مقایسه گوشی سامسونگ Galaxy Note 20 Ultra  و Galaxy S20 Ultra+ لیست جزئیات

خرید گوشی موبایل برای خیلی از کاربران کار بسیار مشکلی است. مقایسه تلفن‌های همراه از نظر دوربین، سخت افزار، صفحه نمایش، طراحی و باتری می تواند به کاربران کمک کند تا انتخاب خوبی داشته باشند در این مطلب دو گوشی پرفروش سامسونگ Galaxy Note 20 Ultra و Galaxy S20 Ultra مورد مقایسه و ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سامسونگ سال گذشته دو عبارت جدید را به فرهنگ واژگان خود افزوده است. ابتدا "اولترا" که نشان دهنده گوشی‌های با خاصیت فراتر از یک پرچمدار معمولی است و دیگری "زوم فضایی" که به قابلیت بزرگ‌نمایی فوق‌العاده این گوشی اشاره دارد. در ادامه به بیان مشخصات و مقایسه پرچم داران گوشی سامسونگ Galaxy Note 20 Ultra وGalaxy S20 Ultra پرداخته شده است.

مقایسه Galaxy Note 20 Ultra و Galaxy S20 Ultra از نظر دوربین

Galaxy Note 20 Ultra

Galaxy S20 Ultra

دوربین اصلی

۱۰۸ مگاپیکسل

۱۰۸ مگاپیکسل

لنز اولتراواید

۱۲ مگاپیکسل

۱۲ مگاپیکسل

سنسور تشخیص عمق

-

-

تله فوتو

۱۲ مگاپیکسل

۴۸ مگاپیکسل

دوربین سلفی

۱۰ مگاپیکسل

۴۰ مگاپیکسل

دوربین‌های واید و اولتراواید این دو گوشی کاملاً یکسان است ولی دوربین‌های تله‌فوتو با هم تفاوت‌هایی دارد. دوربین تله‌فوتو Galaxy S20 Ultra سنسور بسیار بزرگ‌تری دارد ولی به چهار برابر زوم اپتیکال محدود است. Galaxy Note 20 Ultra سنسور کوچک‌تری دارد و در عوض می‌تواند تا پنج برابر به شکل اپتیکال زوم کند.

زوم‌های بالاتر در هر دو گوشی به روش هیبریدی و دیجیتال صورت می‌گیرد. به همین دلیل با افت کیفیت نسبی روبرو است. Galaxy S20 Ultra دکمه‌های زوم دو، چهار، ۱۰، ۳۰ و ۱۰۰ برابری دارد و در مقابل Galaxy Note 20 Ultra زوم دو، چهار، ۱۰، ۲۰ و ۵۰ برابری را در اختیار کاربران می‌گذارد. انتخاب دوربین تله‌فوتو در هر دو گوشی باعث بزرگ‌نمایی پنج برابری خواهد شد. زوم دو برابری در هر دو گوشی به شکل دیجیتال روی سنسور اصلی است زوم چهار برابری در Galaxy S20 Ultra به شکل اپتیکال و در دیگری به شکل دیجیتال انجام خواهد شد. زوم‌های بالای ۱۰ برابر هم افت کیفیت محسوسی دارد.

مقایسه گوشی سامسونگ Galaxy Note 20 Ultra  و Galaxy S20 Ultra+ لیست جزئیات

از نظر ضبط ویدئو هر دو گوشی نسبت به نسل قبلی خود بهبودهایی داشته است. گوشی Galaxy S20 Ultra از سیستم فوکوس خودکار لیزری بهره می‌برد تا فوکوس را بهبود ببخشد. گوشی Galaxy S20 Ultra از ضبط ویدئو 8K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند در مقابل گوشی Galaxy Note 20 Ultra در زمینه ضبط ویدئو کیفیت خوبی دارد.

مقایسه Galaxy Note 20 Ultra و Galaxy S20 Ultra از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری

Galaxy Note 20 Ultra

Galaxy S20 Ultra

چیپست

Exynos 990

Exynos 990

پردازنده گرافیکی

Mali-G77 MP11 GPU

Mali-G77 MP11 GPU

سیستم عامل

اندروید ۱۰

اندروید ۱۰

رابط کاربری

One UI 2.5

One UI 2.1

تنوع حافظه

۲۵۶/۸ و ۵۱۲/۸

۲۵۶/۱۲،۱۲۸/۱۲ و ۵۱۲/۱۶

Galaxy Note 20 Ultra یکی از سریع‌ترین گوشی‌های اندروید است و یکی از نخستین گوشی‌های است که به تراشه Snapdragon 865 Plus مجهز شده است. Galaxy Note 20 Ultra از نظر پردازنده در دو نسخه عرضه شده است؛ نسخه آمریکا به تراشه کوالکام مجهز است در حالی که Galaxy Note 20 Ultra نسخه گلوبال با تراشه Exynos 990 ساخته شده است. عملکرد Galaxy Note 20 Ultra بدون شک عالی و چشم‎گیر خواهد بود. این چیپست سرعت کلاک را ۱۰ درصد و تا ۳.۱ گیگاهرتز افزایش می‌دهد و گرافیک نیز ۱۰ درصد سریع‌تر از تراشه پیشین است. از نظر حافظه نیز در دو نسخه ۲۵۶/۸ و ۵۱۲/۸ گیگابایت عرضه می‌شود. همچنین از کارت حافظه جانبی microSD نیز پشتیبانی می‌کند و از نظر نرم‌افزاری با رابط کاربری One UIOne UI 2.5 و اندروید ۱۰ به بازار عرضه شده است.

