«شهر همگان» نیازمند همکاری‌های مؤثر است/ پروژه «کوهشار» مشهد ۸ ماهه تمام شد

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مدیریت پنجم شهری مشهد تا آخرین روز خدمت با همان قوت و انگیزه اولیه در تلاش خواهد بود تا پروژه‌های باقی مانده را به اتمام برساند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا حیدری امروز (دوشنبه) در یکصد و سی و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد ضمن تبریک فرارسیدن سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) و روز ازدواج اظهار کرد: با نگاهی به زندگی این دو شخصیت برجسته یک زندگی سراسر عشق، الفت، فداکاری و محبت در عین سادگی را خواهیم دید که می‌تواند الگوی مناسبی برای نسل جوان امروز و رفع مخاطراتی که دوام و بقای خانواده را تهدید می‌کند باشد.

وی ضمن گرامیداشت سالروز قیام خونین مسجد گوهرشاد گفت: در ۲۱ تیرماه ۱۳۱۴ مردم مشهد در اعتراض به سیاست‌های آمرانه حکومت پهلوی در ایجاد وحدت رویه برای پوشش لباس مردان همچنین حذف حجاب، با رهبری مراجع عظام تحصن کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: با نگاه به تجارب گذشته کشور از جمله اقداماتی که در ۴۰ سال اخیر شده است، می‌بینیم که اجبار، زور و نگاه آمرانه به خصوص در حوزه حجاب و پوشش پاسخگو نخواهد بود و باید در این زمینه فرهنگ‌سازی و متقاعدسازی نسل جوان انجام شود تا خود به این باور برسند و نیاز به ابزار کنترلی خاصی نباشد.

حیدری با اشاره به سالروز تصویب برجام، خارج شدن از تحریم‌ها و آثار آن تاکید کرد: برجام ثابت کرد همانطور که در میدان جنگ توانستیم در برابر دشمنان ایستادگی کنیم و پیروزی به ارمغان بیاوریم در حوزه سیاست، دیپلماسی و حقوقی نیز می‌توانیم از حقوق ملت دفاع کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد افزود: در این دوره مدیریت شهری تعاملات سازنده‌ای با سازمان بهزیستی در حوزه مصوبات «شهر همگان»، مناسب سازی فضاهای عمومی برای اقشار مختلف، فراهم کردن امکان سفر رایگان برای معلولان در حوزه حمل و نقل و مجموعه خدمات و تلاش‌هایی که در تبصره ۱۶ و بحث ساماندهی معتادان متجاهر انجام شد اما همچنان این حوزه نیازمند تعامل و همکاری‌های قانونمند و مؤثر است.

وی با بیان این که نیروی انتظامی ضامن تامین  امنیت مردم است اظهار کرد: می‌توان گفت حوزه مأموریت‌های نیروی انتظامی معادل با مأموریت‌های مدیریت شهری است. در شورای پنجم با رویکرد اجتماعی محور، همراهی و همکاری با ناجا را در جهت ایجاد امنیت پایدار شهر و در بخش‌های مختلف داشتیم.

حیدری اضافه کرد: شورای پنجم در روزهای پایانی و در بخش تعیین تکلیف طرح‌ها و لوایح باقی مانده همچنین مأموریت‌های حوزه تفریغ بودجه همچنان در حال فعالیت است. کمیسیون‌های تخصصی و کمیسیون‌های تلفیق با قدرت مشغول کار هستند و سعی بر این است که تا پایان دوره تقریباً تکلیف همه لوایح روشن شده باشد.

وی خاطرنشان کرد: پروژه اثرگذار و مهم «کوهشار» در حوزه مناسب سازی فضای اجتماعی امروز بازگشایی خواهد شد و بخش مهمی از مردم منطقه سیدی و اطراف آن از ظرفیت‌های این پروژه بهره مند خواهند شد. همکاران ما این پروژه سه ساله را در عرض هشت ماه به پایان رساندند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد پروژه‌های باقی مانده این شهر که تا پایان دوره پنجم افتتاح خواهد شد را برشمرد و گفت: افتتاح پارکینگ پرستار، پروژه‌های کوه پارک، زیست پارک، مسیر جاده سردخانه، خلیج فارس و پروژه‌های ورزشی مانند سالن کشتی بابانظر و سالن میثم در روزهای آتی افتتاح خواهد شد که حاکی از رویکرد ارائه خدمت مدیریت شهری تا آخرین فرصت است.

کد خبر 506685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.