۲۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵
مزایای شهر شب چیست؟

یک دکترای شهرسازی گفت: گردشگری شبانه منجر به کارایی اقتصادی و افزایش بهره‌برداری از مکان و فضا و در نهایت رونق اقتصادی خواهد شد.

حامد اخگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مفهوم شهر شب یا گردشگری شبانه را می‌توان در انباشتگی و تراکم فعالیت‌های شبانه که نوعی پویایی را ایجاد می‌کند، خلاصه کرد و چنانچه تولید انرژی در شب مقدور باشد می‌توان از حضور شب هنگام شهروندان جهت افزایش رونق اقتصادی شهرها بهره گرفت.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر مزایای شهر شب می‌توان به ترویج منظر و فرهنگ محلی در طول شب و ایجاد فرصت‌های جدید شغلی برای کاهش فقر در نواحی شهری و روستایی، ارتقای اقتصاد محلی و فراهم کردن مکانی برای زندگی و تفریح در شهر اشاره کرد.

این دکترای شهرسازی تاکید کرد: شهر شب برای مردمی که خاستگاه‌های مختلفی دارند، مورد توجه بوده و فرصتی جدید برای واکاوی اقتصاد شهری در بسیاری از زمینه‌ها است.

وی افزود: می‌توان اذعان کرد شهر شب بخشی از تلاش انجام شده برای استفاده از زندگی شبانه شهر جهت توسعه گردشگری است. گردشگری شبانه کیفیت زمان فعالیت افراد را افزایش داده و ارتباطات و سلامت اجتماعی را ارتقا می‌بخشد.

اخگر با بیان این که فعالیت‌های گردشگری شبانه، فعالیت‌هایی مختلف و متنوع می‌تواند باشد، گفت: برگزاری فستیوال‌ها و رویدادها، بازدید از موزه‌ها و مکان‌های تاریخی، فعالیت مراکز خرید و پذیرایی و حضور مردم در مکان‌های ورزشی تفریحی به منظور استفاده از جاذبه‌های طبیعی از جمله فعالیت‌هایی است که می‌توان در شهرهای ۲۴ ساعتی داشت.

وی تصریح کرد: گردشگری شبانه تنها در رونق فعالیت‌های شبانه و افزایش درآمدهای گردشگری مؤثر نیست، بلکه موجب رقابتی شدن گردشگری شهری در سطح اقتصاد جهانی می‌شود و با دو برابر شدن مدت زمان فعالیت مراکز شهری و یا مکان‌های گردشگری و تفریحی می‌توان بهره‌وری اقتصاد شهری را نیز به دو برابر افزایش داد.

این دکترای شهرسازی اضافه کرد: گردشگری شبانه منجر به کارایی اقتصادی و افزایش بهره‌برداری از مکان و فضا و در نهایت رونق اقتصادی خواهد شد.

کد خبر 506691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.