پیشرفت مترو یک الزام برای شهر است/ تاکسی‌های جدید در راه اصفهان

رئیس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان کاهش آلودگی هوا و نرخ ارزان جابجایی را مزیت مترو دانست و گفت: در توسعه این نوع سامانه از حمل و نقل نسبت به کشورهای دیگر جا مانده‌ایم و به هر روشی که ممکن است باید در این خصوص پیشرفت کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیر احمد زندآور در یک گفت‌وگوی زنده تلویزیونی اظهار کرد: به دلیل افزایش جمعیت در شهرها و تردد بیش از اندازه وسایل نقلیه مختلف شاهد افزایش آلودگی هوا هستیم.

وی افزود: در اصفهان نیز امروز به صورت میانگین روزانه حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو از مسیرهای مختلف وارد شهر می‌شوند و می‌توانند بر افزایش این آلودگی‌ها تأثیر بسیاری داشته باشند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: وسایل حمل و نقل عمومی از جمله مترو آلایندگی کمتری دارد اما در بعضی دیگر از حمل و نقل عمومی مانند ناوگان اتوبوسرانی معضل آلودگی همچنان وجود دارد به همین علت باید راهکارهایی برای کاهش آلودگی و ترافیک شهری ارائه دهیم تا بتوانیم شهر را از این معضل نجات دهیم.

وی گفت: مدیریت شهری در طول چهار سال گذشته رویکردهای مناسبی را برای کاهش آلودگی هوای اصفهان اتخاذ کرده که به مراحل اجرایی و بهره برداری نیز رسیده است. در این مدت ١٥٠ دستگاه اتوبوس جدید برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی خریداری شد و برای قراردادهای بازسازی و بهسازی ٧٠٠ دستگاه اتوبوس دیگر نیز اقداماتی شده است.

زندآور تاکید کرد: علاوه بر این در حوزه تاکسیرانی نیز یک هزار و ٤٠٠ دستگاه تاکسی جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اضافه خواهیم کرد که در حال حاضر ٤٠٠ دستگاه آن اضافه شده و در حال فعالیت است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: روند اجرای پروژه خط دو مترو اصفهان در وضعیت خوبی قرار گرفته است که امیدوارم در دوره ششم مدیریت شهری با کمک شورای اسلامی شهر با قدرت بیشتری پیش رود.

وی با بیان اینکه اساتید دانشگاه مطالعات مختلفی را در ارتباط با کاهش آلودگی هوا انجام داده‌اند، گفت: با وجود تحقیقات علمی گسترده‌ای که در جهت کاهش آلودگی هوای کلانشهر اصفهان انجام شده و مسیرهای متعددی که برای از بین بردن آن پیشنهاد شده، هیچکدام کارآمد، عملی و نتیجه‌بخش نبوده است.

زندآور افزود: برای اینکه به نزدیک‌ترین و سریع‌ترین راه برای کاهش آلودگی هوا دست یابیم باید راهکارهای ساده را مثل گسترش خدمات اینترنتی در بانک‌ها و ادارات را عملی کنیم تا تردد شهری کمتر شود.

وی تاکید کرد: یکی دیگر از راهکارهای ساده، افزایش دوچرخه سواری است که به دنبال آن قطعاً آلودگی هوا نیز کاهش می‌یابد علاوه بر این باعث افزایش نشاط و سلامتی جسم و روح شهروندان نیز می‌شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مدیریت شهری در اقدامی برای استفاده از موتورسیکلت‌های برقی سامانه‌ای را راه اندازی کرده که شهروندان با استفاده از آن می‌توانند موتورسیکلت‌های فرسوده خود را جایگزین کنند همچنین در این راستا وام ۱۲ میلیون تومانی نیز به شهروندان اعطا خواهد شد.

زندآور با بیان اینکه شهروندان باید تنفس پاک در شهر را در اولویت زندگی خود قرار دهند، افزود: با این اولویت بندی می‌توان در مسیر کاهش آلودگی هوای شهر گام بهتری برداشت تا زندگی آرامی داشته باشند.

وی تصریح کرد: اولین خط مترو اصفهان در دوره پنجم شورای اسلامی شهر به بهره برداری رسید یعنی در شش ماهه اول دوره پنجم خط یک مترو پس از سالیان طولانی به شهروندان تقدیم شد. در صورتی که تاریخچه استفاده از مترو که نوعی مدل حمل و نقل جهانی شناخته شده به ۱۵۰ سال قبل در لندن و شهرهای فرانسه باز می‌گردد که انبوهی از جمعیت را در زمان‌های گذشته جابجا می‌کرده است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و فناوری شورای اسلامی شهر اصفهان کاهش آلودگی هوا و نرخ ارزان جابجایی را مزیت مترو دانست و گفت: در این نوع سامانه از حمل و نقل نسبت به کشورهای دیگر جا مانده‌ایم و به هر روشی که ممکن است باید در این خصوص پیشرفت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان و مدیران شهری باید نگاهی همسو با راهبردهای دنیا داشته باشند و مترو را به عنوان وسیله حمل و نقل اصلی بپذیرند. در این مدت نیز مدیریت شهری با اجرا و بهره برداری از مترو در خدمت شهروندان خواهد بود تا با ظرفیت شناسی خیابان‌های شهری و افزایش خطوط مترو پاکی و سلامتی هوا را به شهر بازگردانیم.

کد خبر 506637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • سمیرا IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    1 0
    پس کشیدن مترو به سمت لنجان و فولادشهر چی شد؟؟؟