برنامه های شهرداری تهران در هفته بدون پلاستیک

همزمان با هفته بدون پلاستیک، برنامه های معاونت اجتماعی شهرداری تهران از ۱۹ تا ۲۵ تیر با محوریت توزیع کیسه های پارچه ای و آموزش شهروندان در مناطق ۲۲ گانه برگزار می شود.

به گزارش ایمنا، ویژه برنامه‌های هفته بدون پلاستیک با همکاری «اداره کل آموزش‌های شهروندی» و «اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار» به منظور آگاه‌سازی شهروندان در رابطه با مخاطرات استفاده از کیسه‌ها و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی و نهادینه کردن الگوهای فرهنگی در زمینه کاهش استفاده از این مواد در سطح جامعه و ضرورت جایگزینی آن‌ها با کیسه‌های پارچه‌ای، ظروف گیاهی و کاغذی و سایر جایگزین‌ها، برگزار می‌شود.

اطلاع‌رسانی در بستر فضای مجازی و رسانه‌های جمعی به منظور ترویج فرهنگ کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی و ظروف پلیمری یکبار مصرف و لزوم استفاده از جایگزین‌های سازگار با محیط زیست، ارائه آموزش‌های غیر حضوری با استفاده از فضای مجازی و اکران طرح‌های گرافیکی در فضاهای تبلیغات شهری و محله‌ای و همچنین برگزاری برنامه‌های آموزشی و ترویجی رویداد محور با رویکرد جامعه‌پذیری و مشارکت شهروندان در پویش هفته بدون پلاستیک از جمله برنامه‌های پیش بینی شده در دست اقدام است.

بر اساس گزارش روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران، بر این اساس با همکاری شهرداری مناطق ۲۲ گانه در طول هفته بدون پلاستیک شاهد استقرار کانتر یا غرفه ارائه کیسه‌های پارچه‌ای، آموزش چهره به چهره با محوریت ضرورت عدم استفاده از کیسه‌های پلاستیکی، توزیع و انتشار مطالب و محتواهای تولید شده اعم از موشن‌گرافی، کلیپ، پوستر و.. در فضای مجازی مناطق ۲۲ گانه، ارائه آموزش‌های مستمر در غرف فروشگاه‌ها، بازارها و میادین منتخب مناطق به شهروندان و اجرای طرح نانوایی‌های دوستدار محیط‌زیست و … هستیم.

کد خبر 506776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.