طغیانی: رهاسازی زاینده‌رود ۵ روز دیگر ادامه خواهد داشت

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: طی هفته گذشته اولین نوبت رهاسازی زاینده رود انجام شد که تنها چهار یا پنج روز دیگر ادامه خواهد داشت؛ زیرا مهلت ۱۰ روز از زمانی که رهاسازی برای باغات غربی اصفهان انجام شد، محاسبه می‌شود.

مهدی طغیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص بازگشایی آب زاینده رود اظهار کرد: شورای امنیت ملی کشور در اردیبهشت ماه جلسه‌ای مبنی بر بررسی مشکلات آب تشکیل داد که نهایتاً طبق مصوبه این شورا، تأمین آب شرب مردم در اولویت قرار گرفت و در ادامه حفظ باغات و جبران خسارات کشاورزان به این لیست اضافه شد که هم اکنون این مصوبه در حال اجرا است.

وی افزود: متأسفانه در حال حاضر اصفهان به دلیل خشکی چاه‌ها، مشکلات متعددی در زمینه تأمین آب شرب برای همشهریان ایجاد شده که امیدواریم در اواسط مردادماه با راه اندازی تونل سامانه دوم آب رسانی، مشکلات مربوط به آب شرب برطرف شود.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبق مصوبه شورای عالی امنیت، قرار است در سه نوبت رهاسازی زاینده رود به مدت ۱۰ روز رخ دهد؛ طی هفته گذشته اولین نوبت رهاسازی انجام شد که تنها چهار یا پنج روز دیگر ادامه خواهد داشت؛ زیرا مهلت ۱۰ روز از زمانی که رهاسازی برای باغات غربی اصفهان صورت گرفت، محاسبه می‌شود.

طغیانی خاطرنشان کرد: دو نوبت رها سازی مجدد زاینده رود در مرداد و شهریور ماه انجام خواهد شد که به منظور حفظ باغات است.

کد خبر 507110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.