مقایسه گوشی سامسونگ Galaxy A71 و Galaxy A51+ لیست جزئیات

خرید گوشی موبایل برای خیلی از کاربران کار بسیار مشکلی است. مقایسه تلفن‌های همراه از نظر دوربین، سخت افزار، صفحه نمایش، طراحی و باتری می تواند به کاربران کمک کند تا انتخاب خوبی داشته باشند در این مطلب دو گوشی پرفروش سامسونگ Galaxy A71 و Galaxy A51 مورد مقایسه و ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سامسونگ با عرضه گوشی‌های میان رده متفاوتِ متناسب با هر سلیقه و بودجه‌ای در بازار میان رده‌ها یکه تازی می‌کند. با توجه به این موضوع که برخی ویژگی‌های پرچم داران گوشی‌های سامسونگ در سری A قرار گرفته است این گوشی‌ها محبوبیت زیادی در بین کاربران دارد . در ادامه به بیان مشخصات و مقایسه پرچم داران گوشی سامسونگ Galaxy A71 وGalaxy A51 پرداخته می‌شود.

مقایسه Galaxy A71 و Galaxy A51 از نظر دوربین

Galaxy A71

Galaxy A51

دوربین اصلی

۶۴ مگاپیکسل

۴۸ مگاپیکسل

لنز اولتراواید

۱۲ مگاپیکسل

۱۲ مگاپیکسل

سنسور تشخیص عمق

پنج مگاپیکسل

پنج مگاپیکسل

لنز ماکرو

پنج مگاپیکسل

پنج مگاپیکسل

دوربین سلفی

۳۲ مگاپیکسل

۳۲ مگاپیکسل

از نظر دوربین گوشی GalaxyA71 سامسونگ یک سنسور قدرتمند ۶۴ مگاپیکسلی در یک ترکیب دوربین چهارگانه با لنزهای ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید، پنج مگاپیکسلی ماکرو و پنج مگاپیکسلی تشخیص عمق دارد در صورتی که در مقابل سنسور اول ۴۸ مگاپیکسلی GalaxyA51 به اندازه ۱۲۰ فریم بر ثانیه است. دوربین سلفی نیز در هر دو گوشی یک لنز ۳۲ مگاپیکسلی ۲۶ میلی متر در نظر گرفته شده است.

مقایسه گوشی سامسونگ Galaxy A71 و Galaxy A51+ لیست جزئیات

مقایسه Galaxy A71 و Galaxy A51 از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری

Galaxy A71

Galaxy A51

چیپست

Qualcomm SDM730 Snapdragon 730

Exynos 9611

پردازنده گرافیکی

Adreno 618 GPU

Mali-G72 MP3 GPU

سیستم عامل

اندروید ۱۰

اندروید ۱۰

رابط کاربری

One UI 2.0

One UI 2.0

تنوع حافظه

۴/‏۶۴‬، ۱۲۸/۴، ۱۲۸/۶، ۱۲۸/۸ و ۲۵۶/۸

۱۲۸/۶ و ۱۲۸/۸

پردازنده، چیپست و میزان رم گوشی سامسونگGalaxy A71 در مقایسه با Galaxy A51 یک سر و گردن بالاتر است. این گوشی به پردازنده میان رده قدرتمند Snapdragon 730، پردازنده گرافیکی آدرنو ۶۱۸، ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و هشت گیگابایت رم مجهز شده و در طرف دیگر گوشی Galaxy A51 با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و رم چهار، شش و هشت گیگابایت در نسخه‌های متفاوت‌تری عرضه شده است و پردازنده آن نیز Exynos 9611 است که به نسبت از پردازنده SDM730 Snapdragon 730 ضعیف‌تر خواهد بود. از نظر نرم افزاری نیز سامسونگ Galaxy A71 و سامسونگ Galaxy A51 هر دو گوشی هوشمند از نسخه UI 2.0 سامسونگ و اندروید ۱۰ استفاده می‌کند.

مقایسه گوشی سامسونگ Galaxy A71 و Galaxy A51+ لیست جزئیات

Galaxy A71 در سه نسخه ۶۴/۴، ۱۲۸/۴ و ۱۲۸/۶ گیگابایت و Galaxy A51 در نسخه‌های ۱۲۸/۶, ۱۲۸/۸ گیگابایت به بازار عرضه شده است. هر دو این گوشی‌ها نیز از درگاه اختصاصی سیم‌کارت بهره برده؛ در نتیجه کاربران می‌توانند همزمان از دو سیم کارت و کارت حافظه جانبی استفاده کنند همچنین هر دو گوشی از جک ۳.۵ میلی‌متری پشتیبانی می‌کنند.

مقایسه Galaxy A71 و Galaxy A51 از نظر صفحه نمایش

Galaxy A71

Galaxy A51

نوع نمایشگر

Super AMOLED

Super AMOLED

سایز

۶.۷ اینچ

۶.۵ اینچ

رزولوشن

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰

۲۳۴۰ × ۱۰۸۰

تراکم پیکسلی

۳۹۳ پیکسل در هر اینچ

۴۰۵ پیکسل در هر اینچ

یکی از تفاوت‌های اصلی این دو گوشی از نظر صفحه نمایش است. گوشیGalaxy A51 مجهز به یک نمایشگر Super AMOLED و Galaxy A71 با صفحه نمایشی Super AMOLED Plus عرضه شده است. هر دو نمایشگر جزو بهترین انواع نمایشگر در بازار است مخصوصاً در میان رده‌ها که بسیار خوب است. به گفته سامسونگ پنل‌های Super AMOLED Plus نازک‌تر ، درخشان‌تر و دارای انرژی بیشتری است و این دلیل افزایش عمر باتری در اکثر تلفن‌های هوشمند جدید است.

