ایتالیا یک (۳)- انگلیس یک (۲)/ فتح لندن به دست گلادیاتورهای مانچینی

تیم ملی ایتالیا با پیروزی برابر انگلیس در ضربات پنالتی فاتح رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های مرحله نیمه نهایی یورو ۲۰۲۰، شب گذشته از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه تیم‌های ایتالیا و انگلیس در ورزشگاه ومبلی به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در نهایت با تساوی یک بر یک به پایان رسید و در ضربات پنالتی این ایتالیا بود که با حساب ۳ بر ۲ به پیروزی رسید.

دیدار نهایی رقابت‌های یورو ۲۰۲۰

دیدار تیم‌های ایتالیا و انگلیس

ورزشگاه: ومبلی (لندن، انگلیس)

گل‌ها: لئوناردو بونوچی (دقیقه ۶۷) برای ایتالیا- لوک شاو (دقیقه ۲) برای انگلیس

ایتالیا: جان‌لوئیجی دوناروما، امرسون پالمیری (۱۱۸- الساندرو فلورنزی)، لئوناردو بونوچی، جورجیو کیه‌لینی، جیووانی دی‌لورنزو، مارکو وراتی (۹۶- مانوئل لوکاتلیجورجینیو، نیکولو بارلا (۵۴- برایان کریستانتهلورنزو اینسینیه (۹۱- آندره‌آ بلوتی)، چیرو ایموبیله (۵۵- دومنیکو براردی) و فدریکو کیه‌زا (۸۶- فدریکو برناردسکی)

سرمربی: روبرتو مانچینی

انگلیس: جردن پیکفورد، کایل واکر (۱۲۰- جیدون سانچولوک شاو، دکلان رایس (۷۴- جوردن هندرسون (۱۲۰- مارکوس رشفورد))، جان استونز، هری مگوایر، هری کین، رحیم استرلینگ، میسون مونت (۹۹- جک گریلیشکالوین فیلیپس و کیران تریپیر (۷۰- بوکایو ساکا)

سرمربی: گرت ساوتگیت

داور: بیورن کوئیپرز

شرح بازی:

فینال یورو ۲۰۲۰ بین دو تیم ایتالیا و انگلیس در ورزشگاه ومبلی لندن در حالی برگزار می‌شد که هواداران انگلیس با شور و شوق خاص خودشان اکثر سکوهای ورزشگاه را تصاحب کرده بودند و به خوبی جو ورزشگاه را به نفع تیم خود کرده بودند. این حمایت در آغاز بازی همراه شد با بازی خوب انگلیس که یک گل زودهنگام را برای این تیم در پی داشت. انگلیس که قبل از گذشتن دو دقیقه از بازی پیش افتاده بود نمایش بسیار خوبی در نیمه نخست از خود نشان داد و ایتالیا کاملاً محو بازی جنگنده انگلیس و جو ورزشگاه قرار گرفته بود.

در نیمه دوم بازی هرچند با برتری انگلیس آغاز شد اما ایتالیا بعد از گذشت دقایقی با یکی دو تعویض خوب از سوی مانچینی، به بازی برگشت و با تسلطی که بر توپ و میدان پیدا کرد توانست روی یک ضربه کرنر بازی را به تساوی بکشاند. در ادامه بازی ایتالیا که دیگر تحت تأثیر جو ورزشگاه هم نبود بازی پایاپایی را به نمایش گذاشت اما تلاش دو تیم راه به جایی نبرد تا کار به ۱۲۰ دقیقه بکشد.

در دو وقت ۱۵ دقیقه‌ای دو تیم با وجود داشتن موقعیت‌هایی نتوانستند دروازه‌ها را باز کنند تا کار به ضربات مرگبار پنالتی بکشد. در ضربات پنالتی، رشفورد، سانچو و ساکا نتوانستند پنالتی‌های خود را برای انگلیس گل کنند و در سوی دیگر هم پنالتی‌های بلوتی و جورجینیو از دست رفت تا در نهایت ایتالیا با حساب ۳ بر ۲ پیروز پنالتی‌ها اعلام شود.

بدین ترتیب ایتالیا در تورنمنتی که بزرگانی مثل بلژیک و اسپانیا را حذف کرده بود در نهایت با پیروزی برابر انگلیس، در قلب لندن جشن دومین قهرمانی خود در رقابت‌های یورو را برپا کرد و این تیم ملی انگلیس بود که در شبی تلخ در خانه جام را از دست داد. تلخی و شیرینی ناب در یک قاب، نمایش بی نظیری بود که فوتبال برای طرفدارانش به ارمغان آورد.

شرح گل‌ها:

۱-۰ (دقیقه ۲- انگلیس) - در یک حمله سریع از سوی بازیکنان انگلیس، توپ در جناح راست به تریپیر رسید که او با یک ارسال بلند به تیر دور لوک شاو را صاحب موقعیت کرد تا او با ضربه‌ای بدون معطلی به زیبایی دروازه دوناروما را باز کند.

۱-۱ (دقیقه ۶۷- ایتالیا) - کرنر ارسالی ایتالیا در شلوغی محوطه جریمه در دهانه دروازه جلوی پای بونوچی افتاد تا مدافع ایتالیا دروازه بدون دروازه‌بان انگلیس را باز کند.

کد خبر 506632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.