افتتاح پروژه‌های ورزشی تفریحی شهرداری اصفهان

پروژه‌های ورزشی و تفریحی شهرداری اصفهان _شامگاه دوشنبه ۲۱ تیرماه_ با حضور شهردار و مدیران شهری به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پنج ورزشگاه اصفهان شامل "استخر نمونه شهدای کردآباد"، سلامتکده مشتاق"، "مجموعه ورزشی ارغوان"، "چمن مصنوعی شهدای کردآباد"و "شهربازی آبشار" توسط مدیریت شهری بازسازی و تجهیز شده و توسعه یافته است.

افزایش فضاهای ایمن و شاد در اصفهان

قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان در این مراسم اظهار کرد: سلامتکده مشتاق، مجموعه ورزشی کردآباد و مجموعه استخرهای باغ غدیر از جمله امکانات ورزشی است که در منطقه چهار شهرداری برای استفاده شهروندان ایجاد شده است.

وی افزود: خرسندیم که «سلامتیان» به عنوان یک خیر نیکوکار با کمک شهرداری توانست سلامتکده مشتاق را به محلی تبدیل کند که امروز زداینده غم و رنج شهروندان و مکانی برای ایجاد شور و شعف کودکان و نوجوانان باشد.

شهردار اصفهان تأکید کرد: این مجموعه‌های ورزشی و تفریحی فرصتی برای گذراندن اوقات فراغت خانواده‌ها در محیطی سالم را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: «سلامتیان» این خیر بزرگ اگر می‌خواست نگاه مادی داشته باشد زمینه‌های زیادی وجود داشت، اما می‌خواهد در عرصه‌ای فعالیت کند که بخشی از آسیب‌های اجتماعی را کاهش داده و برای اصلاح جامعه نقش مؤثری داشته باشد که جای قدردانی دارد.

نوروزی اظهار امیدواری کرد: با کاهش شیوع کرونا شاهد حضور افراد در مجموعه‌های ورزشی ایجاد شده در شهر بوده و با نگاه ویژه الهی شاهد دائمی شدن جریان آب در بستر زاینده‌رود باشیم تا آن سوی رودخانه با وجود پردیس هنر و سایر امکانات و این طرف رودخانه با شرایط خوبی که برای مردم ایجاد شده، هیچ کس از این لحاظ که اوقات فراغت خود را کجا طی کند، دغدغه یا غمی نداشته باشد.

وی گفت: امروز متولیان اداره امور جامعه باید مسیری که به درستی تعیین شده را ادامه دهند.

شهردار اصفهان با بیان این که مجموعه‌های ورزشی محل اصلاح افراد جامعه است از این رو باید تقویت شود، تصریح کرد: باید از سوی بخش خصوصی حمایت و زمینه لازم فراهم شود تا مجموعه‌های ورزشی به دست آن ایجاد، بهره برداری و مدیریت شود.

وی تأکید کرد: این که زمینه برای استقبال بخش خصوصی در تجهیز و نوسازی مراکز ورزشی فراهم شده، موفقیتی بزرگ است که باید توسعه یابد.

نوروزی اظهار کرد: مسئولان باید با نگاه دقیق، روشنفکری صحیح و اعتماد به بخش خصوصی اجازه دهند که سرمایه گذاران این بخش فعال شده و منطبق با سلایق، ایده‌ها و نیاز مردم، مسیر اصلاح جامعه را با گسترش فعالیت‌های ورزشی ایجاد کنند که کمتر شاهد بروز بدخلقی‌ها و انحرافات باشیم و فضاهای ایمن و شاد در شهر افزایش یابد.

نگاه ویژه مدیریت پنجم به توسعه فضاهای ورزشی شهر

فریده روشن، رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان در این مراسم اظهار کرد: بسیار خرسندیم در روزی که به واسطه بازگشایی زاینده‌رود شادی بر چهره مردم مشاهده می‌شود شاهد افتتاح پروژه‌های توسعه، تجهیز و ترمیم مجموعه‌های ورزشی شهر هستیم.

