احیای رودخانه‌ اتریش برای افزایش نشاط شهروندی

مردم وین، پایتخت اتریش، به زودی می‌توانند از ۲۵ هزار متر مربع ساحل احیا شده در جوار رودخانه دانوب بهره‌مند شوند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تا کنون بیش از ۲۵ هزار متر مربع از سواحل رودخانه دانوب در اختیار بخش خصوصی بوده که شهردار وین از احیای آن برای دسترسی راحت‌تر مردم به آب‌های رود خبر داده است. اعضا شورای شهر پایتخت اتریش در چهاردهم ژوئیه از اولین مرحله ساخت و ساز در این سواحل رونمایی کرده و ادعا کرده‌اند مکان‌های تفریحی متعددی را برای افزایش نشاط شهروندان در این فضاهای گسترده به وجود خواهند آورد. جالب است بدانید باغ‌هایی که تا پیش از اجرای این پروژه به مدت چندین دهه در اختیار بخش خصوصی قرار داشته است به دولت واگذار می‌شود و بازدید کنندگان می‌توانند آزادانه از میوه‌های آن استفاده کنند.

احیای رودخانه‌ اتریش برای افزایش نشاط شهروندی

اداره آب وین که مسئولیت حفظ تمام قلمروهای اطراف رودخانه دانوب را بر عهده دارد به تدریج زیباسازی سواحل احیا شده را آغاز کرده و از ایجاد فضای سبزی بسیار زیبا به مساحت پنج هزار متر مربع خبر داده است. در این راستا، تعداد بسیاری درخت زردآلو و گیلاس کاشته شده و قرار است تا چند سال آینده، دسترسی به میوه‌های آن‌ها برای عموم مردم آزاد باشد.

مقامات محلی وین از تسهیل دسترسی شهروندان به فضاهای آبی رودخانه دانوب خبر داده و اعلام کرده‌اند پس از احیای کامل اراضی اطراف، اقدامات لازم برای تامین آسایش مردم و حفظ امنیت آن‌ها در حین شنا یا سایر فعالیت‌های آبی خواهد شد.

شهردار وین نیز وجود فضاهای ساحلی رودخانه دانوب را برای شهر بسیار ارزشمند دانسته و ادعا کرده است عمومی‌سازی آن‌ها نه تنها می‌تواند افزایش نشاط شهروندی را در پی داشته باشد به رونق گردشگری نیز منجر می‌شود. در این راستا، فراهم آوردن دسترسی آزاد مردم به آب رود در اولویت برنامه‌های شهر قرار دارد که برای رسیدن به این هدف، ابتدا باید سواحل رودخانه دانوب از بخش خصوصی باز پس گرفته شود.

احیای رودخانه‌ اتریش برای افزایش نشاط شهروندی

کد خبر 507376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.