پلاک‌کوبی یک معبر تهران به نام «مادر محیط زیست ایران»

آئین پلاک‌کوبی معابر به نام «مه‌لقا ملاح»، «هادی فهیمی» و پنج خیابان و بوستان صبح امروز در منطقه یک شهرداری تهران برگزار شد.

به گزارش ایمنا، آئین پلاک‌کوبی معابر به نام دکتر «مه‌لقا ملاح»، مهندس «هادی فهیمی» و پنج خیابان و بوستان صبح امروز با حضور سیدآرش حسینی‌میلانی، عضو هیأت رئیسه و رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری و محمدجواد حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی در منطقه یک شهرداری تهران برگزار شد.

مه‌لقا کاشفی، عضو هیأت مدیره جمعیت زنان مبارزه با آلودگی محیط زیست در ابتدای آئین پلاک‌کوبی خیابان «مه‌لقا ملاح»، با اشاره به نقش و تلاش‌های مادر محیط زیست ایران، از تلاش‌های شورای شهر تهران در پاسداشت نام و تلاش‌های فعالان و بزرگان محیط زیست تقدیر و تشکر کرد.

سید آرش حسینی میلانی نیز در این مراسم گفت: امروز بسیار خوشحال هستم که در مدیریت شهری تهران، معابر و خیابان‌هایی به نام بزرگان و فعالان محیط زیست نامگذاری شده و امروز نخستین پلاک کوبی این نامگذاری‌ها انجام می‌شود.

وی عشق و تلاش ملاح به حفظ محیط زیست را مثال‌زدنی دانست و اظهار کرد: دبیرستان دخترانه‌ای در این خیابان وجود دارد و امیدوارم این نامگذاری، موجب ارتباط ذهنی و پیوند بیشتر دختران و بانوان ایران با محیط زیست شود.

این عضو هیأت رئیسه شورای شهر با تاکید بر اینکه مدیریت شهری در دوره پنجم برای حفظ نام و پاسداشت بزرگان محیط زیست تلاش می‌کند، افزود: مه‌لقا ملاح نه فقط برای حفاظت از محیط زیست ایران، بلکه حفاظت از محیط زیست تهران هم تلاش‌های زیادی انجام داده است. هنگامی که بحث بنزین‌های پتروشیمی مطرح و آلودگی زیادی برای تهران ایجاد کرده بود، ایشان فعالانه برای حمایت‌طلبی از هوای پاک کوشید که موجب امیدواری بسیاری از فعالان محیط زیست شد.

پلاک‌کوبی معبر نام «مادر محیط زیست ایران» در تهران

همچنین محمدجواد حق‌شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: مه‌لقا ملاح بیش از هشت دهه از عمر خویش را برای حفظ محیط زیست و بهتر شدن حال شهر تهران و کشور ایران صرف کرده که این تلاش‌ها قابل تقدیر است.

وی با اشاره به هشت دهه فعالیت محیط زیستی مه‌لقا ملاح و نقشی که محیط زیست می‌تواند در توسعه پایدار و بهتر شدن زندگی افراد داشته باشد، افزود: ما در مدیریت شهری قول می‌دهیم در خدمت محیط زیست شهرمان باشیم.

در پایان این آئین، از پلاک خیابان «مه‌لقا ملاح» رونمایی شد و مدیران شهری با حضور در منزل مادر محیط زیست ایران، با «مه‌لقا ملاح» دیدار و از تلاش‌های کم نظیر او در حفاظت از محیط زیست تقدیر کردند.

پلاک‌کوبی معبر نام «مادر محیط زیست ایران» در تهران

کد خبر 506713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.