مجوز ساخت ۱۰ هزار و ۵۳۶ مگاوات نیروگاه توسط صنایع صادر شد

مدیر عامل شرکت برق حرارتی گفت: در خصوص ساخت نیروگاه توسط صنایع، جلساتی با حضور این صنایع و وزارت صمت برگزار شد طبق درخواست این صنایع ۱۳ پروژه در ۱۲ استان اجرایی می‌شود که از این مسیر ۱۰ هزار و ۵۳۶ مگاوات نیروگاه آماده سرمایه‌گذاری خواهد بود.

به گزارش ایمنا، محسن طرزطلب در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به درخواست صنایع پرمصرف فولادی، معدنی و فلزی جهت احداث نیروگاه خود مصرف اظهار کرد: در این خصوص جلساتی با حضور مسئولان این صنایع و وزارت صمت برگزار شد طبق درخواست این صنایع ۱۳ پروژه در ۱۲ استان اجرایی می‌شود که از این مسیر ۱۰ هزار و ۵۳۶ مگاوات نیروگاه آماده سرمایه‌گذاری خواهد بود.

وی افزود: این پروژه‌ها توسط فولاد مبارکه به میزان ۱۵۰۰ مگاوات آلومینیوم المهدی ۵۰۰ مگاوات، صنایع مس ۸۰۰ مگاوات، فاز ۲ چادرملو هزار مگاوات، فاز ۲ گل گهر ۱۳۰۰ مگاوات آلومینیوم جنوب ۵۰۰ مگاوات، آلومینیوم ایلام ۵۰۰ مگاوات، آلومینیوم ایران ۱۴۰ مگاوات، خط انتقال آب از خلیج فارس هزار مگاوات، توسعه معادن و فلزات ۷۹۶ مگاوات فولاد خوزستان ۵۰۰ مگاوات، ایمیدرو ۵۰۰ مگاوات است که در استان‌های اصفهان، هرمزگان، یزد، کرمان، فارس، مرکزی، خراسان شمالی و جنوبی، سمنان، آذربایجان شرقی، بوشهر و منطقه ویژه فارسیان به اجرا خواهد رسید.

مدیر عامل شرکت برق حرارتی گفت: ما موافقتنامه اصولی را صادر کردیم و به علاقمندان اعلام کردیم که مساعدت‌های لازم جهت تسریع در کار انجام خواهد شد.

طرزطلب گفت: ما واحدهای گازی در اختیار خود داریم که می‌توانیم آنها را در اختیار شرکت‌های فولادی و معدنی قرار دهیم تا تبدیل به سیکل ترکیبی شود این نیروگاه‌ها در حال بهره‌برداری بوده و به لحاظ سوخت نیز مشکلی ندارند.

وی یادآور شد: هر متقاضی بخش صنعت که از این مسیر ورود کند هم به توان تولید برق کشور اضافه کرده و هم سوخت جدید مصرف نمی‌شود.

مدیر عامل شرکت برق حرارتی تصریح کرد: علاوه بر این ساختگاه لازم برای سرمایه‌گذاری و احداث نیروگاه جدید نیز داریم که می‌توانیم به متقاضیان بخش صنعت واگذار کنیم.

طرزطلب حجم سرمایه‌گذاری توسط صنایع یاد شده را شش میلیارد یورو برای تولید ۱۰ هزار و ۵۳۶ مگاوات برق عنوان کرد.

وی گفت: مدت اجرای پروژه‌ها برای اجرای سیکل ترکیبی سه سال و در بخش گاز ۱۵ تا ۱۸ ماه خواهد بود و عمده تجهیزات نیز از داخل کشور قابل تأمین است.

منبع: ایلنا

کد خبر 507171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.