژه‌های ناتمام در شهر هستیم و می‌توانیم مدعی شویم که به عنوان مثال پروژه رینگ چهارم بر اساس برنامه با کمی تغییر در حال احداث است.

کد خبر 507679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.