درصدد ایجاد بهزیستی فرهنگی در محلات شهر هستیم

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: با توجه به سبد هزینه‌های مناطق، منطبق با هر محله فضاهای مورد نیاز در نظر گرفته شده است تا بتوانیم بهزیستی فرهنگی را در شهر ایجاد کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد عیدی _ شامگاه دوشنبه ۲۱ تیرماه_ در آئین توسعه، تجهیز و ترمیم مجموعه‌های ورزشی شهرداری با مشارکت بخش خصوصی با تبریک حلول ماه ذیحجه اظهار کرد: بسیار خرسندیم که شهروندان این شهر بار دیگر زاینده رود را هرچند موقت، اما جاری می‌بینند که امیدواریم این رود که تلفیق آب و آئین است پایدار بماند.

وی با بیان اینکه در قانون بلدیه مصوب سال ۱۳۲۵ یکی از وظایف شهرداری‌ها معاونت در حفظ‌الصحه شهروندان است، گفت: اگر بخواهیم شهر را زیست پذیر کنیم، باید یکی از مؤلفه‌ها و شاخصه‌های شهر زیست پذیر را محقق کنیم که آن «تحقق شهر فعال با شهروندان فعال» است که اگر به این مرتبه برسیم رافع هزینه‌های سنگین اقتصادی ناشی از آسیب‌های اجتماعی هستیم و علاوه بر این هزینه‌های تعاملی را نیز کاهش داده‌ایم.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان تصریح کرد: شهرداری اصفهان را صرفاً نهادی خدماتی نباید دید بلکه شهرداری نهادی اجتماعی، توان‌افزا و مهارت آفرین است.

وی با بیان اینکه شهرداری وظیفه دارد فرصت‌های عمل به مسئولیت‌های اجتماعی را برای شهر و شهروندان ایجاد کند تا آنها بتوانند وظایف خود را نسبت به همنوعان خود، محیط زیست و موجود زنده‌ای به نام شهر به نحو احسن انجام دهند، افزود: اخلاق حیات محور همواره مورد تأکید بوده و یکی از عوامل ارتقا زیست پذیری شهر، افزایش مشارکت‌ها و ایجاد انگیزه بین شهروندان برای توانمندسازی شهر است.

عیدی گفت: بازسازی و ترمیم مجموعه‌های ورزشی و تفریحی شهر با مشارکت بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفته که ارزش اقتصادی مشارکت بخش خصوصی در ۲۶ مجموعه معادل افزون بر ۲۰ میلیارد تومان است که ۲۰ مجموعه آن سال گذشته و شش مجموعه دیگر امروز افتتاح شد.

وی خاطرنشان کرد: پنج مجموعه ورزشی و تفریحی دیگر از جمله جزیره بازی شهرداری تا یک ماه آینده آماده افتتاح و بهره برداری است.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه مشارکت با بخش خصوصی فارغ از برکات درآمدی به لحاظ اقتصاد ورزش و ایجاد درآمد پایدار برای شهر سه سرمایه از جمله سرمایه انسانی را تقویت کرده است، خاطرنشان کرد: از تاریخ ۳۱ آذر ماه سال گذشته تا ۳۱ خرداد ماه سال جاری فقط در محله فردوان به عنوان یک محله محروم با مشارکت بخش خصوصی یک هزار و ۷۰۰ نفر ثبت نام آموزشی داشتند و البته سایر مراکز نیز به همین منوال آمادگی لازم برای استفاده شهروندان را دارد.

وی با ابراز خرسندی از اینکه سلامت کده مشتاق توسط یکی از خیران اصفهانی (سلامتیان) تجهیز و ترمیم شده است، گفت: این مجموعه با صرف اعتباری افزون بر ۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری، تجهیز و آماده استفاده شهروندان است.

عیدی تأکید کرد: تمام مراکزی که به بخش خصوصی واگذار شد بر اساس سیاست‌های مصوب شورای شهر است و نگاه صرفاً درآمدزایی و سودجویانه وجود ندارد.

وی اظهار کرد: طبق بررسی شورای شهر و سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری با توجه به سبد هزینه‌های مناطق، منطبق با هر محله فضاهای مورد نیاز در نظر گرفته شده است که امیدواریم بتوانیم بهزیستی فرهنگی را در شهر ایجاد کنیم.

کد خبر 506841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.