از نظر اندازه نمایشگر Galaxy A71 با اندازه ۶.۷ بزرگ‌تر از نمایشگر ۶.۵ اینچی Galaxy A51 است. به همین دلیل برای افرادی که به نمایشگرهای بزرگ علاقمند هستند Galaxy A51 انتخاب مناسب‌تری است. از نظر وضوح تصویر صفحه نمایش Galaxy A71 رزولوشن ۲۴۰۰*۱۰۸۰ پیکسل و تراکم ۳۹۳ پیکسل در هر اینچ را ارائه می‌کند و Galaxy A51 دارای نمایشگری با رزولوشن ۲۴۰۰*۱۰۸۰ پیکسل و چگالی ۴۰۵ پیکسل در هر اینچ است. همچنین برای محافظت از صفحه نمایش سامسونگ هر دو گوشی را به صفحه گوریلا گلس سه مجهز کرده است.

مقایسه گوشی سامسونگ Galaxy A71 و Galaxy A51+ لیست جزئیات

مقایسه Galaxy A71 و Galaxy A51 از نظر طراحی ظاهری

Galaxy A71

Galaxy A51

ابعاد

163.6x76x7.7 میلی‌متر

158.5x73.6x7.9 میلی‌متر

وزن

۱۷۹ گرم

۱۷۲ گرم

صدای استریو

ندارد

ندارد

در سامسونگGalaxy A71 پنل پشتی از جنس پلی کربنات (همان پلاستیک) است که با طراحی نمونه خاص سه‌ضلعی سامسونگ و رنگ خاص رنگین‌کمانی همراه شده است که در برابر تابش نور می‌تواند رنگ‌های مختلفی را بیافراید. این دو دستگاه بدنه پلاستیکی دارند، بنابراین مشکل ترک خوردن را نخواهد داشت. از نظر وزن نیز هم گوشی Galaxy A51 با وزن ۱۷۲ گرم و Galaxy A71 با ۱۷۹ گرم وزن جزو گوشی‌های سبک به شمار می‌رود و برای افرادی که به مدت طولانی و ممتد با گوشی کار می‌کنند، انتخاب بسیار مناسبی است.

گوشی Galaxy A71 در رنگ‌های نقره‌ای، سفید، صورتی و آبی و Galaxy A51 نیز به جای نقره‌ای، در رنگ سفید تولید و به بازار عرضه شده است.

مقایسه گوشی سامسونگ Galaxy A71 و Galaxy A51+ لیست جزئیات

مقایسه Galaxy A71 و Galaxy A51 از نظر باتری

Galaxy A71

Galaxy A51

ظرفیت

چهار هزار ۵۰۰ میلی‌آمپر

چهار هزار میلی‌آمپر

فست شارژ

۲۵ وات

۱۵ وات

از نظر باتری این دو گوشی باهم متفاوتند که البته خیلی هم دور از انتظار نیست زیرا Galaxy A71 دارای صفحه نمایش بزرگ‌تری نسبت به Galaxy A51 است. Galaxy A71 دارای یک باتری با ظرفیت چهار هزار ۵۰۰ میلی‌آمپر است در حالی که Galaxy A51 مجهز به یک باتری چهار هزار میلی‌آمپر است. این دو از نظر نسخه فست‌شارژ نیز تفاوت دارند. Galaxy A71 از تکنولوژی شارژ سریع نسخه ۲۵ وات استفاده کرده، در حالی Galaxy A51 از نسخه ۱۵ وات پشتیبانی می‌کند. میزان دوام باتری Galaxy A71 حدود ۱۶ ساعت بیشتر از گوشی Galaxy A51 خواهد بود.

مقایسه گوشی سامسونگ Galaxy A71 و Galaxy A51+ لیست جزئیات

جمع‌بندی کلی از تفاوت شیائومی Galaxy A71 و Galaxy A51

تا اینجا به مقایسه Galaxy A51 با Galaxy A71 از نظر کیفیت دوربین، قدرت سخت افزاری و نمایشگر پرداختیم. هرچند که Galaxy A71 و A51 زبان جدید از طراحی سامسونگ را ارائه کرده‌اند، اما هر دو نیازمند بهبود ویژگی‌های سخت‌افزاری هستند.

با وجود استفاده از یک لنز ۶۴ مگاپیکسلی و یک باتری قدرتمند با شارژر سریع ۲۵ واتی درGalaxy A71 مزیت‌های عمده‌ای به شمار می‌رود، اما نبود یک نمایشگر با نرخ تازه‌سازی حداقل ۹۰ هرتز، خاصیت ضد آب بودن و شارژر بی‌سیم از معایب عمده این گوشی است. با این‌حالGalaxy A71 یک گوشی هوشمند بسیار عالی برای شروع کار با اینترنت 5G است. در نهایت این شما هستید که با توجه به این مزایا و معایبی که از دو گوشی در این مقایسه به آن‌ها اشاره شد باید تصمیم خودتان را برای انتخاب یکی از آن‌ها با توجه به نیازتان بگیرید.

کد خبر 507366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.