اولین طرح راهبردی سیما و منظر شهری جنوب کشور کلید خورد

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس از تدوین اولین طرح راهبردی سیما و منظر شهری جنوب کشور با محوریت کلانشهر بندرعباس خبر داد.

مصطفی خادم در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به رویکردهای نوین و جهانی شهرهای سبز (Green cities) و تغییرات اقلیمی (Climate change) در حوزه شهرها و مناظر آینده برای شهرهای ساحلی دنیا در راستای ارتقا کیفی و کمی منظر کلانشهر شهر بندرعباس با نگاه به آینده اقدام به تدوین اولین طرح راهبردی سیما و منظر شهری جنوب کشور کردیم.

وی ادامه داد: از جمله اهداف کلان این طرح جامع، شناسایی، حفظ و ارتقا زیرساخت‌های اکولوژیکی شهر در بازه‌های زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت است. شناخت و تحلیل کامل و چند وجهی وضعیت موجود فضای سبز و تحلیل آن، شناسایی مسائل و مشکلات فضای سبز شهری، ارائه راهبردهای حل مساله به منظور دستیابی به توسعه کمی و کیفی فضای سبز، تبیین سیاست‌ها و اقدامات متناسب با راهبردهای ارائه شده، اولویت بندی اقدامات در بازه‌های زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت و ارائه اسناد پشتیبان به منظور تضمین عملیاتی شدن از دیگر اهداف این طرح است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس خاطرنشان کرد: این طرح که با همکاری و راهبری اعضا هئیت علمی دانشگاه‌ها و متخصصان برجسته کشوری این حوزه انجام می‌شود می‌تواند الگویی برای ارتقا حوزه سیما و منظر سایر شهرهای ساحلی ایران نیز باشد.

کد خبر 507177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.