پیشرفت ۷۰ درصدی حفاری فاز یک خط دو مترو اصفهان

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان گفت: در حال حاضر شاهد تکمیل ۷۰ درصد عملیات حفاری تونل فاز یک خط دو متروی اصفهان هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا بنکدار هاشمی امروز _پنجشنبه ۲۴ تیرماه ۱۴۰۰ _ در آئین ورود TBM خط دو متروی اصفهان به ایستگاه لاله اظهار کرد: خط دو متروی اصفهان در سه فاز طراحی شده که فاز نخست آن از ایستگاه دارک تا میدان امام علی (ع) تعریف شده بود، اما اخیراً به ایستگاه میدان قدس تغییر یافته به طوری که طول مسیر فاز یک از هفت و نیم کیلومتر به شش و نیم کیلومتر رسیده است.

وی با بیان این که از ایستگاه دارک تا لاله چهار هزار و ۳۰۰ متر حفاری در دو تونل انجام شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر شاهد تکمیل ۷۰ درصد عملیات حفاری تونل فاز یک خط دو متروی اصفهان هستیم.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان با بیان این که از جبهه غربی خط دو عملیات حفاری با استفاده از یک دستگاه تی بی ام به قطر ۹.۵ متر آغاز شده که پیمانکار اجرایی عملیات قرارگاه خاتم الانبیا(ص) است، تصریح کرد: تاکنون از مجموع ۱۶ ایستگاه طراحی شده برای خط دو متروی اصفهان عملیات اجرایی ۱۳ ایستگاه آغاز شده و تاکنون پیشرفت قابل توجهی داشته است به طوری که حدود ۵۰ درصد عملیات سفت کاری ۱۳ ایستگاه انجام شده است.

وی با ابراز خرسندی از انجام ۳۰ درصد عملیات سازه و سیویل خط دو اظهار کرد: عملیات اجرایی خط دو از دو سال قبل آغاز شد به طوری که اسفند ماه سال ۹۷ کاترهد تی بی ام خط دو را خریداری شد و عملیات حفاری از فروردین ۹۸ آغاز شد و در اجرای این عملیات رکوردزنی کردیم چرا که در طول دو سال گذشته علی رغم وجود تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی شاهد پیشرفت قابل قبولی در احداث این خط مترو بوده‌ایم.

بنکدار هاشمی ادامه داد: در خط دو مترو تأکید داشتیم که ایستگاه‌ها قبل از ورود تی بی ام آماده شود و ایستگاه لاله پنجمین ایستگاه است که با همین شیوه احداث شده به طوری که ترافیکی در معابر شهر ایجاد نشد.

وی ادامه داد: تا چهارماه آینده دستگاه تی بی ام وارد ایستگاه شاهد خواهد شد و اگر فعالیت در خط دو مترو با همین روال ادامه یابد تا چهار سال آینده تکمیل خواهد شد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان گفت: ۵۰ درصد عملیات کل عمرانی مترو مربوط به سازه و سیویل و ۵۰ درصد باقیمانده مربوط به تأمین تجهیزات و تأسیسات است.

کد خبر 507422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.