۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱
حمید علیدوستی درگذشت

حمید علیدوستی شهرکی، هنرمند نویسنده، فیلمساز و فیلمنامه‌نویس چهارمحال و بختیاری و برنده نوزدهمین دوره جشنواره قلم‌زرین دار فانی را وداع گفت.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی انتشارات سوره مهر، حمید علیدوستی شهرکی نویسنده رمان «بُرشکن» که هفته گذشته در نوزدهمین جشنواره قلم زرین موفق به کسب عنوان برتر بخش داستان بزرگسالان شده بود، سه‌شنبه شب بر اثر عارضه قلبی و در سن ۵۱ سالگی در بیمارستان آیت الله کاشانی شهرکرد درگذشت.

وی در سابقه خود انتشار رمان «برشکن» و کتاب «وضعیت های نمایشی در شاهنامه فردوسی» را توسط سوره مهر دارد. رمان «بُر شکن» به برهه‌ای از تاریخ که تأثیر فراوانی در زندگی مردم استان چهارمحال و بختیاری داشته، می‌پردازد و با نمایش دادن سبک زندگی مردم آن زمان برخی از مناسبت‌های نادرست و پیامدهای منفی اقدامات حکومت پهلوی در زندگی مردم را روایت می‌کند.

«بر شکن» برگرفته از رسمی دیرینه در چهارمحال و بختیاری است. در این رسم اهالی یک روستا با هم بنا می‌گذاشتند دروی گندم و جو خود را در روزی خاص آغاز کنند و کسی زودتر و یا دیرتر اقدام به برداشت محصول خود نکند. این رسم برای این بود که حقی در برداشت محصول، از کسی پایمال نشود.

کد خبر 507241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    0 0
    روحشون شاد