اماکن تفریحی و کمپ‌های مسافرتی آستارا تعطیل شد

شهردار بندر آستارا گفت: در پی تشدید شیوع بیماری کووید_ ۱۹ و به دلیل قرار گرفتن این شهرستان در وضعیت قرمز همه اماکن تفریحی، گردشگری، پارک‌ها، طرح ساحلی و کمپ‌های مسافرتی این شهر تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

جواد معیتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا و به دلیل قرار گرفتن شهرستان آستارا در وضعیت قرمز کرونا، ورودی همه مراکز تفریحی، گردشگری، پارک‌ها و کمپ‌های مسافرتی، طرح ساحلی سفیر امید و پارک جنگلی بی بی یانلو مسدود شده و تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

وی افزود: بندر مرزی آستارا در فصول مختلف سال همواره پذیرای بسیاری از گردشگران از سراسر ایران است ولی با توجه به شرایط قرمز کرونا و به منظور حفظ سلامت شهروندان اکنون مسافرت به این شهر مقدور نیست. اما امیدواریم پس از عادی شدن شرایط میزبان شایسته ای برای همه هموطنان باشیم.

شهردار آستارا تاکید کرد: ورود، برپایی چادر و اطراق در پارک‌ها، فضای سبز شهری و طرح ساحلی ممنوع است و همه از شهروندان انتظار داریم در این راستا با شهرداری همکاری کنند.

وی افزود: شهرداری آستارا به منظور آگاه سازی بیشتر شهروندان جهت آموزش پیشگیری و مراقبت در مقابله با ویروس کرونا، بنرهای آموزشی در سطح این شهر نصب کرده است.

معیتی از شهروندان خواست، برای حفظ سلامت خود و دیگران با رعایت نکات بهداشتی، پرهیز از تجمع در اماکن تفریحی، از رهاسازی ماسک یک بار مصرف در معابر عمومی خودداری کنند.

به گزارش ایمنا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و این شهر با داشتن جاذبه‌های متنوع طبیعی، اقتصادی و تاریخی یکی از ۲۰ شهر گردشگر پذیر ایران است.

کد خبر 506688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.