دلایل تکمیل نشدن پروژه‌های نیمه تمام احصا شود

رئیس قوه قضائیه از عموم مدیران اجرایی و قضایی گفت: دلایل تکمیل نشدن پروژه های متعدد نیمه تمام را احصا و راهکارهای تکمیل آنها را با همکاری یکدیگر پیدا کنند.

به گزارش ایمنا، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای امروز پنجشنبه در شورای اداری استان ایلام، اظهار کرد: بخش زیادی از سرمایه‌های کشور در استان‌های مختلف برای تکمیل پروژه‌های عمرانی و زیرساختی هزینه شده اما بخشی از این اهداف با وجود گذشت بیش از یک دهه از آغاز همچنان نیمه تمام مانده است.

وی افزود: نباید اجازه داد این سرمایه‌های ملی معطل مانده و به هدر بروند چراکه در صورت تکمیل در کنار ارزش افزوده اشتغال‌های بسیاری نیز در پی خواهند داشت.

رئیس قوه قضائیه از عموم مسئولان ذیربط خواست با شناسایی این پروژه‌ها راهکارهای تکمیل شدن آنها را پیدا و به سرانجام برسانند.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای با اشاره به پیشرفت ۹۱ درصدی کارخانه سیمان دهلران تاکید کرد: سازمان بازرسی استان با همکاری سایر ارگان‌های مسئول تا روز شنبه هفته آینده دلیل بهره برداری نشدن این پروژه و مشکل ایجاد شده بین سرمایه‌گذار و بانک مربوطه را بررسی و در صورت نبود مساله دستور ادامه فعالیت این پروژه را که در صورت تکمیل برای حدود ۵۰۰ نفر شغل ایجاد می‌کند، صادر کنند.

وی با اشاره به شرایطی که دشمنان در نتیجه تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان ایجاد کرده‌اند، گفت: توطئه‌های ۴۳ سال گذشته با عزم ملی راه بجایی نبرده است ولی نباید اجازه دهیم فشارهای دشمنان بویژه از نظر معیشتی مردم را در تنگنا قرار دهد.

رئیس قوه قضائیه از عموم مسئولان در دستگاه‌های مختلف گفت: با برنامه‌ریزی راهکارهای خنثی سازی این تحریم را شناسایی و در جهت گره گشایی از مشکلات مردم تلاش کنند.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای مهمترین نیاز کشور در شرایط کنونی را وحدت رویه، کار جهادی و انسجام ملی برای غلبه بر تهدیدهای پیش روی کشور عنوان کرد.

وی بیکاری را اصلی‌ترین چالش ایران اسلامی دانست و افزود: اعتیاد، طلاق، نزاع و درگیری و بسیاری دیگر از آسیب‌های اجتماعی از پیامدهای بیکاری در کشور است.

رئیس قوه قضائیه پیچیدگی‌های اداری را از مشکلات دستگاه‌های مختلف در کشور برشمرد و بر هماهنگی قوای سه گانه برای حل این مسئله تاکید کرد.

محسنی اژه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود با تمجید از رشادت‌های مردم ایلام در دوران دفاع مقدس و تقدیم سه هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز اظهار داشت: این مردم شایسته بهترین خدمات از سوی نظام هستند و پذیرفتنی نیست با مشکلات معیشتی روبرو باشند.

حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه روز پنجشنبه در رأس هیئتی از معاونان این قوه از طریق فرودگاه شهدا وارد ایلام شد و مورد استقبال نماینده ولی فقیه در استان و استاندار ایلام قرار گرفت.

این نخستین سفر استانی حجت الاسلام والمسلمین اژه‌ای پس از انتصاب به ریاست قوه قضائیه است و وی را در این سفر یک روزه جمعی از معاونان دستگاه قضا از جمله دادستانی کشور و رئیس دیوان عدالت اداری همراهی می‌کنند.

در این سفر مسائل و مشکلات قضائی و حقوقی استان ایلام و نتیجه ارزیابی تیم‌های کارشناسی که از هفته‌های گذشته برای بررسی آخرین مسائل و تهیه گزارش‌های کارشناسی در این استان حضور یافته‌اند در دستور کار قرار خواهد گرفت.

دیدار با قضات، کارکنان و مسئولان قضائی و حضور در جلسه شورای اداری از برنامه‌های رئیس قوه قضائیه در سفر به استان ایلام بود.

منبع: ایرنا

کد خبر 507528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.