وی تصریح کرد: در این دوره مدیریت شهری برای افزایش سرانه‌های ورزشی به ویژه در مناطق کمتر برخوردار شهر و در راستای برقراری عدالت فضایی اقدامات خوبی شده که نمونه بارز آن احداث ورزشگاه‌های رستم و سهراب در منطقه ۱۴ شهرداری برای جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی بوده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: با احداث این مجموعه‌های ورزشی محیطی فراهم شده تا جوانان و نوجوانان بتوانند از امکانات به وجود آمده استفاده کرده و درگیر آسیب‌های اجتماعی نباشند.

وی خاطرنشان کرد: هرچه در این عرصه‌ها هزینه شود و سرانه‌های ورزشی افزایش یابد رابطه معکوسی با کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد و به توسعه منابع انسانی کمک خواهد کرد.

روشن با بیان این که در این دوره مدیریت شهری با بازآفرینی مراکز ورزشی و محیط‌های مناسبی که برای جوانان فراهم شده، سرانه‌های ورزشی افزایش یافته و کمک شایانی به ارتقای جامعه شده است، ادامه داد: شهردار اصفهان به مباحث ورزشی و تفریحی جوانان و نوجوانان نگاه ویژه داشته است و در این راستا به مباحث فرهنگی و ورزشی توجه ویژه‌ای شد.

وی اظهار کرد: سعی کردیم زیرساخت‌های فرهنگی و ورزشی را افزایش دهیم و بر این اساس زیرساخت‌های حوزه‌های تئاتر و سینما را نیز در مناطق مختلف شهر افزایش دادیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان این که در مناطق ۱۱ و ۱۵ شهرداری، سینما و پردیس هنر به عنوان زیرساخت مناسب برای شکوفایی هنر و ایجاد نشاط در بین شهروندان ایجاد شده است، گفت: پروژه بهره‌برداری از پنج مجموعه ورزشی تجهیز و ترمیم شده، نشان دهنده نگاه ویژه شهرداری به مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی شهر دارد که امیدواریم تداوم یافته و سرانه‌های ورزشی روز به روز افزایش یابد.

ایجاد بهزیستی فرهنگی در محلات شهر اصفهان

محمد عیدی، معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان نیز در این مراسم اظهار کرد: بسیار خرسندیم که شهروندان این شهر بار دیگر زاینده‌رود را هرچند موقت، اما جاری می‌بینند که امیدواریم جریان این رود که تلفیق آب و آئین است پایدار بماند.

وی با بیان این که در قانون بلدیه مصوب سال ۱۳۲۵ یکی از وظایف شهرداری‌ها معاونت در حفظ‌الصحه شهروندان است، گفت: اگر بخواهیم شهر را زیست پذیر کنیم، باید یکی از مؤلفه‌ها و شاخصه‌های شهر زیست پذیر را محقق کنیم که آن «تحقق شهر فعال با شهروندان فعال» است که اگر به این مرتبه برسیم رفع کننده هزینه‌های سنگین اقتصادی ناشی از آسیب‌های اجتماعی هستیم و علاوه بر این هزینه‌های تعاملی را نیز کاهش داده‌ایم.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان تصریح کرد: شهرداری اصفهان را صرفاً نهادی خدماتی نباید دید بلکه شهرداری نهادی اجتماعی، توان‌افزا و مهارت آفرین است.

وی با بیان این که شهرداری وظیفه دارد فرصت‌های عمل به مسئولیت‌های اجتماعی را برای شهر و شهروندان ایجاد کند تا آن‌ها بتوانند وظایف خود را نسبت به همنوعان خود، محیط زیست و موجود زنده‌ای به نام شهر به نحو احسن انجام دهند، افزود: اخلاق حیات محور همواره مورد تأکید بوده و یکی از عوامل ارتقا زیست پذیری شهر، افزایش مشارکت‌ها و ایجاد انگیزه بین شهروندان برای توانمندسازی شهر است.

عیدی گفت: بازسازی و ترمیم مجموعه‌های ورزشی و تفریحی شهر با مشارکت بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفته است که ارزش اقتصادی مشارکت بخش خصوصی در ۲۶ مجموعه معادل افزون بر ۲۰ میلیارد تومان است که ۲۰ مجموعه آن سال گذشته و شش مجموعه دیگر امروز افتتاح شد.

