راهیابی ۱۶ اثر از ایران به جشنواره ABU

مدیر کل امور بین‌الملل رسانه ملی اعلام کرد: امسال ۱۶ اثر از تولیدات رسانه ملی در جشنواره ABU شرکت می‌کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، علی فهیم دانش، در نشست معرفی آثار منتخب سازمان صدا و سیما در جشنواره اتحادیه رادیو تلویزیون‌های آسیا اقیانوسیه با بیان این که اختتامیه جشنواره اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا _ اقیانوسیه آبان سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شود، گفت: از بین آثار ارسالی از معاونت‌های برنامه‌ساز، با تمرکز بر تولیدات استان‌ها ۱۶ اثر فاخر به دبیرخانه این جشنواره کردیم.

وی با بیان این که کمیته داوری این دوره در امور بین‌الملل سازمان در اسفند سال ۹۹ آغاز به کار کرد، ادامه داد: پس از اعلام فراخوان و دریافت برنامه‌ها، ۵۰۰ اثر وارد مرحله داوری شدند و از این تعداد ۱۶ اثر را انتخاب و به ABU ارسال کردیم.

مدیرکل امور بین‌الملل رسانه ملی با بیان این که در دیپلماسی رسانه‌ای تلاش کردیم از تجربیات برنامه سازان موفق استفاده کنیم، تصریح کرد: صدا و سیما تلاش کرده با وجود تحریم ظالمانه بر علیه کشورمان «امید و زندگی» را با تولید آثار مطلوب به مردم جهان نشان دهد.

فهیم دانش با اشاره به آثار راه یافته به جشنواره ABU، خاطر نشان کرد : از این تعداد، در بخش ورزشی اثری از مهاباد، گزارشی از مرکز فارس، در بخش سرگرمی اثری از مرکز یزد، در بخش برنامه‌های کودک اثری از گروه کودک شبکه دو سیما، در بخش مستند اثری از شبکه جام جم و در بخش چشم‌انداز ویژه ABU، با موضوع «زندگی و امید»، یک اثر فاخر از شبکه مستند انتخاب شده است. در بخش داستانی نیز سریال «نون خ ۳» از شبکه اول سیما انتخاب شده است چرا که این سریال در کنار این که طنز فاخری دارد توانسته تمامیت و همبستگی اقوام ایرانی را به تصویر درآورد.

وی گفت: در بخش برنامه‌های شخصیت محور رادیویی برنامه‌ای از رادیو ورزش، در بخش مستند رادیویی برنامه‌ای از مرکز مازندران، در بخش خدمات اجتماعی آنونس رادیو سلامت، در بخش چشم‌انداز امسال نیز، با همان موضوع «امید و زندگی»، برنامه‌ای از مرکز ایلام، در بخش گزارش خبری گزارشی از مرکز خوزستان، در بخش مستند نمایشی برنامه‌ای از مرکز گلستان، در بخش محتوای دیجیتال برنامه‌ای از رادیو ایران، در بخش نمایش کوتاه برنامه‌ای از مرکز قزوین و در بخش نمایش بلند نمایشی از مرکز گیلان برگزیده شده‌اند.

اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه موسوم به ABU با ۲۷۶ عضو از ۷۶ کشور جهان در چهار قاره و بیش از ۳ میلیارد مخاطب در کشورهای مختلف، بزرگ‌ترین و گسترده‌ترین تشکل رادیو تلویزیونی در جهان به شمار می‌رود. این اتحادیه از سال ۱۹۶۴ شروع به کار کرده و با هدف همکاری، هماهنگی، فعالیت‌های مشترک و رایزنی در حوزه‌های برنامه‌ای، فنی، آموزشی، ورزشی، حقوقی و نیروی انسانی در میان اعضا برای تقویت و توسعه رادیو تلویزیون‌های منطقه آسیا و اقیانوسیه فعالیت می‌کند.

کد خبر 507038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.