منطقه دره شهیدان گلپایگان مغفول مانده است

امام‌جمعه گلپایگان گفت: منطقه دره شهیدان گلپایگان به عنوان محل دفن تعدادی از فرزندان ائمه اطهار(ع) و پنج تن از شهدای گمنام مغفول باقی مانده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام محمدتقی کرامتی امروز-سه‌شنبه ۲۲ تیرماه ۱۴۰۰- در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با بیان اینکه مسئولان نظام اسلامی نباید در انجام کارها قصور و کوتاهی کنند، اظهار کرد: منطقه دره شهیدان گلپایگان محل دفن فرزندان ائمه اطهار (ع) و پنج تن از شهدای گمنام است و ضرورت دارد یک المان بر سر مزار شهدای گمنام ایجاد شود.

وی افزود: منطقه دره شهیدان موقوفه است و علیرغم اینکه در دست تولیت قرار دارد، اما پیشرفت و توسعه نداشته در حالی که با وجود چشمه‌های آب جاری از کوه‌های اطراف، این مکان می‌تواند به فضایی تفریحی و مذهبی تبدیل شود.

امام‌جمعه گلپایگان ادامه داد: طرح جامعی برای توسعه منطقه دره شهیدان پیش بینی شده تا زائران از امکانات مطلوب استفاده کنند و علاوه بر این موارد، اداره اوقاف و دستگاه‌های مربوطه نیز ورود پیدا کنند تا دره شهیدان از وضعیت فعلی خارج شود.

وی با تأکید بر ساماندهی گلزار شهدای گمنام شهر گوگد، گفت: موزه شهدای شهر گلپایگان از محل اعتبارات شهرداری گلپایگان احداث شده، اما متأسفانه برای تکمیل هنوز تعیین تکلیف نشده است.

جایگاه شهدای گمنام در دره شهیدان گلپایگان مناسب نیست

«مهرداد حاجی نیلی» رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان نیز در این جلسه با بیان اینکه طبق قانون، تولیت امامزادگان با اداره اوقاف است، گفت: سخنان مطرح شده از سوی فرد مدعی تولیت امامزاده دره شهیدان کذب محض است، البته کلید صندوق نذورات و مزرعه را تحویل گرفته و به فرد دیگری به عنوان خادم مشغول فعالیت شده است.

وی با بیان اینکه امکانات موجود در این مکان مقدس در شأن و جایگاه شهدای گمنام نیست، افزود: محدوده جغرافیایی جاده دسترسی به امامزاده نیز موقوفه غیر متصرفی بوده و بخشی از درآمد مربوط به امامزاده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان تصریح کرد: سال گذشته از محل بودجه تملک دارایی بودجه به دره شهیدان میلگرد و آهن خریداری شده، اما هنوز فاکتور دو میلیون تومانی آن به تأیید ذی حساب اداره اوقاف نرسیده است.

کد خبر 507025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.