نظر کارشناسان داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار پرسپولیس و استقلال

شش کارشناس مطرح داوری به بررسی صحنه‌های مشکوک دیدار امشب پرسپولیس و استقلال پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرسپولیس و استقلال از ساعت ۱۹ و ۴۵ دقیقه امروز پنجشنبه - ۲۴ تیر ماه - در شهرآورد نود و ششم پایتخت به مصاف هم رفتند که جدال دو تیم در ۱۲۰ دقیقه بنده نداشت تا ضربات مرگبار پنالتی استقلال را به عنوان صعود کننده به مرحله بعدی جام حذفی معرفی کند.

با این نتیجه آبی‌ها هم انتقام شکست در دیدار برگشت لیگ را گرفتند و حالا یکی از تیم‌های راه یافته به نیمه نهایی جام حذفی هستند. قضاوت این نبرد حساس به علیرضا فغانی، داور باتجربه و بین‌المللی فوتبال کشورمان سپرده شده بود که دو فصل اخیر را خارج از ایران سوت زده بود. فغانی با توجه به بازی سرد و کسل کننده شب آسانی را سپری کرد و صحنه‌های بحث برانگیز و مشکوک داوری این مسابقه توسط «نوذر رودنیل»، «حیدر سلیمانی» و «حسین نجاتی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، و همچنین «میرزابیگی» و «نادر جعفری» بررسی شده که در ادامه می‌خوانید:

خطا خشن مطهری روی فرجی

در دقیقه ۱۵ ارسلان مطهری با کف پا و در شرایطی که پا را بیش از حد مجاز بالا آورده بود، روی کمر فرجی فرود آمد اما داور خطایی تشخیص نداد.

رودنیل: مطهری باید حداقل کارت زرد می‌گرفت.

سلیمانی: علیرضا فغانی به دلیل اینکه دید کامل روی این صحنه نداشت، نتوانست تشخیص دقیق دهد اما به دلیل بازی خطرناک باید مطهری را اخراج می‌کرد.

نجاتی: این صحنه را در ابتدا فغانی ندید اما از گوشی به او اعلام کردند که چون از کیفیت خطا آگاه نبود، اخطاری نداد. مطمئنم اگر صحنه را دیده بود به مطهری کارت زرد می‌داد.

میرزابیگی: شدت ضربه زیاد نبود، بنابراین کارت زرد کافی بود، اما علیرضا فغانی به مهاجم استقلال کارت زرد هم نشان نداد.

جعفری: مطهری باید با کارت زرد جریمه می‌شد.

نظر کارشناسان داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار پرسپولیس و استقلال

عملکرد کلی تیم داوری

رودنیل: با کارت زردی که در دقیقه ۲ و ۲۷ فغانی به مرادمند و نادری داد، بازی را در کنترل گرفت. البته امروز شاهد دوندگی‌های همیشگی خود را نداشت که به خاطر کیفیت پایین بازی بود. تمام اخطارهایی که داد نیز صحیح بودند.

سلیمانی: اخطاری که داور در دقیقه ۲ داد باعث شد بازیکنان تا آخر ۱۲۰ دقیقه تابع اوامرش باشند و به نظرم این حرکت نوعی درس مدیریت از آقای فغانی بود که فکر می‌کنم داوران باید از آن درس بگیرند.

نجاتی: قضاوت این مسابقه دو نکته کاملاً مشهود داشت. نخست اینکه بازیکنان کاملاً از تصمیمات داور تابعیت کرده و اعتراضی به آن نمی‌کردند و این موضوع به خاطر شهرت داور و تازگی قضاوت او پس از دو سال بود که برای بازیکنان دو تیم داشت. نکته دوم خونسردی فغانی بود که ناشی از پختگی و تجربه او است و آرامش او در امر قضاوت به بازیکنان، کادر فنی و حتی تماشاگرانی که از گیرنده‌ها بازی را می‌دیدند، منتقل شد. در مجموع روز مثبتی برای داوری بود و داوران جوان باید قضاوت امروز فغانی را الگو قرار دهند.

کد خبر 507532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یوسف IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    1 4
    داور باید خیلی گاو باشه که به این خطا بگه خطای معمولی
  • ناشناس IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    2 7
    داوری که خطای به این روشنی را ندید چرا داور بین المللی شده حق پرسپولیس ضایع شد یا چشم پوشی کرد تا اس ببر
  • م IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    1 13
    به نظر من آقای فغانی هم به شدت دچار اضافه وزن بود و هم از اکثر صحنه ها دور بود . خیلی از اوت ها و کرنرها رو هم اشتباه اعلام کرد و به نظرم بدترین داوری خودش رو انجام داد و نشان داد کاملا از آمادگی خارج شده
  • احمد IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    6 9
    سلام چطوری بازی سپاهان وپیکان گلی که سپاهان افساید بود داور سودت زدومردود کرد وداور چهارم گل قبول کرد واینجا داورچهارم چکاربود فقط امدبود پول بگیرد شرمنده ام برای فوتبال ایران با این داوراشون