آموزش تصویری ساخت کانال در واتساپ

ساخت کانال در واتساپ از جمله امکاناتی است که اخیرا به این پیام‌رسان محبوب اضافه شده است و مورد استقبال کاربران قرار گرفته است. آموزش تصویری ساخت کانال برای کاربران اندروید (گوشی های سامسونگ، هواویی، شیائومی) و ios (گوشی های اپل) در این مطلب مورد بررسی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، طبق آخرین به‌روزرسانی واتساپ این پیام‌رسان، ویژگی ساخت کانال را برای کاربران خود میسر کرده است؛ بر همین اساس کاربران می‌توانند همانند دیگر پیامرسان‌ها، در واتساپ نیز کانال ایجاد کنند.

آموزش ساخت کانال در واتساپ

نحوه ساخت کانال در اپلیکیشن واتساپ با دیگر پیام رسان‌ها متفاوت است، زیرا به طور مستقیم راهی برای ایجاد کانال از طریق پیام‌رسان واتساپ وجود ندارد. بر همین اساس لازم است جهت ساختن کانال در واتساپ ابتدا یک گروه ایجاد کرده و سپس از طریق انجام تنظیمات خاصی که در ادامه این مطلب به آن اشاره خواهیم کرد آن را به کانال تبدیل کنید.

آموزش تصویری ساخت کانال در واتساپ

اولین کاری که برای ساخت کانال در واتساپ باید انجام دهید این است تا یک گروه ایجاد کنید. به این منظور باید علامت سه نقطه‌ای که در بالای سمت راست منو وجود دارد را انتخاب کنید و سپس بر روی گزینه New group ضربه بزنید.

آموزش تصویری ساخت کانال در واتساپ

سپس پس از ایجاد گروه و انتخاب نام و عکس برای گروهتان، در منوی داخلی به قسمت تنظیمات (Group setting) بروید.

آموزش تصویری ساخت کانال در واتساپ

سپس هر دو گزینه‌ای که مشاهده می‌کنید یعنی Edit group info و Send messages را طبق تصویر زیر بر روی Only admins تنظیم کنید.

آموزش تصویری ساخت کانال در واتساپ

پس از انجام مراحل ذکر شده، کانال شما ایجاد شده است در ادامه شما می‌توانید از طریق لینک (Invite via link) و یا اضافه کردن اعضا (Add participants) توسط خودتان، افراد مورد نظرتان را به گروه دعوت یا اضافه کنید.

آموزش تصویری ساخت کانال در واتساپ

کد خبر 506485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.