مقایسه گوشی شیائومی POCO M3  و POCO X3+ لیست جزئیات

خرید گوشی موبایل برای خیلی از کاربران کار بسیار مشکلی است. مقایسه تلفن‌های همراه از نظر دوربین، سخت افزار، صفحه نمایش، طراحی و باتری می تواند به کاربران کمک کند تا انتخاب خوبی داشته باشند در این مطلب دو گوشی پرفروش شیائومی POCO M3 و POCO X3 مورد مقایسه و ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شیائومی در حال حاضر تمرکز خود را بر ارتقا و توانمند کردن گوشی‌های میان رده خود گذاشته است. کمپانی POCO در سال گذشته دو دستگاه میان‌رده خود را به بازار عرضه کرده است که این دو گوشی به محبوب‌ترین میان‌رده‌های این کمپانی تبدیل شد که در ادامه به بیان مشخصات و مقایسه گوشی‌های محبوب شیائومی POCO M3 با POCO X3 می‌پردازیم:

مقایسه POCO M3 و POCO X3 از نظر دوربین

POCO M3

POCO X3

دوربین اصلی

۴۸ مگاپیکسل

۶۴ مگاپیکسل

لنز اولتراواید

-

۱۳ مگاپیکسل

سنسور تشخیص عمق

دو مگاپیکسل

دو مگاپیکسل

لنز ماکرو

دو مگاپیکسل

دو مگاپیکسل

دوربین سلفی

هشت مگاپیکسل

۲۰ مگاپیکسل

در پنل پشتی گوشی Poco M3 سه لنز دوربین وجود دارد؛ شرکت POCO این دستگاه را به دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، دوربین ماکرو دو مگاپیکسلی و سنسور دو مگاپیکسلی تشخیص عمق مجهز کرده است. به علاوه در پنل پشتی یک فلش LED نیز وجود دارد که می‌تواند به کاربران در هنگام تصویر برداری در نور کم کمک کند. این گوشی از فناوری HDR برای تصویر برداری کمک می‌گیرد و همچنین از قابلیت عکس برداری در حالت پاناروما را نیز پشتیبانی می‌کند. حداکثر کیفیت فیلم برداری این دستگاه در کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه است.

Poco X3 دارای چهار لنز دوربین در پنل پشتی خود است؛ این چهار لنز شامل دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض ۱۳ مگاپیکسلی، دوربین ماکرو دو مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق دو مگاپیکسلی است. در ماژول دوربین این دستگاه به جای یک فلش LED، یک فلش دوگانه قرار گرفته است که نسبت به میزان نور محیط در هنگام تصویر برداری از آن‌ها استفاده خواهد شد. همچنین دوربین این گوشی از فناوری HDR و تصویر برداری در حالت پاناروما نیز پشتیبانی می‌کند. حداکثر کیفیت فیلم برداری این دستگاه در کیفیت 4K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه است.

مقایسه گوشی شیائومی POCO M3  و POCO X3+ لیست جزئیات

در بریدگی نمایشگر Poco M3 یک دوربین هشت مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.1 قرار گرفته و در بریدگی صفحه نمایش POCO X3 یک دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی وجود دارد که دارای دیافراگم f/2.2 است. در بخش دوربین سلفی گوشی POCO X3 عملکرد بهتری را از خود نشان می‌دهد و همچنین دوربین سلفی این دستگاه می‌تواند تصاویر HDR را نیز پشتیبانی کند. همچنین کاربران با دوربین سلفی هر دو دستگاه می‌توانند با حداکثر کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم برداری کنند.

مقایسه POCO M3 و POCO X3 از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری

POCO M3

POCO X3

چیپست

Qualcomm SM6115 Snapdragon 662

Qualcomm SM7150-AC Snapdragon 732G

پردازنده گرافیکی

Adreno 610 GPU

Adreno 618 GPU

سیستم عامل

اندروید ۱۰

اندروید ۱۰

رابط کاربری

MIUI 12

MIUI 12

تنوع حافظه

۶/‏۶۴‬ و ۱۲۸/۶

۶/‏۶،۶۴/‏۱۲۸، ۶۴/۸‬ و ۱۲۸/۸

پردازنده تعبیه شده در هر دو گوشی ساخت کمپانی کوالکام است و هر دو هشت هسته‌ای است، اما مدل‌های متفاوتی دارد. POCO X3 ساخته شده از اسنپدراگون 732G در ابعاد هشت نانومتر است و در طرف مقابل پردازنده مرکزی در Poco M3 به اسنپدراگون ۶۶۲ با ۱۱ نانومتر ابعاد تبدیل شده است. POCO M3 در دو مدل با رم چهار و شش گیگابایتی و حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی عرضه شده است و این در حالی است که POCO X3 در دو مدل رم شش و هشت گیگابایتی و حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی عرضه شده است. حافظه داخلی هر دو قابل گسترش است. سیستم عامل تعبیه شده در هر دو گوشی نیز اندروید ۱۰ با رابط کاربری اختصاصی شیائومی یعنی MIUI 12 است.

مقایسه POCO M3 و POCO X3 از نظر صفحه نمایش

POCO M3

POCO X3

نوع نمایشگر

IPS LCD لمسی خازنی

IPS LCD لمسی خازنی

سایز

۶.۵۳ اینچ

۶.۷ اینچ

رزولوشن

۲۳۴۰ × ۱۰۸۰

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰

تراکم پیکسلی

۳۹۵ پیکسل در هر اینچ

۳۹۵ پیکسل در هر اینچ

گوشی Poco M3 مجهز به یک صفحه نمایش ۶.۵۳ اینچی است که پنل به کار رفته در این نمایشگر IPS LCD بوده است و دارای روشنایی ۴۰۰ نیتی است. این صفحه نمایش برای یک گوشی میان‌رده مناسب است و تنها مشکل آن روشنایی پایین نمایشگر است که این موضوع می‌تواند کاربران را در هنگام استفاده از گوشی هوشمند در زیر نور خورشید دچار مشکل کند. وضوح تصویر این صفحه نمایش ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل است و توسط Gorilla Glass 3 محافظت شده است همچنین تراکم پیکسل این نمایشگر ۳۹۵ پیکسل در هر اینچ است.

POCO X3 مجهز به یک صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی است که نوع پنل به کار رفته در آن IPS LCD است. روشنایی این نمایشگر ۴۵۰ نیت است همچنین پشتیبانی از نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند. به علاوه این دستگاه توانایی پشتیبانی از محتوای HDR10 را داشته است. نمایشگر POCO X3 دارای وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ بوده و تراکم پیکسلی این نمایشگر ۳۹۵ پیکسل در هر اینچ است.

مقایسه گوشی شیائومی POCO M3  و POCO X3+ لیست جزئیات

مقایسه POCO M3 و POCO X3 از نظر طراحی ظاهری

POCO M3

POCO X3

ابعاد

162.3x77.3x9.6 میلی‌متر

165.3x76.8x9.4 میلی‌متر

وزن

۱۹۳ گرم

۲۱۵ گرم

صدای استریو

دارد

دارد

گوشی POCO M3 دارای بدنه‌ای پلاستیکی است و در مقابل بدنه POCO X3 از آلومینیوم ساخته شده است که باعث شده است گوشی POCO M3 دارای وزنی معادل ۱۹۸ گرم باشد که نسبت به وزن ۲۱۵ گرمی گوشی POCO X3، یک دستگاه سبک‌تر محسوب شود. برای محافظت از نمایشگر گوشی Poco M3 از Gorilla Glass 3 استفاده شده است در حالی که برای محافظت از نمایشگر POCO X3 از Gorilla Glass 5 استفاده کرده است تا جلوی بسیاری از آسیب‌ها و خط و خش‌ها را بگیرد. دو دستگاه مجهز به جک ۳.۵ میلی متری و اسپیکرهای دو گانه (صدای استریو) است. هر دو گوشی به درگاه microSD مجهز است که کاربران بتوانند با استفاده از این درگاه حافظه دستگاه خود را افزایش دهند.

این امکان برای کاربران وجود دارد تا از دو روش حسگر اثر انگشت و فناوری تشخیص چهره دو بعدی برای باز کردن قفل صفحه در هر دو دستگاه استفاده کنند. همچنین POCO X3 به گواهینامه IP53 مجهز است، که به معنی مقاوم بودن POCO X3 در برابر نفوذ گرد و غبار و تا حدودی نفوذ آب است. لازم به ذکر است که این گواهینامه تنها می‌تواند باعث شود تا دستگاه در برابر نفوذ باران یا قطرات آب مقاوم باشد و به هیچ وجه دستگاه نمی‌تواند در زیر آب دوام بیاورد.

