تاثیر گذاری ۹۳ درصدی واکسن سینواک بر دلتا ویروس

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که واکسن سینواک خطر ابتلا به نوع شدید بیماری کووید-۱۹ را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نتایج فاز سوم آزمایش بالینی واکسن سینواک چین که در دانشگاه استانبول انجام شده است نشان می‌دهد که میزان تأثیرگذاری این واکسن پس از تزریق دو دوز ۸۳.۵ درصد خواهد بود. بیش از ۱۰ هزار فرد بین ۱۸ تا ۵۹ سال در این آزمایش بالینی شرکت کرده بودند، این مطالعه چندین ماه طول کشیده است.

عوارض جانبی رایج واکسن سینواک درد در محل تزریق و خستگی است. تا کنون هیچ فردی پس از دریافت این واکسن علائم جدی را تجربه نکرده است و جان خود را از دست نداده است. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که واکسن سینواک ایمن و مؤثر است.

علاوه بر این ۱۲۸ هزار کادر درمان که واکسن سینواک را دریافت کردند، بین ماه ژانویه تا مارس مورد ارزیابی قرار گرفتند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که میزان تأثیر گذاری این واکسن بر پیشگیری از بروز بیماری ۹۴ درصد است و تقریباً ۹۶ درصد خطر بستری شدن در بیمارستان را کاهش می‌دهد. محققان معتقدند که واکسن سینواک از افراد در برابر گونه اصلی ویروس کرونا به میزان قابل توجهی محافظت می‌کند.

گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر واکسن سینواک بر گونه دلتا ویروس کرونا، مطالعه جدیدی انجام دادند و پنج هزار فرد که این واکسن را دریافت کردند را مورد ارزیابی قرار دادند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ۴ هزار و ۶۵۰ نفر از این افراد به گونه دلتا ویروس کرونا آلوده نشدند، بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که میزان تأثیرگذاری واکسن سینواک بر گونه دلتا ویروس کرونا ۹۳ درصد است.

کد خبر 507449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.