پروژه کریدور شمال- جنوب شهرک خاوران تبریز به بهره برداری رسید

کریدور شمال- جنوب خاوران از بزرگترین پروژه‌های شهری شهرداری تبریز به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایرج شهین باهر، شهردار تبریز در آئین بهره برداری از پروژه‌های شهرداری منطقه ۹ تبریز اظهار کرد: به لطف خدا با وجود مشکلات و رکود اقتصادی و شیوع ویروس کرونا برای درآمد بیشتر، حتی یک متر مربع تغییر کاربری فضای سبز به کاربری‌های دیگر نداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه در دوره فعلی مدیریت شهری با ایجاد زیرساخت‌های لازم و امکانات، شهرک خاوران را برای زندگی مطلوب شهروندان آماده کردیم، افزود: ساماندهی املاک و ایجاد یک شهرک زیست پذیر، از جمله اقدامات مهم شهرداری به شمار می‌آید تا ساکنان بتوانند به مطلوب‌ترین امکانات دسترسی داشته باشند.

شهردار تبریز با بیان اینکه در سالیان گذشته پس از سکونت مردم به احداث زیرساخت‌ها در شهرک‌ها اقدام کرده‌اند، گفت: ما سعی کردیم این رویه غلط را تغییر دهیم و پیش از سکونت شهروندان، امکانات لازم را در شهرک خاوران ایجاد کنیم، در واقع مانند شهرک‌های قدیمی عمل نشد که فقط پروانه مسکونی صادر شود، در اینجا زیرساخت‌ها و چندین پارک و امکانات تفریحی و بهداشتی و خدماتی و… پیش از سکونت کامل اهالی تأمین شد.

وی تصریح کرد: نظم فعلی شهرداری تبریز متفاوت از گذشته است و تمامی اقدامات با برنامه‌ای مدون پیش می‌رود، تفریغ بودجه شهادت می‌دهد که ما در تدوین بودجه کمترین خطا را داشته‌ایم.

شهین باهر ادامه داد: مدیریت شهری فعلی با برنامه، جدیت و به موقع اقدامات لازم را در حوزه‌های مختلف انجام داده، طبق برنامه هر هفته ۲ افتتاح داریم و تلاش کردیم که دچار روزمرگی نشویم؛ همچنین همراهی اعضای شورا در این مدت باعث شد در کنار افتتاح پروژه‌های متعدد، بتوانیم خدمات و وظایف روزمره را نیز با کیفیت بالایی پیش ببریم.

وی تاکید کرد: هیچ شهری نمی‌تواند ادعا کند ما شهر بدون گدا و بدون معتاد متجاهر داریم، این ویژگی مختص تبریز است که امیدواریم در سال‌های بعدی ویژگی‌های مثبت بیشتری به تبریز بیفزاییم.

تبریز به ۲۰۰ پارک محله‌ای نیاز دارد

سعید نیکوخصلت، دبیر شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این مراسم اظهار کرد: شورای پنجم با تلاش شبانه روزی برای احصا مشکلات و معضلات عمده شهر برنامه‌ریزی های لازم را انجام داد، که از جمله می‌توان به احداث ۶۰ پارک محله‌ای اشاره کرد، اما مشکل فضای سبز تبریز با این تعداد هم حل نمی‌شود و باید بیش از ۲۰۰ پارک دیگر احداث شود.

وی زیست پذیری شهر را یکی از اقدامات شاخص دوره پنجم مدیریت شهری تبریز برشمرد و گفت: مهم‌ترین دغدغه ما زیست پذیر کردن شهر بود که در این راستا توانستیم خدمات محله‌ای را افزایش بدهیم.

دبیر شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه تدوین برنامه ۵ ساله و چشم‌انداز ۱۲ ساله نشان دهنده برنامه‌ریزی و هدف گذاری صحیح شورای شهر بود، گفت: همچنین در این دوره از ورود بی اندازه نیروی جدید به بدنه شهرداری جلوگیری شد.

نیکو خصلت تدوین شیوه نامه حمایت از هنرمندان و ورزشکاران را از دیگر اقدامات مدیریت شهری فعلی دانست و افزود: این اقدام باعث گسترش عدالت در حمایت از هنرمندان و ورزشکاران شد.
سعید نیکوخصلت همچنین یادآور شد: بعد از آغاز به کار اعضای ششمین دوره شورای اسلامی، حدود ۱۶ پروژه که در دور پنجم کار شده، افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به ارتباط سازنده شورای شهر پنجم با منتخبان دوره ششم، گفت: همفکری مناسبی بین نمایندگان پارلمان شهری وجود دارد. این وظیفه امانتی است بین ما تا به مردم تبریز شهری آبادی و زندگی سالم هدیه دهیم و شهری انسان محور بسازیم.

گفتنی است، پروژه‌های عمرانی، خدماتی و ترافیکی شهرداری منطقه ۹ تبریز در قالب برنامه "دو افتتاح در هر هفته" با هدف خدمت رسانی و تأمین رفاه و نشاط اجتماعی همشهریان افتتاح شد. فاز نخست کریدور شمال - جنوب شهرک خاوران به طول ۲.۵ کیلومتر، دارای مسیر دوچرخه سواری به طول پنج کیلومتر و پد هلی‌کوپتر است؛ همچنین در این آئین عملیات احداث پارک دوستدار کودک در شهرک خاوران نیز آغاز شد.

کد خبر 507208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.