تخصیص ۲۵ درصد بودجه شهرداری به ساماندهی مبلمان شهری چادگان

شهردار چادگان گفت: حدود ۲۵ درصد از بودجه ۱۴۰۰ شهرداری برای زیباسازی و ساماندهی مبلمان شهری تخصیص داده شده است.

محمد عرب در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سال گذشته با بیش از سه هزار و ۶۰۰ تن آسفالت به ارزشی بالغ بر ۱۷ میلیارد ریال ۲۶ هزار مترمربع از معابر و خیابان‌های سطح شهر آسفالت شده است.

وی افزود: در سال گذشته عملیات جدول گذاری معابر سطح شهر به طول بیش از سه هزار و ۶۰۰ متر با صرف اعتباری بالغ بر سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و با شش میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال اعتبار به طول هفت هزار و ۵۰۰ متر در سطح شهر اجرای بلوک فرش انجام شده است.

شهردار چادگان گفت: بودجه سال ۹۹ شهرداری چادگان بر مبنای رقم ۸۰ میلیارد ریال بود که به صورت صد درصد تحقق یافت و ۴۰ درصد آن در بخش عمرانی هزینه شده است.

عرب با بیان اینکه سال ۹۹ از محل ارزش افزوده به شهرداری چادگان ۲۷ میلیارد ریال تخصیص یافت، گفت: طرح‌های بسیاری مانند بهسازی معابر انجام شده و برخی از طرح‌های عمرانی فرهنگی نیز در دست اجرا است.

وی عنوان کرد: بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری چادگان به میزان ۱۰۰ میلیارد ریال بسته و ۴۰ درصد آن برای بخش عمرانی دیده شده است.

شهردار چادگان با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۱۰ هزار بوته گل در سطح شهر کاشته شده است، گفت: سال‌های گذشته زیرساخت اجرای پروژه آبیاری فضای سبز شهری از طریق غیر شرب انجام شده است اما برای اجرای کامل این پروژه نیاز به طرح اصولی دارد.

وی با بیان اینکه حدود ۲۵ درصد از بودجه ۱۴۰۰ شهرداری برای زیبا سازی و ساماندهی مبلمان شهری تخصیص داده شده است، افزود: در حوزه فضای سبز شهرداری چادگان ۱۵ نیرو فعالیت می‌کنند.

عرب با بیان اینکه روزانه بین هفت تا ۱۲ تن زباله توسط پنج نیرو از سطح شهر چادگان جمع‌آوری و به محل دفن زباله‌های شهری منتقل می‌شود، گفت: طرح تفکیک زباله‌های خشک و تر از مبدأ انجام می‌شود.

شهردار چادگان تصریح کرد: احداث کارخانه بازیافت هشت شهرداری غرب استان به صورت مشترک در یک کارگروه در دست بررسی است، اما شهرداری چادگان به منظور دفن اصولی زباله‌های شهر به دنبال مجوز دریافت زمین برای تغییر مکان است.

وی گفت: در سال ۱۴۰۰ به منظور اجرای پروژه‌های آزادسازی و تعریض خیابان‌های سطح شهر با مالکان جلسات متعدد برگزار شد و پس از جلب رضایت آن‌ها پروژه آزادسازی و بهسازی معابر خیابان‌های شورا، دهه فجر، سردار شهید موسوی و میدان غدیر اجرا شد که یکی از مهمترین اقدامات زیربنایی در سطح شهر بود.

عرب خاطرنشان کرد: منابع درآمدی پایدار و ساماندهی مراکز هدف گردشگری، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، اجرای طرح‌های فرهنگی، تدوین طرح‌های مختلف از ظرفیت‌های مختلف شهر برای جذب سرمایه‌گذاران به منظور اجرای طرح‌های عمرانی در اولویت‌های سال ۱۴۰۰ شهرداری چادگان قرار دارد.

کد خبر 507349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.