واکنش هنرمندان به درگذشت حمیدرضا صدر

حمیدرضا صدر را علاقمندان به فیلم و سینما به خوبی می شناسند، وی یکی از منتقدان سینما بود که مدت ها در نشریه "هفت" قلم می زد. این منتقد سینما و مفسر فوتبال صبح امروز به دلیل ابتلاء به بیماری سرطان درگذشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا صدر نویسنده، منتقد سینما و مفسر فوتبال در ۲۸ اسفندماه سال ۱۳۳۴ در مشهد متولد شد. او که تحصیلات خود را در ایران و انگلستان گذرانده بود، یکی از نویسندگان ثابت مجله فیلم محسوب و معمولاً به عنوان کارشناس فوتبال به برنامه‌های صدا و سیما دعوت می‌شد. خبر ابتلای این منتقد سینما به سرطان اوایل تیرماه توسط دختر وی رسانه‌ای شد و صبح امروز خبر درگذشت او منتشر شد.

در پی درگذشت این نویسنده و مفسر فوتبال برخی از هنرمندان ضمن ابراز تأسف و عرض تسلیت، در فضای مجازی به درگذشت او واکنش نشان دادند که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌شود:

برزو ارجمند، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون

"انگشت شمارن آدم‌هایی که تأثیر شگرف بر زندگی دیگران میگذارن، با حرفاشون میتونی عاشق بشی، میتونی نگاهت به زندگی رو عوض کنی، میتونی سطح سوادت و بالا ببری و مهم‌تر از همه میتونی آدم تر زندگی کنی و تأثیر دکتر صدر اینگونه بود، پسوند آدم حسابی و عالیجناب برازنده ی اینگونه افرادی است، عالیجناب دکتر حمیدرضا صدر جایتان همیشه در قلب ما سبز خواهد بود. "

واکنش هنرمندان به درگذشت حمیدرضا صدر

علی زندی، بازیگر سینما

"حمیدرضا صدر بی شک یکی از معدود باسوادانی بود که گاه گداری در تلویزیون رفت و آمد داشت. مرد شیرین سخن با چهره‌ای دوست داشتنی که عاشقان فوتبال و سینما هیچ وقت لحن خاص و حرکات دستش وقتی با هیجان از فوتبال جزیره یا خاطرات روزهای دور فوتبال می‌گفت را فراموش نمی‌کنند.

بی شک قلم حمیدرضا صدر و یادگارهایی که در کتاب‌هایش و نشریات ورزشی، هنری بجا گذاشته گواهیست بر میزان سواد این مرد در حوزه‌های فرهنگ، ورزش، تاریخ و جامعه شناسی ورزشی.

سفرت به خیر آقای خاص"

واکنش هنرمندان به درگذشت حمیدرضا صدر

احسان کرمی، بازیگر و مجری تلویزیون

رفیقم بود و عضوی از خانواده ام
همیشه در کنارم بود
همیشه یک مشاور و راهنمای بی نظیر
همیشه همراه من و خانواده ام
دکتر صدر نه فقط با سواد بلکه آگاه بود
نازنین به معنی واقعی…

از شبی که فردایش برای آزمایش می‌رفت و از زمانی که آن جواب لعنتی آمد تا امروز دل من و همسرم آرام نداشت… اما امروز صبح ٢٥ تیر١٤٠٠ دکتر حمیدرضا صدر عزیزم به آرامش ابدی رسید و دل ما خون شد
به همسر نازنینش مهرزاد خانم دختر فهمیده و مهربانش غزاله، به خواهر عزیزش مهرناز جان و تمام اعضای محترم خانواده صدر از عمق جان تسلیت عرض می‌کنم …میدانم که می‌دانند همدرد شأن هستم….
روانش شاد"

واکنش هنرمندان به درگذشت حمیدرضا صدر

حبیب رضایی، کارگردان و بازیگر

‏نشد…
وقتی آمد… مرگ را می‌گویم،
آنجا بودید،
آقای دکتر نازنین و بی‌جانشین…
‏نشد که بیشتر بمانید….
یادم باشد هرزمان وقتش بود، در کنار صدها، این را هم بپرسم،
از صاحب آسمان و زمین
غمگینم… بسیار و بسیار و بسیار… همین.

واکنش هنرمندان به درگذشت حمیدرضا صدر

بهرام رادان، بازیگر سینما

بهرام رادان با انتشار این عکس نوشت: "خداحافظ دکتر صدر مهربان، با سواد و محترم"

واکنش هنرمندان به درگذشت حمیدرضا صدر

نگار جواهریان، بازیگر سینما و تئاتر

"خیلی متاسفم..
حیف
حیف
حیف
آرزوی صبر می‌کنم برای مهرزاد و غزاله‌ی نازنینم…"

واکنش هنرمندان به درگذشت حمیدرضا صدر

مصطفی جلالی فخر، منتقد فیلم

" (جای همیشه خالی‌اش)

اولین خبری که صبح خواندم، همین بود و بیش از تصورم غمگین شدم. با اینکه از قبل خبر داشتیم که این تومور لعنتی، نه تنها بافت‌های مغز عالی‌اش را به تسخیر درآورده بود، بلکه به جاهای دیگر هم چنگ انداخته و پزشکان قطع امید کرده بودند. فقط یک بار در یک نمایش خصوصی فیلم دیده بودمش. چنان دوستانه و پر از انرژی و عشق در باره‌ی کتاب فوتبالی‌اش گفت که دلم می‌خواست پس از این‌همه هیجانی که از او دریافت کرده بودم، در یک زمین فوتبال بدوم.

همسرش هم کنارش بود. و جوری حواسش به او بود که انگار می‌ترسید از این همه بی‌قراری بلایی سرش بیاید. و البته گاه با عشق، لبخند می‌زد، جوری که انگار داشت یک کودک بازیگوش را تماشا می‌کرد. گفتم جای شما در سینما خالی‌ست. دوباره دستانش را به آن شکل جادویی حرکت داد و گفت سینما و فوتبال، دو روی یک سکه‌اند. من برای هیچ‌کدام کم نمی‌گذارم.

حمیدرضا صدر شاهکار حافظه بود و کم‌نظیر. به یاد داشتن این همه جزئیات دور و نزدیک، فراتر از حداکثر انتظار بود. و چه بازی تلخی که سرطان بدقلق، همان جا را نشانه گرفت. جای او حتماً تا همیشه در میان همه ما خالی‌ست؛ اما در مرحله‌ی بعدی حیات، حتماً حال خوبی دارد و چه بسا همان‌گونه که کیارستمی گفت، شاید الان خودش نمی‌داند که از مرز مرگ عبور کرده است و گمان می‌کند تمام آنچه در عمر زمینی‌اش گذشته، خوابی کوتاه بوده است. "

واکنش هنرمندان به درگذشت حمیدرضا صدر

کد خبر 507592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.