مقایسه گوشی سامسونگ Galaxy Note 20 Ultra  و Galaxy S20 Ultra+ لیست جزئیات

Galaxy Note 20 Ultra نیز در بازار آمریکا با تراشه کوالکام و در بازار اروپا و خاورمیانه با تراشه ساخت خود این شرکت یعنی اگزینوس عرضه شده است. Galaxy Note 20 Ultra به ۱۲ گیگابایت رم از نوع LPDDR-5 مجهز شده است. این دستگاه مجهز به هسته پردازنده Exynos 990 است و حداکثر فرکانس ۲.۷۳ گیگاهرتز دارد. پردازنده گرافیکی این گوشی نیز Mali-G77 MP11 است و عملکرد بی‌نظیری در اجرای بازی‌ها دارد. Galaxy Note 20 Ultra در سه نسخه ۱۲۸/۱۲، ۲۵۶/۱۲، ۵۱۲/۱۶ گیگابایتی ساخته شده است. همچنین از نظر نرم‌افزاری با رابط کاربری One UI 2.1 بر پایه اندروید ۱۰ به بازار عرضه شده است.

مقایسه Galaxy Note 20 Ultra و Galaxy S20 Ultra از نظر صفحه نمایش

Galaxy Note 20 Ultra

Galaxy S20 Ultra

نوع نمایشگر

Dynamic AMOLED 2X

Dynamic AMOLED 2X

سایز

۶.۹ اینچ

۶.۹ اینچ

رزولوشن

3088x1440

3200 × ۱۴۴۰

تراکم پیکسلی

۴۹۶ پیکسل در هر اینچ

۵۱۱ پیکسل در هر اینچ

Galaxy Note 20 Ultra مجهز به صفحه نمایش بزرگ ۶.۹ اینچی AMOLED 2X با رزولوشن +quad HD است که اندازه‌ای بزرگ، قابلیت‌هایی برجسته و ارائه رنگ متنوعی دارد. از همه مهم‌تر، Galaxy Note 20 Ultra اولین گوشی سامسونگ است که نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز را ارائه می‌دهد. سری S20 نرخ نوسازی نمایشگر سریع‌تری را برای گوشی‌های سامسونگ به ارمغان آورده که باعث پیمایش روان‌تر و نمایش با کیفیت‌تر تصاویر به خصوص برای تماشای فیلم و اجرای بازی شده است.

در Galaxy Note 20 Ultra نرخ تازه سازی به طور خودکار بر اساس محتوای موجود در صفحه تنظیم شده است که باعث صرفه‌جویی در باتری خواهد شد. نمایشگر Galaxy Note 20 Ultra بسیار روشن است و در زیر نور مستقیم آفتاب خوانایی بالایی دارد. در مقابل نمایشگر Galaxy S20 Ultra از نظر اندازه و نوع نمایشگر با Galaxy Note 20 Ultra برابر است. نمایشگر Galaxy S20 Ultra از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند که هر ثانیه دو برابر بیشتر تجدید شده است و نتیجه آن ارائه تصویر بسیار روان خواهد بود.

این نرخ تازه‌سازی به هیچ عنوان بر عملکرد روشنایی صفحه تأثیر سو نخواهد داشت؛ همچنین عملکرد باتری را تحت‌الشعاع خود قرار خواهد داد. رزولوشن آن ۱۴۴۰ × ۳۲۰۰ پیکسل بوده و تراکم پیکسلی ۵۱۱ پیکسل بر اینچ آن نیز نمایش جزئیات را تضمین کرده است و همچنین ارائه رنگ و روشنایی گوشی Galaxy S20 Ultra نیز بی‌نظیر است.

