روحانی: جهش تولید در شرایط جنگ اقتصادی و کرونا ادامه یافت

رییس جمهور گفت: افتخار می‌کنیم که در شرایط بسیار سخت تحریم، جنگ اقتصادی و کرونا مسیر جهش و حمایت از تولید و مانع زدایی ادامه یافت.

به گزارش ایمنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز پنج شنبه در هشتاد و یکمین پویش «تدبیر و امید برای جهش تولید» و در آئین بهره برداری از طرح‌های ملی که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: بسیار خوشحالیم که در هفته‌های پایانی خدمت دولت یازدهم و دوازدهم به مردم خوب ایران، همچنان هر هفته و در هر هفته گاهی دو یا سه روز شاهد افتتاح‌های بسیار بزرگ در سراسر کشور هستیم.

وی افزود: امروز شاهد هشتاد و یکمین روز افتتاح بزرگ از آغاز سال ۹۹ تاکنون بودیم و افتخار می‌کنیم که در شرایط بسیار سخت تحریم و جنگ اقتصادی و کرونا خداوند توفیق داد تا ما مسیر جهش و حمایت از تولید و مانع زدایی از آن را را ادامه دهیم. مردم امروز شاهد هستند که میلیاردها پروژه در یک روز در زمینه ورزشی و بنادر به افتتاح می‌رسد که برای ما بسیار حائز اهمیت است.

رئیس جمهور با یادآوری اینکه یکی از افتخارات این دولت از آغاز تقویت حمل و نقل در کشور بوده است، تصریح کرد: حمل و نقل یکی از مسائل مهم و اساسی و به عنوان یکی از ارکان پیشرفت کشور و زندگی مردم برای جابجایی مسافر و بار در حوزه داخلی و خارجی بسیار حائز اهمیت است.

روحانی تاکید کرد: در زمینه حمل و نقل هم در زمینه جاده‌ای و هم ریلی، هوایی، دریایی و بندری و به ویژه ترانزیت کارهای بسیار عظیم و بزرگی انجام شده است.

بزرگراه‌های کشور از ۱۲ هزار کیلومتر به ۲۰ هزار کیلومتر افزایش یافت

وی خاطرنشان کرد: در دولت تدبیر و امید بزرگراه‌های کشور از ۱۲ هزار کیلومتر به ۲۰ هزار کیلومتر افزایش یافت، ۶ هزار کیلومتر بزرگراه نیز در دست اجرا است که با تکمیل آن بزرگراه‌های کشور تقریباً دو برابر می‌شود. این اقدامات انجام شده در حوزه مهم و زیر ساختی، ریل گذاری برای دولت آینده است.

رئیس جمهور به افتتاح پروژه‌های بندری در بندر شهید رجایی استان هرمزگان و استفاده از تجهیزات جدید لایروبی در بنادر کشور اشاره کرد و یادآور شد: اینکه از لحاظ لایروبی امروز قادر هستید با استفاده از تجهیزات جدید عمق لازم را برای اسکله‌ها به وجود آورید تا کشتی‌ها به راحتی برای تخلیه و بارگیری پهلو بگیرند، بسیار ارزشمند است.

روحانی به اقدامات انجام شده در دولت تدبیر و امید برای توسعه بنادر کشور اشاره کرد و گفت: آبادانی سواحل مکران از جمله اقدامات مهم و از افتخارات این دولت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در زمینه ورزش در این دولت اقدامات و حرکت‌های بسیار خوبی انجام شده است، افزایش ۱۲ برابری خانه‌های ورزش روستایی به معنای عدالت ورزشی و توجه دولت به روستاها است.

رئیس جمهور ادامه داد: توجه به روستاییان در این دولت با هیچ دوره‌ای قابل مقایسه نیست، احداث ۱۴۲ خانه جوان در کشور نشان دهنده اهمیت این دولت به جوانان است.

منبع: ایرنا

کد خبر 507454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.