شیب صعودی ابتلای کرونا در اصفهان/۴۵ درصد تست‌ها مثبت است

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: میزان تست‌های مثبت در استان اصفهان به حدود ۴۵ درصد می‌رسد و از هر دو نفر که تست کرونا می‌دهند، تقریباً تست یک نفر مثبت می‌شود.

آرش نجیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص آخرین وضعیت استان اصفهان در موج پنجم کرونا، اظهار کرد: در حال حاضر در استان اصفهان پنج شهر و در شهرستان اصفهان سه شهر در وضعیت قرمز قرار دارد و شاهد روند صعودی آمار بستری جدید و بستری کل هستیم و موارد ابتلا به کرونا در اصفهان همچنان بالا است.

وی با بیان این که بستری روزانه افراد مبتلا به کرونا حدود ۲۵۰ نفر است، ادامه داد: تعداد کل بستری بیماران مبتلا به کرونا به یک هزار و ۲۰۰ نفر نزدیک شده است و احتمالاً امروز از تعداد یک هزار و ۲۰۰ بیمار عبور خواهیم کرد و موارد فوت همچنان بین ۱۰ تا ۲۰ بیمار است و در این زمینه افزایشی نداشته‌ایم.

میزان تست‌های مثبت در اصفهان ۴۵ درصد شد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به این که شرایط خوبی در اصفهان نداریم، خاطرنشان کرد: حدود ۱۶۰ بیمار حاد در آی سی یو بستری هستند و میزان تست‌های مثبت در استان اصفهان به حدود ۴۵ درصد می‌رسد و از هر دو نفر که تست کرونا می‌دهند تقریباً تست یک نفر مثبت می‌شود.

وی در خصوص بیمارستان‌های ریفرال کرونا در موج پنجم، تصریح کرد: بیمارستان‌های امین و خورشید و یک بیمارستان تأمین اجتماعی جزو بیمارستان ریفرال کرونا در اصفهان هستند و بر اساس ابلاغ معاونت درمان بیمارستان‌های خیریه و خصوصی وارد چرخه درمان کرونا شدند و بخشی را به پذیرش بیماران کرونا اختصاص دادند.

۴ مرکز تجمعی واکسیناسیون در اصفهان

نجیمی با اشاره به مسری‌تر بودن کرونا دلتا، افزود: در موج پنجم شاهد بیماری‌زایی بیشتر ویروس کرونا هستیم و افراد باید در رعایت دستورالعمل‌های مقابله با شیوع کرونا سهل انگاری و عادی انگاری نکنند، میزان رعایت‌ها کاهش یافته و نیاز است تا با رعایت بیشتر و اعمال محدودیت‌ها بتوانیم بیماری را تا حدودی کنترل کنیم.

وی با بیان این که در حال حاضر چهار مرکز تجمعی واکسیناسیون در اصفهان داریم، افزود: مرکز تجمعی واکسیناسیون در مصلی، پل شهرستان، بیمارستان صحرایی مجاور بیمارستان الزهرا(س) و مرکز زینبیه از جمله مراکز تجمعی واکسیناسیون در اصفهان است که افراد بر اساس اعلام مرکز در پیامکی که دریافت می‌کنند باید به این مراکز مراجعه کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تا زمانی که میزان واکسیناسیون عمومی به حد کافی و لازم برسد نیاز است تا نکات بهداشتی با جدیت رعایت شود، گاهی افرادی که واکسن می‌زنند نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی‌توجه می‌شوند، استفاده از ماسک در رعایت‌ها بیشترین اهمیت را دارد.

کد خبر 506696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.