تاثیر داروی هیدروکسی‌کلروکین و رمدسیور بر بیماری کووید-۱۹

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که دو داروی هیدروکسی‌کلروکین و رمدسیور هیچ تاثیر ضد ویروسی بر بیماران مبتلا به کووید-۱۹ ندارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از پژوهشگران به منظور بررسی تأثیر دو داروی هیدروکسی‌کلروکین و رمدسیور بر بیماران مبتلا به کووید -۱۹ که در بیمارستان بستری بودند، مطالعه جدیدی انجام دادند. ۱۸۱ بیمار از ۲۳ بیمارستان مختلف در کشور نروژ در این مطالعه شرکت کردند و داروی رمدسیور، هیدروکسی کلروکین یا داروهای دیگر را استفاده کردند.

محققان در این مطالعه میزان تأثیر دو داروی ذکر شده بر مرگ و میر، میزان نارسایی تنفسی، التهاب و بار ویروسی موجود در مجاری تنفسی بیماران در بیمارستان را مورد ارزیابی قرار دادند. آن‌ها در این پژوهش عوامل تأثیرگذار مانند سن، مدت بیماری، میزان بار ویروسی و وجود آنتی بادی در بدن را در نظر گرفتند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که هیچ کدام از دو داروی رمدسیور و هیدروکسی‌کلروکین میزان مرگ و میر ناشی از بیماری کووید -۱۹ را کاهش نمی‌دهد. علاوه بر این، پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که دو داروی ذکر شده تأثیری بر میزان نارسایی تنفسی یا التهاب بیماران ندارد. بار ویروسی در مجاری تنفسی افراد در طول هفته اول در میان تمام گروه‌های درمانی به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده بود.

نتایج این مطالعه در مجله Annals of Internal Medicine منتشر شده است.

کد خبر 507193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • س IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    4 4
    نخیر این حرف علمی نیست ،بنده و خانواده ام کرونا گرفتیم تو خونه نزدیک بود بمیریم ولی با دریافت پنج دوز ردمیسویر خدا رو شکر بهبودی پیدا کردیم پدرم عمل قلب باز کرده بود وپنج درصد درگیری داشت با تزریق پنج دوز درگیری ریه بیشتر نشد و روی همون پنج درصد متوقف شد البته سفتریاکسون هم انتی بیوتیک بسیار خوبیه که در کنار ردمیسویر تزریق میشه
  • دماوند IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    0 0
    قیمتش چنده آیا تو داروخانه های سطح شهر پیدا میشه
  • شیوا IR ۰۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
    0 0
    ارکجااین قرص وبخرم