مقایسه گوشی شیائومی POCO M3  و POCO X3+ لیست جزئیات

مقایسه POCO M3 و POCO X3 از نظر باتری

POCO M3

POCO X3

ظرفیت

شش هزار میلی‌آمپر

پنج هزار و ۱۶۰ میلی‌آمپر

فست شارژ

۱۸ وات

۳۳ وات

گوشی Poco M3 دارای یک باتری با ظرفیت شش هزار میلی‌آمپر است که نسبت به باتری لیتیوم پلیمری پنج هزار و ۱۶۰ میلی‌آمپر POCO X3 بسیار قدرتمند است و می‌تواند با یک بار شارژ مدت زمان بیشتری را بدون نیاز به شارژ مجدد دوام بیاورد، اما قابلیت شارژ سریع با کابل در POCO X3 معادل ۳۳ وات است در حالی که در POCO M3 به ۱۸ وات کاهش پیدا می‌کند. شارژ کامل از صفر تا درصد ۱۰۰ در POCO M3 به زمانی حدود دو ساعت نیاز دارد که درPOCO X3 به ۶۵ دقیقه کاهش پیدا کرده است. هر دو نیز با استفاده از کابل USB تایپ C که ورودی آن در قسمت انتهایی تعبیه شده است شارژ می‌شود. بنابراین شما می‌توانید یکی از این دو قابلیت را انتخاب کنید شارژ سریع‌تر و یا طول عمر باتری بیشتر که هر دو به یک اندازه قابل اهمیت است.

مقایسه گوشی شیائومی POCO M3  و POCO X3+ لیست جزئیات

جمع‌بندی کلی از تفاوت شیائومی POCO M3 و POCO X3

تا اینجا به مقایسه POCO M3 با POCO X3 شیائومی از نظر کیفیت دوربین، قدرت سخت افزاری و نمایشگر پرداختیم. با توجه به موارد ذکر شده گوشی POCO X3 دارای قدرت سخت افزاری بیشتر از POCO M3 است، اما در نهایت این شما هستید که با توجه به این مزایا و معایبی که از دو گوشی در این مقایسه به آن‌ها اشاره کردیم باید تصمیم خودتان را برای انتخاب یکی از آن‌ها با توجه به نیاز که دارید بگیرید.

کد خبر 506847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 19
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمیدرضا IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    10 4
    پوکو ایکس ۳ خیلی بهتر تنها نقطه ضعفش صفشه ک امولد نیست اما اگر بودجه بیشتر بتونید کنید نوت ۱۰ پرو همین ایکس ۳ با صفحه سوپر امولد و دوربین ۱۰۸ مگا ک در حد پرچم دار میشه گوشی تو دستتون اونوقت ک من گرفتم از نوت ۰ خبر نداشتم وگرنه اون میگرفتم
  • علی IR ۰۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    3 2
    من m3 دارم هیچ راضی نیستم ،باگ زیاد داره الان دو هفته است خاموش شد فرستادم گارانتی ،نمیشه روش حساب کرد، غیر اطمینانه
  • پرهام مسیبی IR ۰۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    2 2
    من هیچ کدومو انتخاب نمیکنم پوکوX3پرو رو انتخاب میکنم.چرا؟ پردازنده اسنپدارگون860وحافظه داخلی تا256گیگ و وفست شارژ33واتی یعنی ازصفر تا صد 59دقیقه شارژ می‌کنه 2عدد اسپیکر داره. ولی پردازنده این گوشی از پوکو ایکسNFC3 بهتره
  • Reza IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    2 5
    دو میلیون اختلاف این دوتاست
  • ,bahador IR ۰۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    1 1
    قیمت؟
  • مرتضی IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    1 5
    به هیچ عنوان گوشی شیایومی poco m3 نخرید ی اشغال به تمام هست خاموشش کنی دیگه روشن نمیشه قبل خرید یکم تحقیق کنید همه همین مشکلو دارند پول دوریختنه
    • سجاد IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
      3 1
      واقعا!!!!میخواسم برم بگیرما خب خداروشکر یه سراینجا زدم.پس x3 بهتره