مقایسه گوشی سامسونگ Galaxy Note 20 Ultra  و Galaxy S20 Ultra+ لیست جزئیات

مقایسه Galaxy Note 20 Ultra و Galaxy S20 Ultra از نظر طراحی ظاهری

Galaxy Note 20 Ultra

Galaxy S20 Ultra

ابعاد

164.8x77.2x8.1 میلی‌متر

166.9x76x8.8 میلی‌متر

وزن

۲۰۸ گرم

۲۲۲ گرم

صدای استریو

دارد

دارد

طراحی نمایشگر Galaxy Note 20 Ultra مثل نسل قبلی است و تغییری نکرده است، اما ماژول دوربین تغییر پیدا کرده است. برای محافظت از بدنه و نمایشگر مجهز به گوریلاگس است تا باعث مقاومت بیشتر Galaxy Note 20 Ultra شود و آن را در ردیف بهترین گوشی‌های سامسونگ قرار دهد. Galaxy Note 20 Ultra به نسخه‌ای گوریلاگلس Victus مجهز است. سامسونگ برای Galaxy Note 20 Ultra ظاهری صیقلی با پنل شیشه‌ای که بازتابندگی کمتری دارد و کمتر مستعد جذب اثرانگشت است، تعبیه کرده است. این گوشی در رنگ‌های مشکی، سفید و برنز عرضه شده است. سنسور اثرانگشت Galaxy Note 20 Ultra نیز در زیر نمایشگر تعبیه شده که عملکرد بسیار سریع و دقیقی دارد. یکی از تغییرات قابل توجه Galaxy Note 20 Ultra مربوط به قلم است که تأخیر در عملکرد آن از ۴۲ میلی ثانیه به ۹ میلی‌ثانیه کاهش یافته است.

مقایسه گوشی سامسونگ Galaxy Note 20 Ultra  و Galaxy S20 Ultra+ لیست جزئیات

Galaxy S20 Ultra با همان زبان طراحی تکراری سال‌های قبل ساخته شده است که با ترکیب رنگی خاکستری و مشکی از جذابیت آن کم کرده است. در ساخت بدنه Galaxy S20 Ultra از متریال خوبی استفاده شده و این گوشی کیفیت بالای دارد که به دلیل استفاده از شیشه گوریلاگلس شش و فریم آلومینیومی است.

ماژول دوربین این گوشی بزرگ و در سمت چپ آن واقع شده است. در این گوشی جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون حذف شده است، اما از کارت حافظه جانبی پشتیبانی می‌کند. Galaxy S20 Ultra از سنسور اثر انگشت اولتراسونیک زیر نمایشگر بهره برده است. علاوه بر کیفیت ساخت پشتیبانی این گوشی از گواهینامه IP68 را می‌توان یکی دیگر از امتیازات این گوشی در نظر گرفت. ابعاد این گوشی ۱۶۶.۹ ×۷۶×۸.۸ میلی‌متر و وزنی برابر با ۲۲۰ گرم دارد.

مقایسه Galaxy Note 20 Ultra و Galaxy S20 Ultra از نظر باتری

Galaxy Note 20 Ultra

Galaxy S20 Ultra

ظرفیت

چهار هزار ۵۰۰ میلی‌آمپر

پنچ هزار میلی‌آمپر

فست شارژ

۲۵ وات

۴۵ وات

Galaxy S20 Ultra دارای باتری پنچ هزار میلی آمپر ساعتی است در مقابل گوشی Galaxy Note 20 Ultra باتری چهار هزار ۵۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد. هر دو این گوشی‌ها از شارژ سریع ۲۵ وات پشتیبانی می‌کنند. باتری قدرتمند پنچ هزار میلی آمپر Galaxy S20 Ultra به خوبی مصرف شارژ بیشتر یک نمایشگر با نرخ رفرش ریت ۱۲۰ هرتز و اندازه بزرگ آن را جبران کرده است.

نسخه شارژ سریع به کار رفته در این گوشی ۴۵ واتی است. علاوه بر این، از قابلیت‌های دیگری مثل، فست وایرلس شارژ ۱۵ وات و شارژ معکوس وایرلس ۹ وات نیز پشتیبانی می‌کند. در مقابل باتری چهار هزار ۵۰۰ میلی‌آمپر Galaxy Note 20 Ultra با یک مرتبه شارژ برای کاربری متوسط و روزمره تا یک روز کامل دوام می‌آورد. چهار هزار ۵۰۰ میلی‌آمپر نیز از فناوری فست شارژ ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند که در طول مدت ۳۰ دقیقه گوشی را تا ۵۶ درصد شارژ می‌کند.

جمع‌بندی کلی از تفاوت شیائومی Galaxy Note 20 Ultra و Galaxy S20 Ultra

تا اینجا به مقایسه Galaxy S20 Ultra با Galaxy Note 20 Ultra از نظر کیفیت دوربین، قدرت سخت افزاری و نمایشگر پرداختیم. شکی نیست که اولتراهای سامسونگ دو گوشی فوق‌العاده با دوربین‌های حرفه‌ای است. گوشی سامسونگ Note 20 Ultra از فوکوس خودکار بهبود یافته برای دوربین و بزرگنمایی بهتری استفاده می‌کند که نگرانی‌های اصلی S20 Ultra را برطرف می‌کند. همچنین نسبت به S20 Ultra کوچک‌تر و کمی سبک تر است. S Pen را نیز به صورت رایگان کاربران دریافت می‌کنند. تنها از نظر باتری Note 20 Ultra ده درصد کوچک‌تر از S20 Ultra است. در نهایت این شما هستید که با توجه به این مزایا و معایبی که از دو گوشی در این مقایسه به آن‌ها اشاره شد باید تصمیم خودتان را برای انتخاب یکی از آن‌ها با توجه به نیازتان بگیرید.

کد خبر 507653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.