فقط ۵۰ درصد ظرفیت نیروگاه اصفهان فعال است

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق اصفهان گفت: نیروگاه اصفهان متناسب با میزان آبی که به آن برسد می‌تواند تولید برق داشته باشد، ظرفیت اسمی این نیروگاه ۸۳۵ مگاوات است که اکنون در حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ مگاوات تولید دارد.

سعید محسنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: متناسب با میزان آبی که به نیروگاه اصفهان برسد می‌تواند تولید برق داشته باشد. ظرفیت اسمی این نیروگاه ۸۳۵ مگاوات است که اکنون در حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ مگاوات تولید دارد.

وی با بیان این که نیروگاه اصفهان اکنون تقریباً با نیمی از ظرفیت در حال فعالیت است، افزود: این نیروگاه از ابتدا با سیستم خنک کننده تر در ۵۰ سال قبل در کنار رودخانه زاینده‌رود احداث شده و در زمان احداث، پیش بینی چنین خشکسالی وجود نداشته است.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق اصفهان گفت: البته دو طرح توسعه‌ای اکنون برای نیروگاه اصفهان تعریف شده که شامل یک تصفیه خانه فاضلاب و استحصال آب صنعتی است که با هزینه‌ای بالغ بر هزار میلیارد ریال احداث شده است که حدود یک سوم آب مورد نیاز نیروگاه را تأمین می‌کند و در اواسط تابستان سال جاری وارد مدار می‌شود.

محسنی تاکید کرد: به طور کلی نیروگاه اصفهان برای فعالیت با تمام ظرفیت، به ۵۳۰ لیتر بر ثانیه آب نیاز دارد در شرایطی که هوا خنک‌تر باشد این میزان کمتر خواهد شد.

وی افزود: قرار است ۱۵۰ لیتر بر ثانیه فاضلاب خام به تصفیه خانه‌ای که برای نیروگاه احداث شده وارد شود که می‌تواند در افزایش تولید برق نیروگاه مؤثر باشد، بخش دیگر نیاز آبی نیروگاه نیز از چاه‌های اطراف تأمین می‌شود.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق اصفهان گفت: علاوه بر این برای اصلاح سیستم خنک کننده واحد پنج نیروگاه پروژه‌ای در حال اجرا است که تا کنون به دلیل مشکلاتی که برای تأمین زمین آن وجود داشت به تعویق افتاده است.

محسنی تاکید کرد: نیروگاه اصفهان پنج واحد شامل دو واحد ۳۲۰ مگاواتی، یک واحد ۱۲۰ مگاواتی و یک واحد ۷۵ مگاواتی است، یکی از واحدهای ۳۲۰ مگاواتی با راه‌اندازی این پروژه کاملاً به صورت خشک فعالیت خواهد کرد که به میزان ۱۸۰ لیتر بر ثانیه آب مصرفی نیروگاه را کاهش می‌دهد.

وی افزود: با افتتاح این پروژه مصرف آب نیروگاه اصفهان کاهش قابل توجهی خواهد داشت.

کد خبر 506784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.