یارانه مراکز روزانه و شبانه‌ بهزیستی با افزایش ۷۰ درصدی پرداخت می‌شود

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: یارانه‌های مراکز روزانه و شبانه‌روزی از این ماه با تعرفه جدید پرداخت می‌شود و نسبت به سال قبل بیش از ۷۰ درصد افزایش خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پژمان پورشبانان، پیش از ظهر امروز _ دوشنبه ۲۱ تیرماه_ به مناسبت هفته گرامیداشت سازمان بهزیستی در نشست خبری درباره پرداخت یارانه به مددجویان معلول و اوتیسم، اظهار کرد: در قانون جامع حمایت از معلولین پرداخت یارانه به مددجویان مراکز شبانه روزی را به چند صورت پذیرش می‌کند، یک دسته افراد بدون هویت هستند که از طریق مراجع قضائی به سازمان معرفی می‌شوند و یارانه کامل به آنها پرداخت می‌شود و عده‌ای از توانخواهان خانواده دارند اما به دلیل این که خانواده آنها تمکن مالی ندارند مطابق اعلام وزارتخانه یارانه رایج سازمان بهزیستی را دریافت می‌کنند و خیران هم هزینه‌هایی را برای آنها در نظر می‌گیرند.

وی افزود: تعدادی از مددجویان توان مالی ندارند که این بخش را دولت پوشش می‌دهد و آنها که تمکن مالی مناسب داشته باشند مشمول این موضوع نمی‌شوند البته در حال حاضر در سازمان بهزیستی خانواده‌هایی هم هستند که با وجود تمکن مالی باز هم یارانه به آنها پرداخت می‌شود. تأسیس مراکز توانبخشی معلولان ذهنی از سال ۱۳۷۳ بوده و یارانه‌ها و شهریه‌ها بر اساس خدمات مراکز تعریف می‌شود و برای معلولان و مددجویان اوتیسم یارانه‌ها متفاوت است.

آموزش چهره به چهره برای مددجویان اوتیسم

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، تصریح کرد: آموزش به مددجویان اوتیسم به صورت فردی و چهره به چهره است و در این بخش نیازمند همکاری تعداد پرسنل بیشتر و هزینه‌کردهای بالاتری هستیم. اگر استفاده از روش‌ها و آموزش‌های دیگر در مراکز اوتیسم را هم لحاظ کنیم تفاوت هزینه‌ای وجود دارد، به دلیل این که مددجویان اوتیسم آموزش‌های جمعی هم دارند و می‌توانیم با یک تفاوت هزینه قابل قبول، آموزش حوزه اختلالات اوتیسم را انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: یارانه‌های مراکز روزانه و شبانه روزی از این ماه با تعرفه جدید پرداخت می‌شود و نسبت به سال قبل بیش از ۷۰ درصد افزایش خواهد داشت. برای مراکز معلولیت‌های ذهنی یارانه یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومانی در ماه و برای اختلالات اوتیسم یارانه‌ای نزدیک به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پرداخت خواهد شد، امیدواریم با ارتقای برنامه‌های حمایتی بتوانیم بهترین خدمات را به جامعه هدف داشته باشیم.

پورشبانان گفت: قریب به ۱۸ ماه است که کشور درگیر شیوع کرونا شده و از ابتدای شروع موج کرونا در کشور کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیر با همکاری وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی تشکیل شده است و با تشکیل این کمیته هدف جلوگیری از ورود بیماری‌های واگیردار را در دستور کار داریم. در طول ۱۸ ماهه شیوع کرونا توانستیم شرایط مراکز را برای خدمات دهی مطلوب تغییر دهیم و از سوی پرسنل و مراکز توانبخشی و سازمان بهزیستی و معاونت بهداشتی برای بهبود عملکردها تلاش پیوسته و جهادی شده است.

انجام واکسیناسیون کرونا در مراکز شبانه‌روزی

وی خاطرنشان کرد: واکسیناسیون در مراکز شبانه‌روزی مطابق اولویت‌ها برای افراد بالای ۱۸ سال صورت گرفت و قریب به ۸۰ درصد افراد، نوبت دوم واکسن را هم دریافت کرده‌اند همچنین واکسیناسیون پرسنل مراکز روزانه، مراقبت در منزل، اورژانس اجتماعی و مددجویان را در مراحل بعدی مطابق اعلام وزارت بهداشت در دستور کار داریم.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اصفهان ادامه داد: فعالیت معاونت توانبخشی در زمینه پیشگیری است، در واقع روی اجرای برنامه‌های غربالگری تأکید داریم و تلاش می‌کنیم کودکان زیر هفت سال دارای ناتوانی جسمی و ذهنی را شناسایی کرده تا بتوانیم خدمات بهینه را در زمان طلایی درمان به آنها ارائه کنیم.

کد خبر 506762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.