تاثیر طولانی مدت کرونا بر ضربان قلب

نتایج یک تحقیق جدید تأیید کرده است که کووید-۱۹ اثرات طولانی مدت بر ضربان قلب افراد آلوده ایجاد می کند و همچنین باعث بروز سایر مشکلات قلبی و تأثیرات رفتاری و فیزیولوژیکی می شود.

به گزارش ایمنا، افرادی که مبتلا به کووید -۱۹ می‌شوند بیشتر در معرض خطر ابتلاء به ضربان قلب نامنظم و سایر بیماری‌ها هستند که تا ماه‌ها پس از از بین رفتن علائم وجود دارد.

این مطالعه نشان داد که به طور متوسط ۷۹ روز پس از ابتلاء به عفونت کووید -۱۹ طول می‌کشد تا ضربان قلب انسان به حالت استراحت عادی برگردد.

یافته‌های این مطالعه نشان داد که از هر شش نفری که دچار کووید -۱۹ شده اند یک نفر پس از تجربه علائم اولیه خود با ضربان قلب نامنظم روبرو شده و سطح انرژی حداقل تا چهار ماه بعد کاهش می‌یابد.

به منظور درک تأثیرات طولانی مدت عفونت، اطلاعات روزانه در مورد ضربان قلب (ضربان قلب در حالت استراحت)، خواب (مدت زمان) و فعالیت کلی (شمارش گام) جمع آوری می‌شد. این تجزیه و تحلیل شامل زنان و مردان بین ۱۸ تا ۷۶ سال بود.

تیم تحقیق دریافت که افراد آلوده به کووید -۱۹ در مقایسه با افرادی که علائم داشتند اما تست کووید -۱۹ منفی داشتند مدت زمان بیشتری برای بازگشت ضربان قلب در حالت استراحت، خواب و فعالیت نیاز داشتند.

دانشمندان متوجه آسیب عضله قلب و بافت محافظ اطراف آن شدند. آنچه محققان نمی‌دانند این است که این آسیب تا چه مدت ادامه دارد.

منبع: مهر

کد خبر 507388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.