مقایسه گوشی شیائومی Poco M3 و سامسونگ Galaxy A31+ لیست جزئیات

خرید گوشی موبایل برای خیلی از کاربران کار بسیار مشکلی است. مقایسه تلفن‌های همراه از نظر دوربین، سخت افزار، صفحه نمایش، طراحی و باتری می تواند به کاربران کمک کند تا انتخاب خوبی داشته باشند در این مطلب دو گوشی پرفروش شیائومی Poco M3 و سامسونگ Galaxy A31 مورد مقایسه و ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با توجه به علاقه کاربران نسبت به گوشی‌های میان رده شرکت‌های تولید کننده گوشی‌های هوشمند به سمت تولید بیشتر گوشی‌های میان رده رفت و در نتیجه تنوع این گوشی‌ها بسیار زیاد شده است. در ادامه به بیان مشخصات و مقایسه پرچم داران گوشی شیائومی Poco M3 با گوشی سامسونگ Galaxy A31 پرداخته می‌شود.

مقایسه Poco M3 و Galaxy A31 از نظر دوربین

Galaxy A31

Xiaomi Poco M3

دوربین اصلی

۴۸ مگاپیکسل

۴۸ مگاپیکسل

لنز اولتراواید

هشت مگاپیکسل

-

سنسور تشخیص عمق

پنج مگاپیکسل

دو مگاپیکسل

لنز ماکرو

پنج مگاپیکسل

دو مگاپیکسل

دوربین سلفی

۲۰ مگاپیکسل

هشت مگاپیکسل

گوشی Galaxy A31 مجهز به دوربین چهار گانه با لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسل، لنز اولتراواید هشت مگاپیکسل، لنز ماکرو پنج مگاپیکسل و سنسور تشخیص عمق پنج مگاپیکسل است همچنین دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسل دارد و در مقابل Poco M3 مجهز است به دوربین سه گانه با لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسل، لنز ماکرو دو مگاپیکسل و سنسور تشخیص عمق دو مگاپیکسل همراه با دوربین سلفی هشت مگاپیکسل که عکس‌هایی با کیفیتی را برای کاربران به همراه دارد. فیلم برداری با Galaxy A31 برای کاربران رزولوشن ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه را دارد در حالی که در مقابل Poco M3 علاوه بر رزولوشن ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه را نیز دارد.

مقایسه گوشی شیائومی Poco M3 و سامسونگ Galaxy A31+ لیست جزئیات

مقایسه Poco M3 و Galaxy A31 از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری

Galaxy A31

Xiaomi Poco M3

چیپست

MediaTek Helio G70

Qualcomm SM6115 Snapdragon 662

پردازنده گرافیکی

Mali-G52 2EEMC2 GPU

Adreno 610 GPU

سیستم عامل

اندروید ۱۰

اندروید ۱۰

رابط کاربری

One UI 2.0

MIUI 12

تنوع حافظه

۴/‏۶۴‬، ۱۲۸/۴، ۱۲۸/۶ و ۱۲۸/۸

۴/‏۶۴، ۱۲۸/۴، ۶۴/۶و ۱۲۸/۶

تراشه Snappdragon 662 شیائومی و در طرف دیگر تراشه MediaTek Helio G70 سامسونگ هم قرار گرفته است. رم چهار گیگابایتی موجود در هر دو این گوشی‌ها کمک کننده به پردازش اطلاعات نرم افزارها است. با گوشی‌های Galaxy A31 و Poco M3 کاربران می‌توانند بازی‌های نسبتاً سبک را نصب کنند و از بازی کردن با آن‌ها لذت ببرند. سیستم عامل به کار رفته شده در هردو نیز اندروید ۱۰ است که برنامه‌های روز دنیا را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. پردازنده مرکزی موجود در Galaxy A31 از نوع Dual-Core Cortex-A75 + Hexa-Core Cortex-A55 CPU و برای POCO M3 از نوع Qualcomm SM6115 Snapdragon 662 (11 nm) Chipset است همچنین Galaxy A31 با حافظه‌های داخلی ۶۴ و ۱۲۸ در کنار رم چهار، شش و هشت به بازار عرضه شده است در حالی که Poco M3 با حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ و رم چهار و شش ساخته شده است.

