توزیع یاری برگ ترک اعتیاد بین ۲۴۰ معتاد

رئیس اداره بهزیستی بویین میاندشت گفت: ۲۴۰ نفر از مصرف کنندگان موادمخدر در بوئین و میاندشت، سال گذشته پس از ترک اعتیاد در مرکز ترک اعتیاد خانه سبز، یاری برگ دریافت کردند.

قاسم براتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در بهزیستی بوئین و میاندشت هم اکنون یک هزار و دو مددجو تحت پوشش هستند که ۶۰۰ نفر معلول جسمی حرکتی، ذهنی، بینایی، شنوایی، بیماران اعصاب و روان و ۴۲۰ نفر زنان سرپرست خانوار، آسیب دیدگان اجتماعی و شبه خانواده هستند.

وی با بیان این که در یک سال گذشته ۷۴۵ میلیون ریال بابت کمک هزینه درمان به مددجویان تحت پوشش پرداخت شده است، افزود: از سال گذشته تاکنون از محل اعتبارات سازمان بهزیستی و کمک خیران به ۲۰ پروژه ساخت و تعمیرات مسکن مددجویان کمک شده است، ۴۵ نفر از مددجویان تحت پوشش نیز برای استفاده از تسهیلات مسکن محرومان به بنیاد مسکن معرفی شدند.

رئیس اداره بهزیستی بوئین و میاندشت گفت: تاکنون ۲۵۰ نفر از مددجویان تحت پوشش در این شهرستان دارای بیمه خدمات درمانی، ۲۴ نفر از زنان سرپرست خانوار دارای بیمه روستاییان و عشایر و ۳۱ نفر از محل اعتبارات هدفمندی یارانه‌ها و سازمان بهزیستی تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: در سال ۹۹ با اعتباری بالغ بر ۳۲ میلیارد ریال زمینه اشتغال ۶۴ نفر از مددجویان بهزیستی بوئین و میاندشت فراهم شده است.

رئیس بهزیستی بوئین و میاندشت گفت: به منظور پیشگیری از تنبلی چشم کودکان سه تا شش سال یک مرکز بینایی سنجی کودکان به صورت دائمی فعالیت می‌کند و طرح غربالگری در سطح روستاهای شهرستان نیز به صورت سیار اجرا می‌شود.

براتی افزود: از سال گذشته تاکنون از یک هزار و ۲۰۰ کودک سه تا شش ساله تعداد ۳۵۰ کودک غربالگری بینایی شدند که ۵۰ کودک به اپتومتریست و پنج کودک به متخصص چشم پزشک معرفی شدند.

وی افزود: طرح غربالگری شنوایی برای نوزادان قبل از شش ماهگی و کودکان سه تا پنج سال انجام می‌شود، سال گذشته در شهرستان بوئین و میاندشت ۳۵۰ نوزاد غربالگری شنوایی شدند.

رئیس اداره بهزیستی بوئین و میاندشت گفت: در این شهرستان مرکز اقامتی ترک اعتیاد خانه سبز تحت نظارت بهزیستی فعال است و سال گذشته ۲۴۰ نفر از مصرف کنندگان مواد مخدر پس از ترک اعتیاد در این مرکز، یاری برگ دریافت کردند.

براتی گفت: با هدف حفظ و تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از طلاق و توانمندسازی خانواده، کارگاه‌های آموزش مهارت‌های زندگی، آموزش خانواده پیش از ازدواج و پس از ازدواج برگزار شد همچنین جهت دریافت خدمات مشاوره‌ای و روانشناختی از مراکز مشاوره تحت نظارت بهزیستی یاری برگ ارائه شد.

کد خبر 507508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.