کلاهبرداری در سایت دیوار با ثبت‌نام تور جعلی مشهد مقدس

فردی که با درج آگهی تور لحظه آخری مشهد مقدس در سایت دیوار از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد توسط پلیس فتا استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی، اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس در سایت دیوار به بهانه ثبت‌نام در تور هوایی مشهد مقدس مبلغ ۶۰ میلیون ریال از وی کلاهبرداری کرده بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در سایت دیوار با آگهی ثبت نام تور لحظه آخری مشهد مقدس مواجه شده که جهت ثبت‌نام با آگهی دهنده تماس گرفته سپس وی به بهانه ظرفیت محدود با ارائه شماره کارت از وی درخواست واریز ۶۰ میلیون ریال بابت ثبت نام سه نفر را کرده است.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان گفت: شاکی پس از واریز وجه به حساب معرفی شده نه تنها بلیط دریافت نکرده است حتی فروشنده از پاسخگویی به تماس وی امتناع کرده و آگهی را حذف کرده است.

وی افزود: با بررسی مستندات و اظهارت شاکی و انجام اقدامات فنی و تخصصی در فضای مجازی متهم دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ مرتضوی ادامه داد: شهروندان برای خرید یا پیش خرید بلیط یا ثبت‌نام در تورهای سیاحتی و زیارتی به دفاتر مجاز و معتبر مراجعه و از خرید اینترنتی از سایت‌های متفرقه و فاقد مجوز یا شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند، همچنین برخی تبلیغات که در سایت‌های واسطه‌گر با عناوین بلیط تخفیف دار، لحظه آخری، تورهای گردشگری سریع و و ارزان و… منتشر می‌شود به‌منظور کلاهبرداری بوده و شهروندان باید حتی‌الامکان به صورت حضوری پس از تأیید هویت و اصالت ارائه دهنده خدمات اقدام به واریز وجه و ارائه اطلاعات هویتی خود کنند.

کد خبر 507021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.