مقایسه گوشی شیائومی Poco M3 و سامسونگ Galaxy A31+ لیست جزئیات

مقایسه Poco M3 و Galaxy A31 از نظر صفحه نمایش

Galaxy A31

Xiaomi Poco M3

نوع نمایشگر

Super AMOLED

IPS LCD

سایز

۶.۴ اینچ

۶.۵۳ اینچ

رزولوشن

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰

۲۳۴۰ × ۱۰۸۰

تراکم پیکسلی

۴۱۱ پیکسل در هر اینچ

۳۹۵ پیکسل در هر اینچ

نمایشگر ۶.۵۳ اینچی Poco M3 نسبت به صفحه نمایش ۶.۴ اینچی Galaxy A31 کمی بزرگ‌تر است.Galaxy A31 از نمایشگر Super AMOLED استفاده کرده و در مقابل در Poco M3 از صفحه نمایش IPS LCD استفاده شده است. رزولوشن Galaxy A31 برابر و۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل است، اما در مقابل Poco M3 رزولوشن ۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل را دارد. هر دو گوشی وضوح تصویر خوبی برای تماشای ویدئو و انجام کارهای عادی روزانه دارند، اما Galaxy A31 به خاطر Super AMOLED بودن رنگ‌ها را زنده‌تر نشان می‌دهد. هر دو هم روشنایی تصویر مناسبی دارد. نمایشگر Poco M3 با محافظ گوریلاگلس سه پوشیده شده در حالی که این لایه محافظتی در Galaxy A31 وجود ندارد.

مقایسه گوشی شیائومی Poco M3 و سامسونگ Galaxy A31+ لیست جزئیات

مقایسه Poco M3 و Galaxy A31 از نظر طراحی ظاهری

Galaxy A31

Xiaomi Poco M3

ابعاد

159.3x73.1x8.6 میلی‌متر

162.3x77.3x9.6 میلی‌متر

وزن

۱۸۵ گرم

۱۹۸ گرم

صدای استریو

دارد

ندارد

Poco M3 دارای ظاهری جدید و جوان پسند تر نسبت به Galaxy A31 است. البته Galaxy A31 نیز به گونه‌ای طراحی شده است که هر نوع سلیقه و هر سنی در بر می‌گیرد. به دلیل پلاستیکی بودن جنس بدنه هر دو گوشی انتظار می‌رود به نسبت ابعادی که دارند وزن کمتری را نیز داشته است. گوشی Galaxy A31 در ابعاد ۱۵۹.۳*۸.۶*۷.۱ میلی‌متر دارای وزن ۱۸۵ گرم است؛گوشی Poco M3 دارای وزن ۲۱۵ گرم ابعاد ۱۶۲.۳*۹.۶*۷۷.۳ میلی‌متراست.

مقایسه گوشی شیائومی Poco M3 و سامسونگ Galaxy A31+ لیست جزئیات

مقایسه Poco M3 و Galaxy A31 از نظر باتری

Galaxy A31

Xiaomi Poco M3

ظرفیت

پنج هزار میلی‌آمپر

شش هزار میلی‌آمپر

فست شارژ

۱۵ وات

۱۸ وات

Poco M3 مجهز به یک باتری قوی شش هزار میلی‌آمپر است و این در حالیست که باتری Galaxy A31 دارای ظرفیت پنج هزار میلی‌آمپر است. از نظر شارژ هر دو این گوشی‌ها متفاوت است Poco M3 فست شارژ ۱۸ واتی دارد و در مقابل Galaxy A31 از شارژ سریع ۱۵ واتی پشتیبانی می‌کند. میزان زمان شارژ برای Poco M3 از صفر تا ۱۰۰ حدوداً برابر است با دو ساعت ۲۰ دقیقه و در مقابل این زمان برای Galaxy A31 چیزی در حدود دو ساعت و ۴۰ دقیقه است.

جمع‌بندی کلی از تفاوت شیائومی Poco M3 و Galaxy A31

تا اینجا به مقایسه Poco M3 با Galaxy A31 از نظر کیفیت دوربین، قدرت سخت افزاری و نمایشگر پرداختیم. طراحی هر دو گوشی کاملاً امروزی است و هر کدام می‌تواند به سلیقه خاصی پاسخ دهد، از نظر نمایشگر Galaxy A31 از پنل Super AMOLED استفاده کرده و رنگ‌ها را زنده‌تر نشان می‌دهد، قدرت پردازشی هر دو مدل هم تقریباً در یک سطح است و به خوبی پاسخگوی نیازهای مختلف کاربر از گوشی است. در نهایت این شما هستید که با توجه به این مزایا و معایبی که از دو گوشی در این مقایسه به آن‌ها اشاره شد باید تصمیم خودتان را برای انتخاب یکی از آن‌ها با توجه به نیاز خودتان بگیرید.

کد خبر 507116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • مهران IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    4 1
    سلام.من هر دوتاشو دارم . اعداد یه چیز دیگه میگن ولی در عمل پوکو یه سروگردن از سامسونگ بالاتره.هم دوربین هم باطری هم فست شارژی. وهم قدرت و تصویر وصدا
  • مهدی IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    2 1
    من پوکو رو خریدم بعد پنج ماه بردش سوخت وقتی بردم نشون تعمیرکارش بدم گفت چند نفر دیگه این مدل رو آوردن