وی خاطرنشان کرد: پنج مجموعه ورزشی و تفریحی دیگر از جمله جزیره بازی شهرداری تا یک ماه آینده آماده افتتاح و بهره برداری است.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با بیان این که مشارکت با بخش خصوصی فارغ از برکات درآمدی به لحاظ اقتصاد ورزش و ایجاد درآمد پایدار برای شهر سه سرمایه از جمله سرمایه انسانی را تقویت کرده است، خاطرنشان کرد: از تاریخ ۳۱ آذر ماه سال گذشته تا ۳۱ خرداد ماه سال جاری فقط در محله فردوان به عنوان یک محله محروم با مشارکت بخش خصوصی یک هزار و ۷۰۰ نفر ثبت نام آموزشی داشتند و البته سایر مراکز نیز به همین منوال آمادگی لازم برای استفاده شهروندان را دارد.

وی با ابراز خرسندی از این که سلامتکده مشتاق توسط یکی از خیران اصفهانی (سلامتیان) تجهیز و ترمیم شده است، گفت: این مجموعه با صرف اعتباری افزون بر ۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری، تجهیز و آماده استفاده شهروندان است.

عیدی تأکید کرد: تمام مراکزی که به بخش خصوصی واگذار شد بر اساس سیاست‌های مصوب شورای شهر است و نگاه صرفاً درآمدزایی و سودجویانه وجود ندارد.

وی اظهار کرد: طبق بررسی شورای شهر و سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری با توجه به سبد هزینه‌های مناطق، منطبق با هر محله فضاهای مورد نیاز در نظر گرفته شده است که امیدواریم بتوانیم بهزیستی فرهنگی را در شهر ایجاد کنیم.

جوانان را برای آینده شایسته بدانیم

رسول کربکندی، پیشکسوت فوتبال نیز در این مراسم اظهار کرد: به عنوان ورزشکار از این که نامی از ما یاد می‌شود از شهرداری بسیار تشکر و قدردانی می‌کنم چرا که خیلی رسم نیست از پیشکسوتان یاد شود، البته معتقدم باید به سراغ افتخارآفرینانی رفت که در جامعه گمنام باقی مانده‌اند.

این پیشکسوت فوتبال اصفهان افزود: کسانی که در رشته‌های مختلف ورزشی افتخارات بزرگی برای ما به ارمغان آورده‌اند را باید یاد کرد، زیرا داشته‌های خود را فدای توسعه ورزش کردند.

وی اظهار امیدواری کرد: برای نسل جوان مقدمات دوری از فساد و تباهی فراهم شود البته رسالت بزرگ بر عهده مسئولان است تا جوانان و نوجوانان انرژی‌های درون خود را در فضاهای ورزشی تقویت کنند و وارد فضاهای ناصواب نشوند چرا که باید جوانان را برای آینده شایسته بدانیم.

تکمیل و تجهیز ورزشگاه‌های ناتمام

علی سلامتیان، سرمایه گذار پروژه سلامتکده مشتاق نیز در این آئین اظهار کرد: پدرم"مرحوم محمد سلامتیان" دغدغه‌های زیادی در بحث آموزش، ورزش و فرهنگ برای شهر و شهروندان داشت و این بود که کمبود فضاهای آموزشی جبران شود از این رو به موضوع مدرسه‌سازی ورود و مجمع خیرین مدرسه ساز را راه اندازی کرد.

وی ادامه داد: در این راستا بیش از یک هزار و ۱۰۰ مدرسه و کلاس آموزشی در شهر اصفهان تأسیس شد.

سرمایه گذار پروژه سلامتکده مشتاق گفت: پس از آن، مرحوم سلامتیان مجمع خیرین کتابخانه ساز را افتتاح و چند کتابخانه به شهر تقدیم کرد که یکی از آنها با مشارکت شهرداری احداث شد و سپس موضوع افزایش سرانه‌های ورزشی مطرح شد زیرا اصفهان بیست و هشتمین استان کشور است که سرانه ورزشی آن حدود ۳۸ سانتی متر است.

سلامتیان گفت: با دغدغه مرحوم مجمع خیرین ورزشی یار تأسیس و مجوزهای لازم از وزیر وقت کشور دریافت شد و خیران به کمک اداره کل ورزش و جوانان استان آمدند.

وی تاکید کرد: خیران ورزش یار تعداد زیادی از ورزشگاه‌های نیمه تمام را تکمیل و تجهیز کردند که امیدواریم این مسیر ادامه پیدا کند.

کد خبر 506830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.