آنچه در ۴ سال گذشته بر کمیته‌های نما شهرداری تهران گذشت

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: نمی‌دانم آینده کمیته‌های نما چگونه خواهد بود اما تردید ندارم مطالبه کیفیت در طراحی و ساخت ساختمان، مطالبه‌ای غیرقابل بازگشت است

به‬ گزارش‬ خبرنگار‬ ایمنا، ‬ علی‬ اعطا‬ در‬ صفحه‬ توییتر‬ خود‬ نوشت: ‬

"‏وقتی وارد شورا شدم، به نظرم آمد باید حداقل کیفیتی را در طراحی و اجرای نمای ساختمان‌ها تضمین کرد. پیشنهاد تصویب لایحه طراحی، پایش و اجرای نمای ساختمان‌ها را مطرح کردم و شورا تصویب کرد.

کمیته‌های نما در مناطق وجود داشت اما نظام‌مند نبود و ترکیب مناسبی نداشت. ترکیب کمیته‌ها را اصلاح کردیم و از حالت اداری و بوروکراتیک، به سمت ترکیب تخصصی و کارشناسی سوق دادیم. دو عضو هیأت علمی دانشگاه (معمار و طراح شهری) و یک معمار حرفه‌ای (با معرفی از سوی جامعه مهندسان مشاور ایران)، با حضور نماینده شهرداری و با حضور ناظرین شورا برای کنترل فرایندها، کیفیت کمیته‌ها را دگرگون کرد.

در نتیجه طرح‌هایی که تصویب شده و در سطح شهر اجرا می‌شد ارتقای کیفی محسوسی داشت البته کار کمیته‌های نما مجموعاً بی‌اشکال نبود و گاه‌گاه برخی طراحان برجسته و شناخته‌ شده، با من تماس می‌گرفتند و برخی اشکالات موردی را گزارش می‌کردند.

در شورا مسئولیت دبیرخانه نظارت بر کمیته‌های مناطق را بر عهده داشتم و این نظارت از طریق ۲۲ ناظر در کمیته‌های نمای مناطق انجام می‌شد. با اصلاح ترکیب کمیته‌ها و تخصصی‌تر کردن آن، کار را به کاردان سپردیم و اجازه ندادیم شیوه‌های مدیریتی سفارش-محور، بر تصمیمات کمیته‌ها غلبه کند.

در شهرداری نیز، متولی موضوع کمیته‌های نما یعنی اداره‌کل معماری و ساختمان، در همکاری نزدیک و همدلانه با شورا، با جدیت کار را دنبال کرد. نمی‌دانم آینده کمیته‌های نما چگونه خواهد بود؛ اما تردید ندارم مطالبه کیفیت در طراحی و ساخت ساختمان، مطالبه‌ای غیرقابل بازگشت است. "

کد خبر 506880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.